CheatNOW.nl
CheatNOW.nl Cheats
HOME WORD LID FORUM START BOOKMARK FAQ CONTACT ADVERTEREN

Cheats zoeken

Zoek je een cheat, trainer, hint of tip?
Titel van spel:
Platform:

Nieuwste 10 cheats

Populaire cheats

Laatste reacties

16/04Euro Truck Simulator door berrypc
22/03Euro Truck Simulator door thijsbom111
01/03Pokémon Ruby/Sapphire/Emerald door FALLOUT
17/02Pokémon Ruby/Sapphire/Emerald door pokemaster1
17/02Pokémon Emerald door pokemaster1
13/02Runescape door ALI456
13/02Need for Speed: Underground 2 door FALLOUT
11/02GTA: Grand Theft Auto: San Andreas door FALLOUT
07/12Need for Speed: Underground 2 door Pack Leader
26/11GTA: Grand Theft Auto: San Andreas door Someonet2know

CheatNOW cheat index


Kies hier de beginletter van de cheat codes, trainer, hint of tip:
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ0123...

Monkey Island 3

PC Walkthrough voor Monkey Island 3

PLATFORM: PC
TOEGEVOEGD DOOR: zLiTo
REACTIES: 0

Monkey Island 3.

The Curse of Monkey Island (moeilijke versie).

Let op:
Onderzoek alles, ook in je inventory, en praat met iedereen tot je geen verdere informatie meer krijgt.



Plunder Island:

In je inventory heb je met helium gevulde ballonnen. Pak de pompstok. Praat met Bloodnose; blijkt Wally te zijn. Van Wally krijg je piratenliteratuur. Wanneer Wally huilend op vloer knielt pak je zijn plastic haak. Maak de haak vast aan de pompstok. Schiet met het kanon de 4 boten naar de zeebodem. Kijk bij het kanon naar buiten en praat met de schedel van Murray. Pak, met gebruikmaking van de pompstok/haak, de arm die in het water drijft = skeletarm+sabel. Duw met de pompstok/haak de schedel van Murray in het water.

Terug naar binnen en hak het touw bij het kanon door met de sabel. Schiet opnieuw met het kanon. Door de terugslag beland je in LeChuck’s schatkamer. Alles onderzoeken tot je een ring hebt gevonden. Met de ring snijd je het glas van de patrijspoort stuk. Guybrush geeft de ring aan Elaine. Hierdoor verandert zij in een gouden standbeeld. Pak rechts van Elaine het gloeiend stuk houtskool. Bij het bruggetje kun je op een geheim knopje duwen waardoor een kanon afgaat. Ga naar Puerto Pollo waar je kennismaakt met Kenny de limonadeverkoper en je een reclameposter van een muur trekt. Na hier alles bekeken te hebben ga je naar de cabana waar een weerbarstig ventje je verdere doortocht verhindert. Op naar het moeras.

Praat hier met Murray en trek aan de tong van de alligator. Praat uitvoerig met de voodoo- Priesteres zodat je weet wat je te wachten staat. Pak de pasta en smeer deze aan de skeletarm. Pak de voodoopin. Gooi een paar keer muntjes in de kauwgommachine en eet een kauwgom. In je inventory vindt je die kauwgom terug als gekauwde kauwgom.

Prik een keer met de voodoopin in de voodoopop en geef Murray een stuk kauwgom. In het fort zie je op het strand handsporen. Ga naar Puerto Pollo. Koop limonade en kom erachter hoe Kenny de zaak belazert. In het restaurant heb je een invitatie nodig. Ga bij het theater door de zijdeur naar binnen. Pak de luizen van de piratenjas, de handschoen in de zak van de piratenjas en de toverstaf. Gebruik de toverstaf op de hoge hoed en pak het buiksprekerboek. Dit boek kun je te pas en te onpas uitproberen. Gebruik het maar eens op de ezelskop, op de kist en op de maskers. Ga het toneel op en praat met Slappy Cromwell en de piraat in de jurk. Deze valt regelmatig in slaap. Gebruik het buiksprekersboek op Slappy, leuk! Rommel boven nog wat met de knopjes en de schakelaar en vertrek naar de barbier. Maak kennis met Bill, Edward, Haggis en kapitein Rottingham. Sla Bill 2* op zijn rug en pak het snoepje. Leg de luizen op de kam. Rottingham verdwijnt hierdoor. Praat opnieuw met Haggis. Als je in de stoel zit trek je aan de hendel van de stoel en pak je de presse-papier.

Als Haggis een nieuwe gaat zoeken krik je de stoel alsmaar hoger en trek je tenslotte schaar uit het plafond. Baan je rechts van Kenny m.b.v. de schaar een weg door het struikgewas tot je uiteindelijk wordt opgegeten door een boa. In je inventory heb je nu een geel bloempje. Pak het sierei, de stofzuigeronderdelen, de telefoongidsen, de encyclopedie, de geheime plannen, het hondje, de reservering, de autoband, de overblijfselen van een naturist, de pannenkoekenstroop, de pannenkoeken, de wordt, de gebakken eieren en de kop koffie. Stop de gele bloem in de pannenkoekenstroop en gebruik dit goedje op de kop van de slang. Je komt terecht in drijfzand. Stop de doorn in de rietstengel=blaaspijp. Hang de presse-papier aan een ballon en blaas de ballon naar de tak onder de liaan. Even geduld! Schiet met de blaaspijp op de ballon en je belandt vanzelf in Danjerbaai.

De roeiboot is lek, deze repareren we later. Ga naar het restaurant. Dankzij je reservering wordt je niet weggestuurd. Praat met kapitein Blondebeard. Pak een biscuit en eet de biscuit op=maden en stuk biscuit. Duw tegen het skelet aan tafel en haal het kartelmes uit zijn rug. Leg de maden op de gebraden kip. De kip wordt opgegeten door de maden. Pak de clubkaart van tafel. Pak de botersnijder en de taartpan. Geef Blondebeard het snoepje en daarna de kauwgom. De bel die hij blaast prik je lek met de voodoopin. Pak Blondebeard’s gouden tand. Loop naar buiten en je bent de tand kwijt. Herhaal het ritueel, stop nu de tand in de gekauwde kauwgum, inhaleer helium van de ballon en kauw op de kauwgom/tand. De tand in de bel gaat door het raam naar buiten. Schep met de taartpan in de modder onder de regenpijp. De tand is nu definitief in je bezit. Laat Bill de gouden tand zien en je hebt je eerste bemanningslid. Daag Haggis uit voor een spelletje boomstamwerpen. Je verliest. Ga naar het boomstamwerpveld en zaag met je kartelmes het staketsel onder het vat rum stuk.

Steek het rumspoor met het gloeiende houtskool aan. Door de ontploffing wordt een rubberboom op de stapel stammen geworpen. Ga nog even naar de ongehavende rubberboom en steek er de botersnijder in voor een rubberkurk. Daag Haggis opnieuw uit en dankzij je rubberboomstam zul je nu winnen. Haggis wordt jouw 2e bemanningslid. Ga naar de cabana-eigenaar en toon hem je clubcard. Praat opnieuw en pak 3 handdoeken.

Loop richting zonaanbidder. Het zand is te heet onder je voeten. Gooi de 3 handdoeken op het hete zand, zij verdwijnen als sneeuw voor de zon. Haal 3 nieuwe handdoeken en stop ze in de ijsemmer. Gooi deze 3 natte handdoeken op het hete zand en baan je een weg naar de zonaanbidder. Praat met Palido Domingo en pak zijn mok. Bij Kenny verwissel je de mok met de bodemloze mok. Bestel limonade en Kenny zal afdruipen. Pak de karaf en vul die met de rode verfstof rechts van Kenny’s winkeltje. Zet de bodemloze mok op de buik van Palido en giet er de rode verfstof in. Palido draait zich op zijn buik en je ziet een getatoeëerde kaart. Bekijk deze en pak weer 3 handdoeken. Sla Edward in de barbierwinkel met de handschoen in zijn gezicht. Je mag voor het duel kiezen uit 3 pistolen. Sluit de middelste kist en open de banjokist die daarachter zichtbaar wordt. Let goed op Edward. De volgorde van snaren die hij raakt moet je exact zo herhalen. Na driemaal gespeeld te hebben zal Edward zich ontpoppen als een ware Jimmi Hendrix. Niet getreurd, pak het pistool uit de middelste koffer en schiet Edward’s banjo aan flarden. Edward is verslagen en wordt bemanningslid nummer 3. Ga naar de cabana-eigenaar, stop de 3 handdoeken in de ijsemmer en sla er de eigenaar mee om zijn oren. Pak de olie en giet deze op de rug van Palido. Trek de getatoeëerde kaart van zijn rug.

Ga naar Danjercove. Smeer pasta op de rubberkurk en stop dat in het gat van de roeiboot. Ga met de boot naar het piratenschip. Klim via de plank naar boven en maak kennis met Fossey, de apen en hun kapitein LeCh……………. Kies als straf voor de plank. Klim opnieuw aan boord. Wat je ook probeert, Fossey blijft je de doorgang versperren. Zaag dus de plank door met je kartelmes. Klim omhoog en laat je door de apen teren en veren. Laat je nog eens teren en veren. (onder de waterval kun je je weer schoon spoelen, maar doe dit niet). Ga, in je veren tenue, nu naar Blondebeard die er ditmaal voor zorgt dat je aan boord van het schip komt. LeCh……. Blijkt LeChimp! In je inventory vindt je kippenvet. Gebruik het buiksprekersboek op LeChimp. Verlaat het schip via de patrijspoort. Ga naar het theater, alle apen zijn hier aanwezig.

Bestudeer de schatkaart. Loop naar boven en haal hier eerst de hendel om. Druk dan op de knoppen volgens de aanwijzingen van de schatkaart. Windrichtingen duiden de knoppen aan, 2 passen betekend 2* indrukken. Het standbeeld ligt dus ergens op het podium. In de kleedkamer staat de schatkist open. Smeer de kanonskogels in met kippenvet. Loop het podium op, pak de spade en graaf het standbeeld op. Na een entering van Rottingham en een muzikaal intermezzo stelt Haggis je voor een keus. Kies I LOVE A TOUCH SEABATTLE. Lees nog eens goed de instructies in de handleiding m.b.t. tot zeeslagen en degengevechten. Versla je tegenstander op het dek door al rijmend creatieve zinnetjes te produceren. Maak notitie van zinnen die geriposteerd worden. Noteer dus wat het gepaste antwoord is voor jezelf en gebruik deze in gevechten. Vindt je de zeegevechten te lastig vraag dan Haggis om terug te schakelen naar easy mode.

Direct wanneer je een tegenstander verslagen hebt, ruil je je kanonnen in de haven om voor beteren, pas dan kun je de volgende (steeds sterkere) tegenstander aanpakken. De volgorde is:

-Versla: really not fearsome pirates = geel = koop buccanneer’s buddy.
-Versla: semi fearsome pirates = blauw = koop ouchmaster.

-versla: mildly fearsome pirates = groen = koop holemaker.

-versla: pretty fearsome pirates = bruin = koop paingiver.

-versla: fearsome pirates = wit = koop Mister Mascare.

-versla: really fearsome pirates = rood = koop destructomatic, hiermee versla je dan Rottingham.


Om Rottingham in het degen gevecht te verslaan zijn hier wat mogelijke antwoorden op zijn spotternijen:

Venorated = fabricated. Sissified = backside. Depopulated = Suffocated. Decapitated=fumigated.

Sharpei = Fiancée. Petrified = fungicide. Hide=formaldehyde. Intimidated=infuriated. Melee=away. Toupee=clich.

Eindelijk is dan Rottingham verslagen en kun je naar Blood Island.

Blood Island.

Scheepswrak: pak de fles scheerzeep en trek met je tanden de kurk eruit. Steek de voodoopin door de kurk. Praat met Haggis.

Open plek: kijk even bij Elaine en probeer de toverstaf eens uit op haar ring, helaas!

Strandje: kijk ook hier even goed rond en neem een kijkje bij de vuurtoren.

Hotel: trek de magneet van de koelkast. Magnetiseer de kurk/voodoopin met deze magneet.

Praat met madame Xima. Pak telkens de tarotkaart van tafel en blijf praten tot zij geen kaart meer op tafel legt. Je hebt dan in totaal 5 tarotkaarten.

Praat met de barkeeper. Bij de bar pak je de brochures en het receptenboek. Lees de pagina over het genezen van een kater goed door. Spuw een keer in de kwispedoor. Pak het kussen van de linkerbarkruk. Loop naar boven en neem een kijkje in de kamer met de oude portretten. De andere kamer is gesloten.

Kerkhof: pak de hamer en de beitel. Trek de hond wat haar uit zijn vacht en geef hem het half opgegeten bescuitje. Bekijk het hondenhaar in je inventory = hair of the dog that bit me. Hiermee heb je het eerste ingrediënt voor het anti-katerdrankje.

Hotel: geef het hondenhaar aan de barkeeper. Steek met de beitel in de kaas bij de koelkast = ingesmolten kaas.

Strandje: leg het kussen onder het ei op de grond. Sla met de hamer tegen de boomstam en je hebt het ei te pakken.

Windmolen: pak de peper rechts van de molen. De deur v.d. molen is gesloten.

Kannibalendorp: pak het tofu-blok en bewerk het met de beitel tot een masker. Pak de aardboor en de maatbeker. Loop door en praat met Lemonhead. Loop even terug en zet je tofu-masker op. Ga met Lemonhead mee en bekijk de ceremonie.

Hotel: geef de peper en het ei aan de barkeeper. Praat met hem. Bestel een drankje met een paraplu. Je krijgt zo een echte paraplu en een anti-katerdrankje. Open het anti-katerdrankflesje met de beitel. Pak het fooienpotje van de bar=potje en deksel. Gooi buiten wat ongesmolten kaas in de kookpot. Probeer binnen bij de bar de spiegel te pakken en er mee weg te lopen. Je moet de spiegel weer inleveren. Ga naar het kamertje met de oude portretten en sla daar met de hamer de nagel door de muur. Pak de nagel en het portret. Guybrush gebruikt de toverstaf om het frame weg te toveren.

Windmolen: gebruik de paraplu op de molenwieken om bij de ton te komen en vul het fooienpotje met suikerwater uit de ton op de molen.

Open plek: zet het met suikerwater gevulde potje op de boomstronk. Als de vuurvliegjes er in zitten dan vlug de deksel erop en even gaatjes in de deksel maken met de beitel anders stikken ze en kun je opnieuw beginnen. Je hebt nu een nieuwe lantaarn voor de vuurtoren.

Kannibalendorp: doe je masker op en loop naar de vulkaantop. Gooi het restant kaas in de lava.

Hotel: Pak de kookpot en sleur deze naar Haggis. Pak de lotion. Praat met Haggis en dan met de barkeeper.

Vuurtoren: zet de pot met de vuurvliegjes op de grond bij de spiegel (use lantern on lanternpost).

Open plek: Spuit lotion op de ring en trek hem van Elaine’s vinger. De ring ontploft.

Hotel: Bestel bij de barkeeper een grog. Giet er wat anti-katerdrank bij en drink het op. Je komt in een doodskist terecht. Gebruik de beitel om uit de doodskist te geraken. Haal de nagels uit de doodskist. Open de andere doodskist met de beitel. STAN. Van Stan krijg je een visitekaartje. Open hiermee in het hotel de gesloten deur boven. Trek het bed naar beneden en spijker het vast aan de vloer met de nagels en de hamer. Je moet ook de ene nagel die je al had gebruiken. Pak het familieboek en lees het. Plak het losgesneden portret op de buitenkant van de deur van het kamertje met de oude portretten. Knip met de schaar het hoofd eruit. Ga het kamertje binnen en kijk door het deurgat. De barkeeper zal je vanaf nu als een familielid herkennen, zodat je in het familiegraf mag worden bijgezet. Praat beneden weer met de barkeeper en overtuig hem er nu definitief van dat je zijn familielid bent. Pak de spiegel en stop het uitgeknipte hoofd in het spiegelframe. Nu mag je de spiegel houden. Bestel weer een grog en doe er weer ant-katerdrank bij. Drink het geheel weer op en je belandt in het familiegraf. Probeer door het gat te klimmen. Je ziet monkey island 1. Loop verder naar links en praat met de geest van Minnie Goodsoup. Loop dan verder naar links. Vindt Murray en stop hem in je inventory. Kijk door het gat in de muur en praat met Mort. Even alles onderzoeken. Gebruik de ingesmeerde skeletarm om de lantaarn te pakken. Stop Murray in de lantaarn en verlaat het familiegraf. Murray verdwijnt. Ga naar Stan en in ruil voor de gouden tand zul je een verzekeringspolis krijgen.

Boven in het hotel in de kamer met het bed ruim je met de koevoet de planken aan e muur op en maak je het bed met de koevoet los van de vloer. Door de klap komt Charles bij Minnie terecht en kan Guybrush de diamanten verlovingsring ophalen. Ga in het hotel naar de ruimte met de koelkast waar je bij de kaas een overlijdensbewijs vindt. Geef Stan dit overlijdensbewijs en je krijgt een flinke lading poen.

Vuurtoren: Vervang de gebroken spiegel door de hotel spiegel.

Strandje: inmiddels is de veerman hier, maar hij wil een kompas, dus ga naar de windmolen, vul de maatbeker met suikerwater uit de ton en stop er de gemagnetiseerde kurk/voodoopin in = kompas. Geef deze aan de veerman en je vertrekt naar:

Skull Island:

Praat met LaFoot./ hij zal je met de lift naar beneden laten. Terwijl je valt moet je snel de paraplu gebruiken. Zo kom je in de grot waar je met de piratenkoning en zijn trawant moet praten. Sla in eerste instantie de uitnodiging voor een pokerspelletje af en ga eerst alles onderzoeken. Je zoekt een zombiepoppetje (erover praten) en kopen. Pas als je het zombiepoppetje hebt ga je pokeren. Tijdens het pokerspel verwissel je je speelkaarten met de tarotkaarten in je inventory. Na een komisch intermezzo beland je op het strandje met de diamant.

Open plek: Stop de diamant in de ring en steek deze aan Elaine’s vinger.

Ontmoeting met LeChuck:

Praat met LeChuck en haal oude herinneringen op. Wanneer LeChuck en Elaine zijn verdwenen open je deur van het droomkarretje.

Praat met Dinghy. Als je hem je leeftijd laat raden doet hij dat fout en mag je een prijs pakken. Pak het anker. Bij de ijsjesverkoper pak je de peper (staat links op de toonbank). Je kunt een ijsje kopen, bewerken met spullen uit je inventory of opeten. Het juiste ijsrecept komt later. Praat met de rat. Stop scheerzeep in de taartpan en stop het anker erin. Leg deze ‘taart’ nu op de andere taarten en zie wat er gebeurt. Ga daarna naar het gat en kijk erdoor, je krijgt een taart in ge gezicht en taartresten in inventory. Stomp Dinghy nu net zolang totdat hij je opslokt en weer uitspuugt. Je hebt nu een pluk hondenhaar. Dan nu het ijsrecept om weer normale groot te worden: Koop een ijsje, bestrooi het met peper, voeg het taartrestant toe, voeg het hondenhaar toe en voeg tenslotte de tofu toe. Eet dit geval op en je bent weer in oude vorm. De wilde treinrit kan beginnen.

Finale:

Je kunt op 4 locaties uitstappen maar dit moet je wel op tijd doen omdat anders je karretje verder rijdt. Valt LeChuck je lastig blaas dan wat peper naar hen.

Bij Herman Toothrott pak je het stuk touw.

Bij Guybrush Threepwood open je de lantaarn, blaas je het vuur in de lantaarn uit en pak je de olie.

Bij kapitein Marley pak je het vaatje rum.

Bij de reuzenaap in de sneeuw plaats je het vaatje rum in de arm van de aap. Giet olie over het touw en maak je dit vast aan het vaatje rum.

Wacht tot LeChuck verschijnt en strooi hem peper in zijn gezicht. Door zijn niesbui vliegt het touw in de fik en dit is het einde van LeChuck.

Kijk naar de eindvideo.

Auteur: Louis Koot
Copyright: CheatNOW




Advertentie


Reacties, cheats of tips


Nog geen reacties

CheatNOW.nl © 2016-2017, is een product van Desert Productions