CheatNOW.nl
CheatNOW.nl Cheats
HOME WORD LID FORUM START BOOKMARK FAQ CONTACT ADVERTEREN

Cheats zoeken

Zoek je een cheat, trainer, hint of tip?
Titel van spel:
Platform:

Nieuwste 10 cheats

Populaire cheats

Laatste reacties

16/04Euro Truck Simulator door berrypc
22/03Euro Truck Simulator door thijsbom111
01/03Pokémon Ruby/Sapphire/Emerald door FALLOUT
17/02Pokémon Ruby/Sapphire/Emerald door pokemaster1
17/02Pokémon Emerald door pokemaster1
13/02Runescape door ALI456
13/02Need for Speed: Underground 2 door FALLOUT
11/02GTA: Grand Theft Auto: San Andreas door FALLOUT
07/12Need for Speed: Underground 2 door Pack Leader
26/11GTA: Grand Theft Auto: San Andreas door Someonet2know

CheatNOW cheat index


Kies hier de beginletter van de cheat codes, trainer, hint of tip:
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ0123...

Black Dahlia

PC Walkthrough voor Black Dahlia

PLATFORM: PC
TOEGEVOEGD DOOR: zLiTo
REACTIES: 0

De vermelde cheats typ je gewoon in, je hoeft geen console of zo eerst in te stellen of te activeren. Onderzoek alles nauwgezet. Kijk ook boven en onder je.

My office: Doe eerst het licht aan. Bekijk je inventory. Je hebt een badge met medaillon en een case-file. Bekijk de inhoud van de case-file. Bekijk de 5th columnlessons op de dossierkast. Bekijk de inhoud van de bovenste lade van de dossierkast. Bekijk de lijst in de rechter bureaulade en pak de revolver die eronder ligt. Bekijk het krantenknipsel en het dossier in de linker bureaulade. Bekijk de telefoon. Onderzoek de revolver in je inventory, er zit een sleuteltje in. Open de kist in de boekenkast m.b.v. de sleutel en bekijk de 2 briefjes die daar liggen. In de lamp aan het plafond vind je perkamenten (bekijken) en een zak met runentekens. Deze runenpuzzel komt later wel, veel later. l.v.m. een bug in het spel. Deze puzzel nu negeren tot hij opnieuw ter sprake komt.

Sullivan's office: Klik op Sullivan en dan: casefile, about Finster, fascist propaganda, detective, predecessor.

Hank Finster's office: Voor je gaat ondervragen eerst alles bekijken wat er te bekijken valt. Ondervraag Finster, klik brotherhood, man who gave, messenger description, find the messenger.

Merylo's offlce: Ondervraag: klik complaint, torsomurder, FBI is helping. Bekijk het fotoboek.

McGinty's bar: Luister even naar wat radioberichten. Ga naar de man in de hoek (Dick Winslow van de FBI) en ondervraag hem: klik who he is. Praat nogmaals tot er geen info meer volgt. Praat met de barman en klik foreman (George Hanson).

Sullivan's offlce: Praat met Sullivan, klik blacklist en bekijk de blacklist.

Merylo's office: Ondervraag, klik Winslow.

My offlce: Bel dr. Karl Strauss. Volgens de gegevens van de blacklist gecombineerd met de aanwijzing die je vond in de kist in de boekenkast doe je het volgende: Noteer Strauss-code van de blacklist (CLV 51 22 40). Laat C=2 (0=niet optellen/aftrekken) ongewijzigd, L=5+1=6, V=8-1=7, 51=5-1=4, 22=2-2=0, 40=4-0=4. Het telefoonnummer is dus 267404. Alle andere nummers geven geen response. Dr.Strauss is helaas op reis. Maak nog even een rondreisje en keer dan terug naar je office. Je krijgt dan vanzelf te maken met een message van Helen Strauss.

Museum of Natural History: Ondervraag Helen Strauss: klik: her father, expertise. Laat haar de bag of runes zien. Helen neemt de bag en de perkamenten van je over voor verdere studie. Toon Helen de casefile. Toon Helen de Finster stationery. Bekijk het boek met de wapens dat zij je laat zijn, bekijk met name: Op de eerste pagina, in de rechterbovenhoek=Notorious Tyrrant and Sorcerer. Klik 3 pagina’s verder en dan op de linkerpagina links onder =Sergeant at Arms, Knights of the Trinity. Ga naar de laatste 2 pagina’s en hier op de linkerpagina links boven=Scribe, Knights of the Trinity, en links onder=Herald of the Order of the Trinity. Praat opnieuw met Helen en klik stained glass. Bekijk verder alles in het museum zeer grondig, m.n. de 2 boeken m.b.t. crusades en Norse gods. Stel de puzzel samen. (CHEAT= leadhead) Deze bestaat uit 4 delen. Als je klaar bent lees je, wanneer je de lamp op de puzzelstukken plaatst: Landulph, Fischterwald, Finsterlau, Muhlhaven. Deze 4 namen staan volgens het boek met alle wapens die Helen je laat zien voor:

Chief knight=adelaarskop=Landulph;

Sergeant at arms=zwaardje=Finsterlau;

Herald=gele maantjes=Fischterwald;

Scribe=zonsymbool=Muhlhaven

McGinty's bar: Een nieuwe gast is aanwezig: George Hanson. Praat met hem. Bekijk de krabbels bij de telefoon. Het nummer van Lou Fielding is CMR-259. Wanneer je dit nummer draait word je om een naam gevraagd. Deze heb je nog niet.

Museum: Je krijgt nog niet je spullen terug, je moet nu eerst een aantal keren overal naar alle locaties rondreizen en hier terugkeren net zo lang tot dat je Helen de vraag over je runen tekens kunt stellen, pas dan krijg je van Helen je spulletjes terug inclusief de vertaling van de perkamenten. Je moet zo’n 5 tot 10 keer hier terugkomen, zonder op de andere locaties iets te doen.

McGlnty's bar: Van George krijg je te horen dat hij ooit een gesprek afluisterde tussen Fielding en Finster. Fielding noemde zichzelf Harold.

Museum: Praat met Helen en klik Knight's crests; Harold is dus Herald. Herald staat voor Fischterwald.

McGinty's bar: Bel het nummer van Lou en vraag naar Lou Fischterwald. Dit levert je een nieuwe locatie op.

Raven Room: Bekijk het gastenboek. Onder het tafeltje ligt een holy card met daarin een adres. Gebruik de intercom en klik Finsten

Bartholomew's mission: Ondervraag Ernie achter de balie, klik about Louie, knows Louie, he does, mission has. Praat opnieuw met Ernie en trick him. Als hij weg is alles grondig onderzoeken. In de koffer vind je Ernie's foto.

Raven room: Ondervraag Fischterwald, klik invitation en toon hem de foto.

Merylo's office: Toon Merylo de foto.

McGinty's bar: De 2 andere gasten kun je nu wel aanklikken, levert niets op.

Raven room: Toon Fischterwald de foto. Hij wordt wat spraakzamer.

Later on: In het pakhuis waar je met Fischterwald had afgesproken word je plots beschoten. Ga rechtsaf, gooi een fles ter afleiding en schiet de boosdoener neer. Een loopjongen brengt je het hoofd van Lou Fischterwald.

My office: Praat met Merylo, klik warehouse ,gunman. Bekijk het lucifersboekje in je menu. Lees de krant (foto + tekst) en bekijk alle andere objecten.

Sullivan's office: Ondervraag, klik update, Pensky.

Louie's loft: Alles onderzoeken. Op de grond vind je een veger waarmee je stof verwijdert van de vloer. Let op de 3 runentekens die zichtbaar worden. In de vloer onder een plank vind je de lookbox.

Oplossing Lockbox: (CHEAT =loghouse)

Draai "vaasje" naast raam op voorgevel kwartslag naar rechts.
Zijgevel midden/boven: druk paneel in (blijft nu zitten). Duw schoorsteen naar beneden.
Zijgevel midden/beneden: schuif deur naar boven.
Draai aan het wiel totdat aan de zijgevel linksonder paneel naar achter gaat.
Zijgevel rechts/beneden: schuif paneel naar links.
Zijgevel midden/boven: schuif deur terug naar beneden. Schuif schoorsteen omhoog. Draai aan wiel totdat zijgevel midden/boven weer naar voren komt. Draai vaasje naast raam weer naar boven. klap raam voorgevel/midden naar links. Schuif raam iets verder door naar links.
Voorgevel links/onder: schuif balkje naar links.
Voorgevel links/midden/onder: Schuif roodbruin steentje omhoog. In de box vind je een sleutel en een zegelring. Bekijk de tekening boven de kast met het slot. De symbooltjes hebben een betekenis.
Zwart bolletje = druk in.
Maantje links = draai naar links.
Maantje rechts = draai naar rechts. Open rondje druk uit.
Gebruik de sleutel op het slot van de kast en doe dus het volgende: (CHEAT = turnkey)
1. Druk in. 2. Draai naar links. 3. Druk uit. 4. Draai naar rechts. 5. Draai naar rechts. 6. Druk in. 7. Draai naar links. 8. Druk uit. Er verschijnt een tand met runentekens. Meenemen!

Hotel Cleveland: Praat met de receptionist, klik Muhlhaven is in, ask more, roomnumber, bribe.

Sullivan's office: Ondervraag, klik Pensky, Muhlhaven.

FBI-office: Ondervraag Winslo, klik gunman, Muhlhaven, Pensky.

Hotel Cleveland: Ga naar de telefooncel. Kijk in je menu op de achterkant van je lucifersboekje. Bel dit nummer en volg de liftboy tot bij de kamer van Muhlhaven. Draai je om en zet het karretje tegen de deur. Pak een mes uit het karretje. Klik net boven de deur om binnen te geraken. Eenmaal binnen alles grondig onderzoeken. In de kast, zegelring gebruiken om te openen, vind je een invitatiekaartje. In een vaas vind je een sleutel en een foto. Lees de tekst op de foto in je menu.

FBI office: Ondervraag en klik blackmailer.

Sullivan's office: Ondervraag en klik blackmaiIer, foto.

Flanagans: Nog niemand aanwezig.

FBI office: Winslow is bezig. Onderzoek alles zeer grondig i.v.m. de code van de safe. De safe zit achter een der schilderijen (dat met de vaas). Probeer de safe alvast uit. De code komt later.

Flanagans: Ondervraag Muhlhaven, nu wel aanwezig, en klik blackmailed - ravenroom - the party. Toon Muhlhaven de invitatie voor een handtekening van de scribe alias Muhlhaven.

FBI-oflice: Het nu volgende, moet ik toegeven, is wel ver gezocht. De safecode! (CHEAT = masterlock) 2 foto's in Winslow's office zijn van belang. Op een autootje vind je de tekst 5432RL. Dit moet je als volgt interpreteren. Vijfmaal naar rechts, viermaal naar links, driemaal naar rechts etc. Op de foto met Winslow als rugbyspeler (hij is een sportfan volgens de hint uit de boekenkast) vind je Harvard 19, Yale 6,1933. Dat moet dus de code zijn: 19-6-33. Volgens het autootje wordt dan de safecode (je hebt tenslotte maar 3 cijfers): draai driemaal rechts naar 19, draai tweemaal links naar 6, draai eenmaal rechts tot 33. Lees de inhoud van het dossier en bekijk de securitykaart. Verlaat Winslow's office.

Sunnyvale resthome: Ondervraag Pensky, klik his case-torso killings-ravenroom-party-dreams. Je moet op zoek naar 3 voorwerpen.

My office: In het boek The Crusades" vind je de veer.

Museum: Klik op het perkament met de zegels. De zegelstamperpuzzel! Lijkt op een soort tile-puzzel maar dan in de diepte. Door aan de ringen te draaien is de bedoeling dat je de 4 segmenten van het "bruine" zegel naar voren laat komen.

Oplossing: Nummer de 5 ringen van boven naar onder met 1 tot en met 5. (CHEAT = ringding)

Volgorde: 4 rechts, 1 rechts, 5 rechts, 1 rechts, 2 rechts, 1 rechts, 3 rechts, 5 links, 1 rechts, 2 links, 3 links, 1 links, 4 links.

Raven room: Klik op Winslow. Als je voor de deur staat draai je je om en pak je een bord van tafel. Praat met de uitsmijter. Ga naar het dienstliftje en leg het bord erin. Zet nu het blad met glaswerk in het dienstliftje en stap er zelf ook in. Onderzoek de ruimte waar je nu belandt eerst grondig met de zaklantaarn. Trek tenslotte aan het koordje.

Schildenpuzzel! (CHEAT = arthur)

De luikjes behorende bij de schilden moeten in een bepaalde volgorde worden opengezet. In het midden van de tafel lees je de tekst: Each gift to him is now devoted. Deze tekst vind je terug in Helen's notes (22) en dus in de parchment sheets. De regel waar het om draait bestaat uit 24 runen. Er zijn 12 schilden. Dat klopt want onder elk schild staan 2 runen. Verdeel de 24 runen in groepjes van 2, je hebt dus 12 groepjes. Vergelijk de runen onder de schilden met die 12 groepjes en je weet de volgorde. Voorbeeld: Het schild met de rode vliegende draak is schild 11, want de tekens die eronder staan zijn runen 21 en 22 van de regel in de parchment sheets.

Oplossing: Als je dan de tafel als klok ziet en op 5 over half zes begint, krijg je de volgende volgorde: 9,10,6,7,1,8,2,5,11,3 en 4.

Cassandra Rollins: Onderzoek de voorwerpen in je inventory. Ondervraag Cassandra, kijk Pensky - nightmares - yes. In trance kom je bij een deur. Bekijk alles, klik op je wereldkaart en vraag Cassandra om hulp. Ga in trance opnieuw naar die deur en let goed op. In het eerste deel van het visioen krijg je een deel van de deurpuzzel gratis.

Linksboven = crown. Rechtsboven naar onder = bird-moon-shield-fish-serpent-comet. Bij de deur draai je je om en door telkens inzoomen krijg je gesproken aanwijzingen m.b.t. de overige volgorde. Dit alles gecombineerd brengt je bij de volgende oplossing:

(CHEAT = cancan)

Links van boven naar beneden: crown, key, serpent, star, key, shield, sun, bird.

Rechts van boven naar beneden: bird, moon, shield, fish, serpent, cornet, crown, fish.

Hierna komt de planetenpuzzel. Deze komt later. Keer terug naar Cassandra en vraag om hulp. Bekijk het planetenboek. De belangrijkste gegevens verschijnen in je notebook.

FBI-offlce: Ondervraag Winslow-klik Pensky-Hess-evidence.

Sullivan's office: Ondervraag, klik mention link-Hess.

Merylo's office: Ondervraag, klik evidence-loop door alle items heen-Hess. Je krijgt een invitation (bekijk alvast)-medaillon.

FBI-office: Ondervraag, klik medaillon-evidence.

Raven room: Merk op dat je diverse delen van de deur kunt induwen. Dit moet in een bepaalde volgorde, komt later wel.

Klngsbury Run: Goed rondkijken.

Merylo's office: Ondervraag, klik returned en kijk nog eens het hele dossier door en vergelijk met je notebook. Vergeet niet door item 1 te bladeren en op het adres van Santini te klikken.

Santinl's home: Ondervraag ma Santini, klik motives. Klik opnieuw op ma Santini en zij laat je alleen. Alles onderzoeken. Doe het Iicht uit en trek het meest rechtse rolgordijn helemaal naar beneden. Dit levert een toto op. Bekijk de foto.

Raven room: Bekijk de invitatiekaart in je menu. Deze kaart kun je 180 graden draaien. Door telkens te draaien en vouwen moet je de 4 segmenten die geel omrand zijn tot een geheel maken naar het midden toe. Het gele vinkje geeft het begin aan. Het complete vouwwerk is me niet gelukt, wel deels. Voldoende om te gaan experimenteren:

Oplossing deurpuzzel: (CHEAT = triangle)

ruit, trapezium, driehoek met punt links naar beneden, vierhoek die naar links wijst, vierhoek die naar rechts wijst, driehoek met punt rechts naar beneden, driehoek met punt links naar beneden, driehoek met punt rechts naar beneden.

Bekijk, eenmaal binnen, alles en de planetenkaart in het bijzonder.

Merylo's office: Bestudeer de evidence en combineer dat met gegevens uit je notebook. Er zijn 8 planeten. Elke planeet heeft een nummer. Er zijn 8 slachtoffers. Elk slachtoffer heeft een bijbehorend stuk krant met bloedspatten. Als je alleen de zichtbare cijfers aaneen leest die boven aan de 8 kranten staan, kom je tot de volgende serie gegevens:

Slachtoffer 1=15=Saturn; slachtoffer 2=65=Mars; slachtoffer 3=260 =Mercury; slachtoffer 4=175 =Venus; slachtoffers =111=Sun, slachtoffer 6=369=Moon; slachtoffer=7=34=Jupiter; slachtoffer 8=4=Earth.

Psychlc parlor: Vraag om een "in trance". "Reis" van planeet naar planeet volgens de hiervoor genoemde volgorde. Tenslotte reis je naar de zilverkleurige planeet. In de ruimte waar je uitkomt klik je op alle 8 symbolen en bekijk je alle filmpjes. Goed opletten! Klik wondmap, ondervraag Cassandra, klik stones - yourself.

Santinl's home: Links van het bureau onder een plank vind je Pensky's letter en Santini papers.

SullIvan's office: Onderzoek het nieuwe materiaal in je inventory en de gegevens in je notebook.

Klngsbury run: Verken de riolen. Maak er een schets van. Je vindt een ventilator die je uit of aan kunt zetten. Ik heb hem uitgezet, hoeft volgens mij eigenlijk niet eens. Je vindt 3 hendels, afblijven, zelfde verhaal. Je vindt bloed bij een aantal meters. De onderste meter staat op 30. Door aan de wielen te draaien moet je alle meters op 30 zien te krijgen. (CHEAT = pressure) Oplossing: Nummer de wieltjes en de bovenste metertjes van links naar rechts met 1 tot en met 4. Zet met wiel 3 metertje 2 op 30 en blijf er voortaan van af! Wiel 2 en 4 staan met elkaar in verbinding en moeten steeds gedraaid worden om metertje 1 en 4 op 30 te krijgen. Je hebt hier steeds de hulp bij nodig van wiel 1, omdat dit wiel 2 en 4 beďnvloedt. Als je metertje 1 en 4 op 30 hebt gezet kun je met wiel 1 metertje 3 op 30 zetten. Je komt nu bij een deur met een kruis. Onderzoek de deur grondig, reis af naar Winslow, ondervraag Winslow, klik medaillon en Winslow gaat met je mee. Klik op het kruis. Opnieuw een deur met een achttal schuifjes. Begin linksboven te nummeren met de klok mee: 1 tot en met 8. (CHEAT = barbell)

Oplossing: 5,1, 5, 7, 4,1, 5, 2. De volgende deur kom je niet in, linksboven de deur zit een getralied raam. Kijk erdoorheen en let goed op wat je ziet.

Raven room: Pak de linkerkandelaar. Deze heeft 5 roterende delen die je linksom en/of rechtsom kunt draaien. De bedoeling is de 3 onderste symbolen (zie je aan het sleutelgat) naar voren te halen. Pak de talisman uit de kast. (CHEAT = nimble)

Psycho parlor: Ga opnieuw in trance. Klik op het nieuw verschenen symbool en let goed op wat je ziet.

Raven room: Ga naar de boekenkast die je in het filmpje zag. Door aan het boek te trekken ga je vanzelf het lab in.

Germany:

De planetenpuzzel. (CHEAT = sunspot). Elk schijfje heeft een witte en zwarte zijde. De bedoeling is alles zodanig te draaien dat de witte zijdes naar boven wijzen. Is dat gelukt druk dan op het zilverkleurige midden en de deur gaat open. In de volgende ruimte krijg je te maken met 3 puzzels.

Pookjepuzzel: (CHEAT = ladybug) De meest linkerpuzzel. De bedoeling is alle schroeven naar binnen te draaien. Elke schroef volgt een eigen patroon. Oplossing: Je begint in het midden. O=onder, B=boven, L=links, R=rechts.

Volgorde: B, L, R, O,L,O,R,B,L, O, R, R, B, L, L, R, R, B, L, L, O, R, B, O. Dit alles doe je in één keer zonder te stoppen.

Sleutelpuzzel: (CHEAT = keypunch) Dit is een makkie. Nummer alle sleutels van links naar rechts met 1 tot en met 8. Doe dat ook met de sleutelgaten. Elke sleutel past op een aantal sleutelgaten. Sleutel 1 past bijv. alleen op gat 3 en 5. Als je per sleutel alle sleutelgaten weet is het een kwestie van wegstrepen. Oplossing: 1 in 3, 2 in 6, 3 in 4, 4 in 1, 5 in 8, 6 in 5, 7 in 7, 8 in 2. Alle sleutels erin, draai ze dan een voor een om in de volgorde der sleutelgaten.

Hendeltjespuzzel:(CHEAT = gearoil) Simpel, eerst gewoon kijken wat ze afzonderlijk doen. Haal hendel (van links naar rechts) 1, 4, 6 en 7 omlaag. Blijf op de rode knop drukken tot je de Black Dahlia kunt pakken. Heb je eindelijk iets gevonden en dan wordt het weer van je afgepakt.

Oostenrijk:

Eerst alles grondig onderzoeken. Kijk door een kier in de deur. Je moet dus de put in. Bij de katrollen met de 2 hendels zet je de rechterhendel omhoog en de linkerhendel omlaag. Daal je nu af in de put, dan is het game over. Zet de rechterhendel dus weer omlaag en daal af in de put.

Doolhofperikelen: Maak een schets van de nu volgende doolhof. In een der zijgangen vind je naast een altaar een geel artefact. Verder 4 locaties en een grote hal in het midden.

Herald's doodskist: Met het gele artefact open je de doodskist. Nieuwe runes. LET OP!! Deze staan in spiegelbeeld dus later van rechts naar links lezen!!

Landulph's doodskist: Pas op met de trap. Een trede verkeerd is game over.

Oplossing: Links, rechts, links, midden, rechts, links, rechts. Geen zin om te puzzelen, met save en load uitgeprobeerd. Eenmaal boven alles onderzoeken. Nieuwe runes. In omgekeerde volgorde de trap af.

Sergeant at arms doodskist: (CHEAT = blockhead) Hier moet je een schuifpuzzel doen. Zaak is om d.m.v. schuiven de 4 hoekschuiven naar binnen te krijgen. Nieuwe runes.

Muhlhaven's tombe: (CHEAT = rock33) Pak de 12 tegels. In de ruimte zie je een soort doopvont. Gooi alle tegelstukken erin en los de puzzel op: 4 runes in totaal.

De runenpuzzel in je inventory: (CHEAT = gemstone) Nu staat niets je meer in de weg deze puzzel opgelost te krijgen. In je notebook staan nu voldoende gegevens.

Oplossing:

Leg eerst de runes van de sergeant at arms crypt.

Leg daarna de runes "written on envelope found in the baseboard Santini’s room".

Leg de runes "written on ceiling above Herald’s sarcophagus".

Leg de runes "found in lid of Landulph’s sarcophagus".

Leg de runes "found written in sewer on door inside first chamber".

Leg de runes "cut into floor of Louie’s loft".

Leg de runes of "the symbols of the Thule Society Invitation".

Leg de runes of the scribe’s crypt". Leg de runes "written en the wall in the nazi treasure vault".

Leg de runes "written in the door outside nazi vault".

Leg tenslotte de runes "of the dragon wisdombook". J

Je hebt nu de black dahlia gemaakt! Niet voor elkaar gekregen?

Oplossing nogmaals:

Begin met de bovenste rij van links naar rechts.

De tweede en derde rij van links naar rechts beginnen onder het eerste teken van de bovenste rij.

Bovenste rij: hoofdletter M, tweepoot met dakje, omgevallen SS-teken, hoofdietter F, hoofdletter 1, strikje, kleiner-dan-teken, hoofdletter R.

Tweede rij: drietand, hoofdletter I met haakje, groter-dan/kleiner dan-tekentjes, N, soort t, tweepoot met, dakje, SS-teken, ruitje met 2 pootjes.

Derde rij: pijl omhoog, soort, alpha, hoofdletter 1 met haakje, SS-teken, X, F, ruitje met 2 pootjes, I met -groter-dan-teken eraan vast. Vergeef me de omschrijvingen, het moet nu toch duidelijk zijn.

De grote binnenzaal:

Voor het altaar zie je vier zuilen. Nummer ze van links naar rechts met de klok mee. Elke zuil heeft 4 ringen. (CHEAT = temple)

Zuil 1: Herald's runes (denk aan spiegelbeeld).

Zuil 2: Scriberunes.

Zuil 3: Landulph runes.

Zuil 4: Sergeant af arms runes.

Als alles goed staat opent een nieuwe deur. Kijk hier goed rond en ga naar de sarcofaag. Plaats je zelfgemaakte black dahlia op de kist. Bij de sarcofaag kun je nu naar beneden. Rondom de sarcofaag heb je 3 wanden. De eerste wand heeft 2 grote druk-platen. De tweede wand een soort "spiegel". De derde wand heeft een drukplaat en een kijker. De drukplaten kunnen maar in 3 standen.

Druk de eerste 2 drukplaten telkens in een bepaalde stand. Ga dan naar de derde drukplaat en druk deze keer op keer (3*) in, elke keer kijkend door de kijker, tot je in die kijker een rode steen ziet. Ga dan naar de wand met de "spiegel" en zoek de achterliggende muur nauwgezet af tot je een plekje vindt dat je kunt aanklikken. Dit levert een dolk op. Een muur gaat open. Je ontmoet von Hess: klik torso - ritual. Na wat gebeurtenissen beland je tenslotte in een hangar.

Hangar: Ondervraag de piloot, klik Collins - ask where. Onderzoek alles!

De trein: Klik aan tafel op van alles en nog wat. De asbak leert je dat Winslow in de trein moet zitten. Bekijk de inhoud van je inventory. Loop naar de uitgang van de eetzaal en bekijk de lijst op de lessenaar. Weer die naam Matt Collins, onthouden dus! Ga geen cabines in, want dat levert na een paar maal game over op. Loop alsmaar door tot de bagageruimte. Onderzoek de gehele ruimte. In een bakje aan de deur ligt een blauwdruk. Dankzij die blauwdruk kun je de worldmap gebruiken. Praat met de conducteur in de office en tik Matt Collins in. In de bagageruimte kun je een koffer op een tafel zetten. Met een gevonden string in de bagageruimte moet je snel use doen en goed voor die koffer staan als hij op tafel staat. De string verbindt dan de handrem en de koffer. Maak nu snel dat je wegkomt via de worldmap. Wacht je te lang, dan is het weer game oven. Ga naar de office en onderzoek alles.

Het papier in de lade leert je dat Collins in wagon 283 cabine 2 of 7 zit. SAVE en probeer de desbe-treffende cabines uit. LOAD. Het is de middelste wagon, cabine 7. Hier vind je as in een prullenbak en een papier met een runen die voor een visioen zorgt, Praat opnieuw met de conducteur, klik Collins. Klik nog eens op de conducteur. In de bagageruimte vind je aantekeningen omtrent bagage. Zoek tot je de hutkoffer van "Winslow" hebt gevonden.

De hutkoffer: (CHEAT = boxtop) Bekijk de hutkoffer. Hij bestaat uit 3 delen: Bovenfront, voorfront en zijfront. Haal de pin uit het bovenfront en steek deze in het linkergaatje van het voorfront. Haal de pin uit het voorfront en steek deze in het rechtergaatje voorfront. Klik op de grendel van het bovenfront. Kijk op het handvat van het bovenfront, bekijk de flessen en sluit weer. Klik 2x op de grendel van het voorfront, beide delen liggen nu op het bovenfront. Haal de rechterpin uit het voorfront en plaats deze in het middelste gaatje van het voorfront. Klik op de metalen ring op het voorfront, deze schuift naar boven. Haal de linkerpin uit het voorfront en plaats deze in het gaatje onder de metalen ring. Haal het handvat van het zijfront en steek dit in het bovenfront. Pak het stuk metaal van het zijfront en steek dit in het voorfront. Pak het handvat van het bovenfront en steek dit in het doopfont. De kist gaat open.

Laatste treinperikelen: Ga naar de conducteur en praat tot je niets wijzer meer wordt. Ga naar wagon 283 cabine 7. Niemand aanwezig. Ga naar de eetzaal en maak kennis met Casey. Klik apologize, Winslow, going. Klik weer op Casey.

Sunset arms hotel: Alles onderzoeken. Klik telefoon. Klik Collins, Short, police, hangup.

Gabe's diner: Ondervraag Maxwell, klik Short, Winslow. Klik nogmaals op Maxwell en Casey duikt op.

Train station: Bij de outgoing parcels ondervraag je de beambte, klik Winslow's package. Bij de incoming parcels ondervraag je de beambte, klik Winslow's package - manifest.

Boarding house: Ondervraag de hospita, klik Short - dahlia. Klik nogmaals op de hospita. Onderzoek alles, de lades van de ladekast, de lades van het nachtkastje (bekijk brief en het briefje onder het boek), kijk onder het bed en kijk in de klerenkast. In de jas in de klerenkast vind je ook een tekst.

Blitmore hotel: Praat met de receptionist en toon hem de foto.

Train station: In een prullenbak vind je een doos. Toon deze aan de linkerbeambte en kies voor express delivery. Praat nog even met beide beambtes, reis wat rond, herhaal de gesprekjes, reis rond net zolang tot het pakket is gearriveerd. Dit moet je zo’n 5 of 6 maal herhalen.

Sunset arms hotel: Bel de ABC company.

ABC moving company: Onderzoek alles. Het is duidelijk dat je uit de ladekast een formulier moet hebben. Maar welk? Door de combinatie van formulieren in de bureaulade en de uitleg van het filingsystem dat op de muur hangt, kom je tot de volgende gegevens. De enige chauffeur die altijd naar Union Station rijdt is Steve Owens (SO). Steve rijdt wagen 1, de code voor Union Station is AKR Het pakje is gehaald op 10 januari, dus dag 5, week 2. Het is dus formulier SOIAKP52 (onderste lade van de dossierkast).

Studio: Helaas geen pas.

Blltmore hotel: Ondervraag Short, klik dahlia -to see.

Opnieuw Biltmore hotel: Ondervraag de receptionist tot hij je het kamernummer van Elisabeth geeft (201). Ga naar kamer 201, niemand thuis. Ga door het raam naar Elisabeth's raam. Klik linksboven raam, rechtsboven raam, open het raam. Onderzoek eenmaal binnen alles grondig. Op een deurpost vind je een sleutel.

Train station: Bekijk de telefoon, deze hangt er niet voor niets. Elisabeth Short = ES 37. Open kastje 37 en onderzoek de inhoud.

Welllngton's antlques: Ondervraag de eigenaar, kijk dahlia - purchased - the cane. Je koopt uiteindelijk de staf. In je inventory zet je de runes op de staf overeenkomstig de runes van de 4 tombes (zie notebook). Haal de schatkaart eruit en bekijk deze. (CHEAT = candycane)

Sunset arms hotel: Geef de volgende antwoorden: tracking down - Winslow. Casey zal je redden. Ondervraag Casey, klik helped. Klik nogmaals op Casey. Reis nu wat rond, keer terug en op het kussen van je bed vind je een studiopas.

Movie studio: Bekijk het briefje in de hutkoffer. Praat met Casey, klik job - connected. Klik nogmaals op Casey.

Al King's house: Ondervraag Casey, klik Hollywood. Onderzoek alles grondig. Het verscheurde telegram knutsel je in elkaar, het zijn er 2. (CHEAT = teleport) Ga opnieuw naar je inventory en zie hoe ze geplakt zijn. Op een der telegrammen staat de locatie van Winslow: de Old Shooting Lodge. Deze zul je moeten vinden.

Cemetary: In een urn vind je Winslow's clue. Bekijk de teksten op de muren en de bloederige rekensom. Hoe kom je aan de uitkomst?

Wiskundeles: 1 schedel = anderhalve kogel;

4 schedels 6 kogels = 4 galgen, dus 1 schedel = 1 galg;

5 schedels = 2 galgen+anderhalve kogel+18 dolken; daaruit kun je het volgende afleiden:

5 schedels = 2 schedels + 1 schedel + 2 schedels; 2 schedels = 18 dolken; 1 schedel = 9 dolken;

3 galgen = 3 schedels;

DUS 3 schedels = 3x9 27 dolken. Uitkomst 27.

Al King's house: Ondervraag Casey, klik telescope - fraternity foto.

Bij de telescoop vind je een inclination-declinationcard. (CHEAT = peeper)

Van belang is hier hoogte, afstand en hoek. Inmiddels zul je de gevonden codes in de agenda op het bureau al hebben uitgeprobeerd. Wanneer je die instellingen op het regelbare hoekenapparaatje klaar hebt kijk je door de telescoop en laat je de vinkjes elkaar overlappen. Leuk allemaal maar dat bewijst enkel dat Al een gluurder is, wij zoeken naar Winslow's locatie. Op de landkaart aan de muur vind je de hoogte van Al's huis: 100. Activeer je de schatkaart op de landkaart en zet je de windrozen op elkaar dan toont de gemarkeerde plek 250.250-100=150. Dat is de hoogte waarnaar we zoeken. De afstand = 165x100 (zie Winslow's clou gevonden in de urn) = 16500. Hoogte en afstand leert ons de hoek: t.w. +0,5. De tweede hoek is de oplossing van de bloed-puzzel = 27. Voer in het regelbare hoekenapparaatje dus in: 0,5 en 27. Kijk nu door de telescoop, zet de vinkjes elkaar overlappend en zie hoe Winslow naar je staat te zwaaien.

Op naar Winslow: SAVE METEEN Verken eerst de boel. Heb je alles uitgeprobeerd? LOAD. Doe exact het volgende: klik foto, klik ladder, open linkerkast, open middenkast, open rechterkast, pak snel de sleutel bovenin die kast.

Finale:

Kijk eerst goed rond, klik dan op de projector en zet deze aan. Let op de stand van de klok in het filmpje. Ga naar de klok, zet deze op 5 uur. (CHEAT = bongo) Als het beestje uitsteekt zet je de lange wijzer 5 minuten terug. 5 voor 5 dus! Een wand gaat open. Vervolg je weg tot bij Casey. Onder haar ligt een mes. Je snijdt het touw door. Bij de eindconfrontatie met Winslow schiet je de black dahlia stuk. Finito! Vergeet niet in plaats van op de dahlia op Winslow zelf te schieten. is niet goed, game over, maar toont je een leuk ander eindfilmpje!

Auteur: Louis Koot
Copyright: CheatNOW




Advertentie


Reacties, cheats of tips


Nog geen reacties

CheatNOW.nl © 2016-2017, is een product van Desert Productions