CheatNOW.nl
CheatNOW.nl Cheats
HOME WORD LID FORUM START BOOKMARK FAQ CONTACT ADVERTEREN

Cheats zoeken

Zoek je een cheat, trainer, hint of tip?
Titel van spel:
Platform:

Nieuwste 10 cheats

Populaire cheats

Laatste reacties

16/04Euro Truck Simulator door berrypc
22/03Euro Truck Simulator door thijsbom111
01/03Pokémon Ruby/Sapphire/Emerald door FALLOUT
17/02Pokémon Ruby/Sapphire/Emerald door pokemaster1
17/02Pokémon Emerald door pokemaster1
13/02Runescape door ALI456
13/02Need for Speed: Underground 2 door FALLOUT
11/02GTA: Grand Theft Auto: San Andreas door FALLOUT
07/12Need for Speed: Underground 2 door Pack Leader
26/11GTA: Grand Theft Auto: San Andreas door Someonet2know

CheatNOW cheat index


Kies hier de beginletter van de cheat codes, trainer, hint of tip:
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ0123...

Startrek Deep Space 9: The Fallen

PC Walkthrough voor Startrek Deep Space 9: The Fallen

PLATFORM: PC
TOEGEVOEGD DOOR: zLiTo
REACTIES: 3

Deel 1:Maruders:
Level 1:
De Defiant is op weg en heeft een noodoproep ontvangen van het Bajoraans Science schip de Ke'el Tu. Dit schip is aangevallen en hevig beschadigd. Scans tonen dat er nog wel overlevenden zijn maar dat deze niet via de transporteurs kunnen worden over gestraald door de hevige straling. Dus Benjamin Sisko besluit om met een Shuttle naar dit schip toe te gaan om de overlevende bemanningsleden, één voor één, naar de Defiant te beamen..
Je begint als Benjamin is geland in de shuttlebay van de Ke'el Tu. Je hebt al een glimp opgevangen van één van de overlevende, maar gewonde, bemanningsleden. Deze bevind zich, achter Sisko, op het looppad boven de bay. De 2 zijkanten van deze ruimte bevatten elk 4 nissen. In deze nissen staan Vaten of Kratten of niks. Je kunt alles even scannen met je Tricorder om erachter te komen wat wat is. Aan jouw kant, je staat dus links van je shuttle, is er in de 2e nis vanaf de grote deur met de 4 ruitjes, een liftplatform, maar deze lift is stuk. Loop dus vooruit naar de voorkant van je shuttle en loop dan naar rechts naar de rechterkant van die grote deur met de 4 ruitjes. Deze deur is de verbindingsdeur met de 2e Shuttlebay. Loop naar het bedieningspaneel dat je hier rechts van deze deur ziet. Benjamin zal vanzelf op de knoppen drukken en de deur schuift omhoog. Ga eronder door. Je bent nu dan in de 2e Shuttlebay en Benjamin neemt onmiddellijk contact op met de Defiant en waarschuwt omtrent de Aliëns die de Ke'el Tu zijn binnen gedrongen. Benjamin word ook onmiddellijk onder vuur genomen door een Zwevende Drone, links achter in de hoek. Trek snel je PhaserRifle en gebruik de zoomfunctie om deze Drone te doden. Ook deze ruimte heeft 8 nissen. Scan alles even en je vind dan dat er in die grote open krat, rechts achter, een Hypospray te vinden is. Ga dat ding dus uit de krat pakken en verlaat de krat weer. Onmiddellijk dien je dan weer zo'n Drone te killen. Nadat dit is gedaan steek je de bay over naar de overzijde en daar ga je in de 2e nis vanaf de deur op het liftplatform en Benjamin gaat naar boven. Boven kom je dus op de rondgang. Draai gelijk naar links en ga vooruit en door de rode deur. Er start een filmpje waarin we zien hoe nu ook de Defiant word aangevallen, en het gaat gelijk al niet best.
Goed, jij bent hier nu op de rondgang boven de 1e Shuttlebay en beneden je zie je jouw eigen shuttle staan. Voor je zie je dan de eerste van de 7 Bajoranen die jij moet zien te redden, in dit eerste level. Loop naar hem toe en Sisko neemt nu vanzelf contact op met Bashir, die vertelt wat je nu moet doen. Dus prik de Bajoraan een PATTERN ENHANCER op zijn borst en hij word afgevoerd naar de Defiant.
Ga verder over de rondgang naar de overzijde en ga daar door de volgende rode deur. Je bent weer boven de 2e Shuttlebay, maar nu aan de andere kant. Loop rechtdoor en ga door de volgende rode deur. Je komt in een gang. Kill gelijk de Drone en volg dan de gang verder. Deze gaat rechtsom en als je bijna bij een kruising bent gekomen start er een korte scène waarin je ziet hoe er uit een gang links een 2e bemanningslid komt die word achtervolgt door een grote Aliën. (deze grote Aliëns zijn Grigari). Wil je deze Bajoraan ook nog van een wisse dood redden dan moet je nu snel zijn. Trek je Phaser en vuur op deze Grigari. De aandacht van de Grigari verplaatst zich nu op jouw maar helaas, je phaservuur doet hem niks. Loop achteruit terug door de gang en trek snel je Tricorder om de Grigari te scannen. Benjamin neemt gelijk contact op met DAX. Je Tricorder heeft nu de Frequentie voor dat beschermingsschild van de Grigari vastgesteld. Trek weer je HANDPHASER en stel de frequentie hiervan in op de frequentie voor dat Grigari schild (dit gaat vanzelf als je in het optiemenu de betreffende functie hebt aangevinkt). Zodra je HandPhaser op dezelfde frequentie is ingesteld als dat schild dan kun je deze Grigari ook doden, maar voor elk van deze Grigari geld dat dan de Frequentie steeds anders is. Dus je moet ze eerst scannen om achter de frequentie te komen. Je kunt natuurlijk ook gewoon weg rennen, maar voor deze eerste keer is het toch handig om deze eerste Grigari te doden als je tenminste ook deze Bajoraan wilt redden. Ren je namelijk echt weg dan zal de Grigari de Bajoraan echt om zeep helpen. Aan jouw de keuze.
In ieder geval als je erin bent geslaagd om of die Grigari te doden en de Bajoran naar de Defiant te sturen of de Grigari hebt ontweken waardoor dan die Bajoran is gestorven, ga je terug door deze hoofdgang en bij de kruising ga je linksaf door de deur (waar dus die Bajoran en die Grigari ook uitkwamen) en loop je door de korte gang naar achteren. Je kunt hier nu linksaf en rechtsaf, maar voor je is een paneel in de muur met rechts een Card Reader. Scan dit ding en je komt erachter dat dit een Engineerings-console is maar dat je er een Engineerings Card voor nodig hebt. Draai naar links en je ziet dan een korte gang die achterin word afgeschermd door een soort scherm. Loop daar nu naartoe en laat Sisko tegen dat scherm aanbotsen. Links boven in je scherm verschijnt nu het icoon voor je Communicator, dus druk op de toets waarmee je je communicator oproept en maak contact met O'Brien. Het scherm is blijkbaar een Dampenings Field dat is opgetrokken omdat er plasma lekt in de ruimte erachter. Daar staat ook je volgende Bajoran maar helaas je kunt hem niet bereiken. O'Brien vertelt je dat jij waarschijnlijk bij een onderhouds- console er voor kunt zorgen dat dat plasma uit de ruimte word gezogen en dat je daarmee ook het Dampeningsfield dan opheft. Maar je hebt waarschijnlijk een speciale kaart nodig om dit te kunnen doen. Wel, dat paneel waar je dit allemaal kunt doen is dus dat paneel achter je bij de kruising maar je hebt nog niet de benodigde Engineerings Kaart. Draai je om en volg nu de gang helemaal naar achteren (dus voorbij de afslag naar rechts). Je komt boven in een ruimte en voor je zie je een baviaans vrouwtje…..eh sorry…een Bajoraans vrouwelijk bemanningslid, op de trap staan. Draai links en ga de trap af, draai rechts en ontwijk het elektra probleem en ren dan naar dat vrouwtje en spelt haar de PATTERN ENHANCER op haar borsten (die Sisko toch). Voor ze verdwijnt naar de Defiant geeft zij je nog een hint over die beschermende schilden van die grote Aliëns, maar daar was je dus zelf al achter gekomen.
Ga terug naar de gang en bij het paneel ga je naar links, oeps….een Grigari , scan en kill of ren snel verder door de gang en door de deur. Je bent weer in de Hoofdgang (jij kwam daarstraks van rechts) en je gaat nu naar links door deze gang, achterin zijn 2 Drones, dus Kill. Achterin gaat de gang naar rechts en ga je door de deur en je komt dan op het looppad boven de Cargobay en je bent nu aan de andere kant van het schip. Kill snel de Drone voor je en ren naar achteren, maar pas op…als je de deur nadert dan volgt er een explosie. Je kunt niet verder door deze deur, dus draai je om en loop een klein stukje terug en ga dan op het liftplatform en ga hiermee naar beneden. Beneden stap je van het liftje en doe je een stap naar voren. Er start een korte scène waarin je ziet hoe er 3 Drones door het gat in het midden binnen komen. Trek je PhaserRifle en kill ze via de zoomfunctie. Scan dan de omgeving af naar Ammo en Hypo's en ga dan naar de grote tussendeur en bedien het paneel rechts ervan. De deur gaat open en je gaat erdoor de volgende bay binnen. Ren meteen nar links achterin naar die gewonde Bajoran die daar tegen een kist geleund zit. Snel, spelt hem de Pattern Enhancer op zodat ie naar de Defiant gaat. Gelijk word je belaagd door een Grigari die vanachter de stapel kratten opduikt. (Als de Bajoran nu nog niet is weggestraald, dien je hem te beschermen) Dus scan de Grigari en kill hem dan met je HandPhaser. De Bajoran straalt naar de Defiant. Als je nu eventjes in je Items Inventory kijkt (daar waar je ook de Tricorder, Hypo's enz. in opbergt) dan merk je dat je nu in het bezit bent van de zo broodnodige Engineerings Kaart. Scan nog even de omgeving voor Ammo en Hypo en ga dan terug door de grote deur naar de vorige Bay. Ga hier dan links met het liftje omhoog. Het kan zijn dat je nu Sisko eventjes moet "dwingen" om met dit liftje omhoog te gaan en dat als dit liftje boven is, Sisko gelijk weer op de knop drukt zodat het platform meteen weer naar beneden gaat. Je moet dan zeer snel naar rechts springen zodat Sisko aan rand van het boven looppad komt te hangen en hij zich dan op dit bovenpad trekt. Op dit bovenpad draai je naar rechts en loop je door de deur de gang weer in. Volg de gang terug naar de kruising, ga rechts door de deur en loop naar achteren naar het Engineeringspaneel. Gebruik hier je nieuw verworven Engineerings Kaart op de Card Reader en kijk……Het plasma verdwijnt en zo ook dat Dampeningsfield. Ga dus door de gang, links, naar die wachtende Bajoran en stuur hem naar de Defiant. Als hij weg is merk je op dat hij een Kaart achtergelaten heeft (als het goed is "zweeft" deze kaart nu vlakbij je). Grijp deze Command Kaart want je hebt deze hard nodig. Ga dan terug door de gang, kill een Drone en ga bij het Engineeringspaneel rechtsaf en door de deur. Je bent weer op de kruising met de hoofdgang. Ga nu gewoon rechtdoor door de volgende deur. Je komt in een klein vierkant halletje met voor je de volgende deur en met Links en Rechts een kamer. Achterin de LINKERKAMER zit een Grigari, dus ga eerst de RECHTER- KAMER binnen. Loop hier naar achteren. Hela…achter het glas zit een Bajoran gevangen. Hij vertelt je zelf hoe je hem kunt bevrijden, dus ga hierna naar het console links en gebruik daar je Command Card.
De deuren gaan open en je kunt nu deze Bajoran ook naar de Defiant sturen. Als het nu goed is en jouw spel hetzelfde verloopt als mijn spel, dan heb je nu nog 1 Bajoran te zoeken. Dus ga terug het vierkante halletje in en ga nu rechts door de deur (uiteraard kun je ook eerst even die Grigari in de andere kamer gaan killen, maar waarom zou je de goden verzoeken). Achter de deur ga je door de gang en onderweg meld DAX zich nu met het verhaal over het skelet van die grote GRigari's en over hun schildfrequenties. Maar dat wist je dus al. Ga door de volgende deur. Weer een vierkant halletje met voor je weer een deur en links en rechts ruimtes met een vierkante kolom waarachter een Grigari op je staat te wachten. Ik heb ze maar lekker laten wachten en ben gelijk door de deur voor me gegaan. Erachter een korte doodlopende gang met links en rechts wat grotere deuren die niet open gaan. Maar in de achtermuur van deze gang dus een paneel met rechts weer een Card Reader. Gebruik hier weer je Command Kaart op en beide deuren gaan open. Ga door de rechter deur en volg de gang (links een grote ruit waardoor je de volgende gang ziet), ga door de volgende deur, links en links, deur, gang (je bent nu aan de andere kant van die grote ruit), deuropening, door ruimte en de volgende deuropening, links en ga de volgende hal in . Hier kun je rechtdoor en rechtsaf. Rechtsaf brengt je in een halletje waar de TURBOLIFTEN zijn, maar je gaat eerst rechtdoor nadat je de Drones hebt gekillt (helaas blijven van bij de Turboliften maar Drones door een gat in de romp van het schip binnen stromen). Dus ga rechtdoor en volg het pad gewoon door de gangen en de ruimtes tot dat je in één van de ruimtes dan je laatste Bajoran voor dit 1e level hebt gevonden. Stuur deze dan ook naar de Defiant en ga dan terug naar het laatste halletje en ga dan naar de hal met de TURBOLIFT. De Turboliftdeur is dan rechts en links is de lift stuk en daar komen door het gat in de romp dan die Drones binnen. Ga dus rechts door de deur van de Turbo lift en je hebt dit eerste Level van Maruders volbracht. Er volgt een Loading om deel 2 in te laden.
Level 2:
Na de loading ga je de Turbolift in en Sisko zal op de knop drukken en de lift brengt je omhoog naar het 2e level. Je missie doelen zijn nog steeds om ALLE Bajoranen op het 2e en op het 3e level veilig naar de Defiant te sturen en om dan zelf terug naar je shuttle te gaan.
Zodra de lift stopt trek je je Handphaser of je PhaserRifle en storm je de lift uit. Je komt in een gang en onmiddellijk voor je staat een Bajoraan maar van links in de gang word het vuur geopend door 2 Drones, dus kill ze snel en stuur dan de Bajoraan naar de Defiant. Ga dan, rechts van de lift, door de deur. Je komt in een eindruimte. Kill even de Drone hier en pak dan van de grond de Hypo en de Powercel voor je Rifle. Ga terug naar de gang. Links is de Lift naar Level 1 en rechts de lift naar level 3. Loop rechtdoor en in het halletje waar je dan in komt kun je even niet rechtdoor verder door de gang want er is weer plasma gelekt en er hangt daar een Containment field. Wel kun je hier naar links en naar rechts. Naar links brengt je niks behalve 2 lege ruimtes. Dus ga naar rechts. In de eerste ruimte wacht zo'n Grigari op je dus scan hem snel om achter zijn frequentie te komen en kill hem dan. Loop dan naar achteren en ga de achterkamer binnen. In de achtermuur is dan een Engineerings paneel dus steek daar je Engineer Card in om het plasma en dat Containment field uit de gang te verwijderen. Draai je dan om, kill de Drone en ga terug naar de hal en nu kun je wel rechts door de gang. Loop naar het einde naar die grote wit/grijze deur. Dicht, maar rechts is er een cardreader. Helaas dien je hier een Utilities Kaart in te steken maar die heb je niet. Wel kun je met je Tricorder door de deur heen scannen en zo weet je dat daar achter een Bajoran zit die het moeilijk heeft. Draai je om en loop een stukje terug en ga dan door de deur rechts. Pas op… gelijk een grote Grigari, dus snel, scan hem en kill hem en loop dan verder naar achteren en in de volgende kamer staat dan een Bajoran vrouw. Voor dat je haar naar de Defiant kunt sturen zul je waarschijnlijk nog een Drone achter je moeten killen. Doe dat en stuur dan de vrouw naar de Defiant. Terug naar de gang en ga door de deur tegen over je en doorzoek de ruimtes daar achter. Niks. Geen Utillity Card te vinden. Ga terug naar de gang en ren terug naar de turboliften.
Ga de Linker lift in en ga er mee naar boven naar dek 3, stap de lift uit, door deur en in de gang ga je gelijk rechtsaf en dan volg je deze gang, via een halletje en de volgende grote wit/grijze deur, trapje af, trapje op, deur, rechtsaf door de volgende gang naar het einde ervan. Hier is dan rechts een deur die je met je Command Card op de Kaartlezer links, open maakt. Stap dan door deze deur maar PAS OP 2 Drones. Kill ze en ga dan rechts maar weer, PAS OP, want achter in deze kamer staat een Grote Grigari, dus scan hem snel en kill hem dan en ga dan verder en ga achter in deze ruimte links door de deur de volgende kamer in. Deze kamer loop je linksaf door en in de volgende ruimte ga je rechts achterin door de deur. Je komt dan in weer een ruimte met direct voor je een deur. Loop naar deze deur maar ga er niet door, draai, voor de deur, naar rechts en loop naar achteren. Daar staat dan een Bajoran en van hem krijg je nu de zo fel begeerde Utility Card. Neem dat ding aan en stuur de Bajoran naar de Defiant. Je kunt nu door de deur de gang in maar de gang is verder op geblokkeerd door een omgevallen steunbalk en er is ook een gasprobleem. Dus je kunt nu het beste maar dezelfde weg, die je hiernaar toe heeft gebracht, terug gaan, naar de Turbo lift, want je gaat nu eerst terug naar dek 2, omdat je die Bajoran achter die ene deur snel moet zien te bereiken want deze is zwaar gewond. Dus terug naar de Turbolift en daal ermee af naar dek 2 en hier ga je door de gang naar achteren naar die deur die op slot zit en gebruik je de nieuw verworven Utillity Card op de Reader. Ga dan door deze deur en je komt in een korte, doodlopende gang met links en rechts de bemanningsverblijven. Achter in de gang zit een gewonde Bajoran dus stuur hem naar de Defiant nadat je eerst snel die ene Drone hebt gekild. Doorzoek dan alle 6 verblijven en je vind een Hypo en nog een gewonde Bajoran die je ook naar de Defiant stuurt. Wel: nog 4 te vinden maar die zitten op dek 3.
Dus terug naar de turbolift en ga ermee naar dek 3. Stap uit de lift en in de gang draai je gelijk naar links en kill je de 2 Drones en dan gebruik je je Command Card op de deur, stap er door en achterin deze eindruimte staat de eerste van de resterende 4 Bajoranen. Stuur deze dus naar de Defiant en ga dan de gang weer in. Loop door de gang tot in het Halletje. Daarstraks ging je hier gewoon rechtdoor door die grijs/witte deur maar nu ga je hier de gang links in. Dit is een korte gang en achterin gebruik je weer de Command Kaart om de deur, rechts, te openen. Ga er door, scan snel de Grigari en kill hem en loop dan door de kamer en ga door de volgende deur, dan recht door de volgende ruimte en in het achterkamertje links door de deur, dan linksaf door volgende kamer en dan staat hier achterin de volgende Bajoran die je verteld dat de Reactor onstabiel geworden is. Maar dat wist je al. Stuur hem naar de Defiant en ga rechts verder door de deur, rechts door de gang en kruip onder de omgevallen balk door (houd je adem in en wees snel want er lekt hier ook gas/stoom weg). Aan de andere zijde van deze kruippartij ga je meteen naar de deur in de linker muur van de gang, gebruik je Utillity Card voor deze deur en ga er door. Je bent weer in een gang met aan beide zijde weer bemanningshutten, doorzoek ze allemaal en je stuurt dan weer 1 Bajoran naar de Defiant. De gang gaat verder naar rechts, Grote Grigari, scan en kill en volg de gang verder deze gaat nogmaals naar rechts en je bent weer bij 6 leefvertrekken. Doorzoek ze want in één ervan staat dan je LAATSTE BAJORAN. Stuur haar naar de Defiant. Dax meld zich dan om te vertellen dat je de missie hebt volbracht en om te zeggen dat je snel je shuttle moet gaan opzoeken want het Bajoraanse schip staat op het punt te exploderen. Ga dus hier naar de deur, deze gaat gelukkig zelf open…..bende Drones…dus kill en ga dan de gang naar rechts volgen. Als je dan in de rechtermuur een oplichtend paneel ziet en voor je dan een puinhoop, dan ga je links door de deur. Door deze gang ben je al eens gegaan dus volg deze helemaal rechtdoor, trapje af, trapje op, door deur en rechtdoor naar de turbolift. Ga met de lift naar dek 2 en stap uit de lift, kill in de gang nog een paar Drones en stap dan door de deur van de andere Turbo lift.
EINDE MISSIE 1
Er volgt nu een LOADING en een filmpje waarin we zien hoe Benjamin nog net op tijd met zijn shuttle de Ke'el Tu weet te verlaten. Dit schip ontploft. Weer een LOADING en in een filmpje zien we hoe de Defiant terug keert naar DS 9. We zien trouwens ook hoe een jonge kadet van DS 9 tijdens een ruimtewandeling 2 dode Cardassians ontdekt en hierna verplaatst de scène zich naar het kantoor van Sisko waar Major Kira binnen stapt en aan Sisko vraagt of ie haar rapport over de overval op het Klooster van Obanak even wil doorlezen. Jij krijgt nu weer controle over het spel.
DS 9 IN OPS.
Check even je Missie Objectives. Je opbracht is duidelijk. Je dient de Turbolift te nemen naar de Promenade. Dus stap je kantoor uit en je komt in de Ops ruimte. Je krijgt van DAX een Update over de situatie. Nu kun je natuurlijk gelijk de Turbolift nemen om naar de Promenade te gaan, maar het is handiger om eerst even hier met iedereen te gaan babbelen. Dus loop naar O'Brien, dan naar de Bajoraan Obanak en tenslotte naar Wolf. Zij allen hebben je wel wat te melden. Ga dan de Turbolift in en je zakt ermee naar beneden. Beneden ga je door de deur en je bent nu op de Promenade. Kijk weer even in je Missie Objectives en je leert dat je nu naar de Luchtsluis dient te gaan. Wel, deze is recht tegenover de Turbolift, dus recht tegen over je. Je kunt nu gelijk door de luchtsluis gaan en beginnen met je 2e Missie maar het is wellicht handiger om eerst even over de Promenade te wandelen en de diverse ruimtes te bezoeken. Zo kom je in de Security Room en ontmoet je Odo, je komt in de Sickbay en ontmoet Dr. Bashir en je komt in Quark's en ontmoet hem ook en zij allen hebben je wat te melden dat van belang kan zijn. Heb je genoeg rondgekeken en iedereen herkent uit de tv serie, ga dan naar en door de Luchtsluis tegenover de Turbolift. Je loopt door 3 ronde sluisdeuren en na de Loading en het filmpje begin je aan:
Missie 2:Desecration
Jeradoo Mijnen
Je komt aan diep onder de oppervlakte en je bent nu in de Jeradoo Mijnen. Je 1e doel is het om naar de oppervlakte te komen. Gebruik in deze missie weer veelvuldig je Tricorder om alles te scannen en vergeet ook niet om zo nu en dan contact op te nemen met O'Brien of één van de anderen. Ook nu zal ik niet steeds aangeven waar je elke Hypo of stukje Ammo kunt vinden maar me beperken tot de echt belangrijke zaken.
Goed loop vooruit naar die machine voor je neus en draai dan links, vooruit, links en ga door de half open staande deur. Een trappenhuis. De boel schijnt een beetje onstabiel te zijn want er zijn voortdurend kleine aardschokken, dus pas steeds op voor vallend gesteente. Links achter kun je een Hypo vinden. Ga de trap op en er volgt zo'n aardschok. Dus ontwijk het neervallend puin en klim verder omhoog. Als je bijna boven bent gekomen gebeuren er twee dingen: ten eerste volgt er weer een aardschok die tot gevolg heeft dat het bovenstuk van de trap instort, en ten tweede verschijnt er één of ander vliegend reptiel voor je neus die het je lastig maakt. Kill deze vliegende lastpak en spring dan omhoog zodat Benjamin zichzelf over het ontstane gat in de trap omhoog hijst. Bovenaan de trap kom je in een gang. Je ziet al een deur helemaal achterin. Loop die richting uit maar na een paar stappen is er dan ook links een deur en zet een tweede gevleugelde pest de aanval op je in. Kill en ga dan naar die deur links van je. Druk op de knop rechts van de deur om deze te openen (ik zal dat in het vervolg ook niet steeds meer zeggen hoor, alleen voor deuren waar je een speciale kaart nodig hebt om ze te openen) en ga naar binnen. Pas op, een KRABJE spuugt smerig slijm naar je, dus kill het beest. Je bent nu in de Auxiliary Generator ruimte en deze generator staat gelijk al recht voor je. Loop er naar toe en bekijk het oplichtende scherm eventjes (doe als het te donker is je Zaklantaren aan). Draai rechts en loop de "steeg" door en draai dan links en je ziet een ander onderdeel van de generator. Scan dit onderdeel en je komt erachter dat dit een Nadion Port is en je scan geeft aan dat het Offline is. Je kunt hier verder even niks doen dus ga terug naar de deur naar de gang maar ga nog niet naar buiten. Ga voor de deur naar links en loop naar achteren. Op een krat ligt hier iets. Het is een Utility Kaart. Pak dat ding mee en ga dan nu via de deur de gang. In de gang ga je nu links naar de deur achterin.
Dax meld zich nu en verteld ons dat er een Bajoraans gevechtsschip in aantocht is en dat de bemanning ons niet vriendelijk is gezind. Ga door deze deur. Voor je een kooi. Dit is Lift 1. Ga naar rechts en dan zie je op de korte muur naast de deur een knoppenkast. Zet Benjamin pal voor dit kastje en hij zal op de knoppen drukken. In de kooi komt nu de lift naar beneden en als de kooi open gaat ga je de lift in. Je gaat omhoog en boven stap je de lift uit en ga je door de deur. Je bent weer in een gang en voor je is een deur en je kunt hier ook linksaf en rechtsaf. Linksaf brengt je echt helemaal niks, behalve bij een instorting, dus ga eerst maar rechtsaf, vooruit, links, trap af, onder de balk door, kijk uit dat je niet in het gat valt, en ga dan rechts naar de deur en ga erdoor. Je bent bij Lift 2, maar er schijnt een power storing te zijn want de knop doet niks. Neem contact op met O'Brien en hij verteld je wat je moet doen. Je moet dus bij de Auxiliary Generator zoeken naar een Nadion Port die offline is, deze via een Inducer weer Online zetten en dan op het console de Power omleiden naar deze lift. Wel je weet nu in ieder geval waar deze 2e lift is, dus ga naar buiten en terug naar de gang .
Als je weer vlak bij lift 1 bent breekt er een krabje door het plafond. Kill en ga dan naar de deur rechts (dus de deur tegenover lift 1). Gebruik hier je Utility Card om de deur te openen en ga naar binnen. Een grote opslagruimte. Loop naar rechts achterin en daar vind je dan op de kratten die tegen de rechtermuur staan een Inducer. Pak dit ding mee. Verlaat deze ruimte en ga met Lift 1 terug naar beneden. Trek beneden, voor je door de deur de gang weer in gaat, een wapen want je krijgt vanaf nu ook te maken met schietgrage Bajorans Religieuze Fanaten van dat schip. Ga door de deur en kill meteen de 2 Fanaten die achterin de gang op je vuren. Ga dan naar de deur van de Generator ruimte, open deze en ga binnen. Snel, draai rechts en kill de Fanaat. Draai terug en loop nu naar de generator en ga dan naar rechts het "steegje" door en ga naar die Nadion Port. Plaats hierin de gevonden Inducer en loop terug naar de voorzijde van de Generator. Ga bij het scherm staan en Sisko zal dan op de knop rechts drukken. We zien gelijk dat het werkt, want je ziet Lift 2 in beweging komen. Dus verlaat deze ruimte en ga terug met Lift 1 omhoog. Kijk uit want als je boven door de deur de gang in komt zijn er 3 Fanaten, 2 rechts en 1 links. Kill ze en ga dan rechts de weg naar lift 2 volgen. Open de deur naar lift 2 en kill meteen de Fanaat. Druk op de liftknop en als de lift er is ga je erin en je zakt verder naar BENEDEN. Als de lift weer is gestopt dan loop je eruit en loop je naar de deur recht voor je. LOADING.
Na de Loading loop je verder door naar de deur en open je deze via de knop rechts. Trek gelijk je Phaserrifle en loop door de deur. Je bent nu in een grote hal op een ijzeren looppad. Kill gelijk, via de zoomfunctie van je geweer, dat Krabje voor je en loop verder naar achteren. Links en rechts is er dan een ijzeren trap naar beneden en rechts beamen er 2 van die Bajoraanse religieuze Fanaten in. Kill ze snel en loop door naar dat obstakel op het pad. Je krijgt nu een nieuw doel te vervullen en dat is om dit obstakel te verwijderen want daarachter is de deur waar je verder door heen moet. De 2 deuren die zich rechts onderin bevinden gaan alleen met een Command Card open en zijn in dit scenario niet van belang, wel in de Kira en in het Worf scenario. Dus draai je om en loop terug en ga dan rechts de trap af naar de deur. Draai voor de deur eerst even naar rechts en kill het Krabbetje. Open dan de deur met je Utility Kaart en ga er door. Je bent in een smalle gang met meteen voor je weer een deur. Draai snel naar rechts en kill de 2 Fanaten. Loop dan verder de opslag ruimte in en volg het pad tussen de stapels dozen en stellingen helemaal naar achteren. Aan het einde kill je nog een Fanaat en ga je links. Loop helemaal de hoek in en draai links en pak dan van de krat voor je de Engineers Card op. Ga nu terug door de opslagruimte naar de 2 deuren en kill onderweg nog eventjes 2 Fanaten. Loop bij de deuren nu verder door naar achteren (voorbij de Generator rechts) en klim hier rechts de ladder op omhoog.
Je komt boven in een ruimte waar je rechts naar het scherm gaat en daar druk je op het toetsenbord. In een filmpje zie je nu hoe op het looppad nu via een magnetische kraan dat obstakel uit de weg word getild. Daal de ladder weer af (waarschijnlijk moet je hier nu eerst 2 van die vliegbeesten killen) en beneden loop je terug naar de deuren. Waarschijnlijk gaat nu de deur links open en ook weer dicht. Je weet dan dat daar achter ten minste 1 Fanaat staat. Wel, open deze deur met je Utility Card, ga er door en kill de twee fanaten. Ga dan naar links in deze smalle gang, breek achterin het kistje dat daar op de vloer staat voor een Hypo of Energie Cel, draai je om en loop naar het andere einde van deze gang. Kill Krabje en breek kistje voor nog een Hypo of Power Cel. Ga terug door de deur en de volgende deur, trap weer op en op het ijzeren looppad ga je naar links en helemaal naar de deur. Gebruik hier je pas gevonden Engineer Card op en ga er door. Kill de 2 Fanaten. Je bent weer bij een liftkooi. Dit is dus Lift 3. Loop er links omheen en druk dan op de knop om de lift te roepen en ga dan met deze lift verder naar beneden. Stap eruit als de lift beneden stopt en loop naar de deur. LOADING.
Open de deur en ga er door. Doe een paar stappen vooruit en draai dan rechts. Hier zie je op de stelling wat kistjes die je kunt breken voor Ammo. Je vindt o.a een Gravity Mijn. Loop dan helemaal naar achter in de gang naar het hek. Links is de gang geblokkeerd door een grote brok steen maar er staat voor je voeten een Laserboor. Alleen het ding doet het niet. Het ding heeft een Inducer nodig. Open het hek via de knop rechts in de muur en achter dit hek pak je dan de Inducer van de stelling. Ga ermee naar de Laserboor en ga er aan de zijkant voor staan en plaats de Inducer erin. Ga dan naar de achterkant van de boor en loop er tegenaan. De Boor doet zijn werk en als de boor klaar is loop dan door de opening en naar achteren. Je komt in een grot met een groot rond gat in de vloer. Ruim eerst even de 2 vliegbeestjes uit de weg en klim dan het gat in naar beneden. Eerst kom je op een blok verder naar beneden en dan kun je via een ladder verder afdalen. Beneden volg je de mijngang en kom je weer buiten. Benjamin is nu bij de Tempel gekomen. Er volgt een Filmpje waarin we dat ook zien. Je kunt niet terug want de mijngang waar je zojuist uit kwam is nu afgesloten, dus verzamel al je moed en spring naar beneden tot op de "oprit" naar de Tempel. Je Missie Doel is het nu om Artifact te gaan verzamelen.
Jerado Tempel
Loop vooruit naar de tempel en ga door de "witte" poort naar binnen, loop rechtvooruit en dan de Oprit op. Boven kom je in een vierkante ruimte met in het midden een Vierkante Obelisk. Rechts beamt er een Fanaat in, dus kill hem en draai dan snel naar links want daar komt van de zijtrap ook een Fanaat naar beneden. Loop dan naar de Obelisk en neem contact op met Obanak. Obanak legt het een en ander uit. De Obelisk is dus vierkant en heeft op elke zijde een vierkante drukknop die je in een bepaalde volgorde moet indrukken. Obanak weet deze volgorde niet maar verteld je wel dat je waarschijnlijk hier ergens in de buurt een aanwijzing kunt vinden over deze volgorde. Bekijk de 4 knoppen nu eens wat beter en je ziet dat er op elke knop een Reliëf Tekening is afgebeeld. Elke knop heeft een andere tekening. Teken deze tekeningetjes even schematisch na en geef ze voor jezelf even een nummer. Je kunt nu eerst even links, via die zijtrap, omhoog om boven in een hoek een kistje te breken voor een Energie Cel. Keer dan terug naar beneden en ga dan, rechts van de pilaar, de brede trap op. Je kunt bovenaan deze trap niet verder want je loopt tegen een stenen deur aan en deze is dicht. Wel, deze moet je dus openen via die 4 knoppen op de Obelisk. Kijk bovenaan deze deur, en je ziet dezelfde tekeningetjes als die ook op de 4 Obeliskknoppen zijn afgebeeld. Dit is dus de volgorde (van links naar rechts) waarin je die 4 knoppen op de Obelisk moet indrukken. Ga dat dan nu doen en deze deur schuift omhoog. Ga er dan door en je komt in een gang. Kill achterin het Krabje en ga nog niet rechtuit de trap af maar draai, vlak voor deze trap, naar rechts en ga door de opening een lage zaal binnen. Draai gelijk naar rechts en kill 2 Vliegers. Loop naar het midden naar de vierkante pilaar en ga hier naar de achterzijde ervan. Druk op de knop aan de achterzijde van deze pilaar en rechts in de muur gaat er een geheime ruimte open. Ga daar in en pak van het kleine altaar nu je eerste Artifact. Verlaat deze ruimte en ook de zaal weer naar de gang en ga nu rechts de trap af.
Onderaan deze trap kom je in weer een min of meer vierkante ruimte met weer een dikke vierkante pilaar in het midden en links gaat er een trap omhoog. Wel er is hier niks te vinden, dus ga links de trap op. Zodra je dat doet beamen er achter de pilaar 2 Fanaten in. Kill en ga dan verder de trap op omhoog. Bovenaan naar rechts. Rechts een dik Altaar en voor je gaat de gang verder. Rechts in de hoek kun je een kistje breken voor een Hypo en achter het dikke altaar staat een Krabje te wachten. Ga verder door de gang en je komt buiten en bent nu aan de ZIJKANT van de Tempel. Draai rechts en begin de lange trap naar beneden af te dalen. Terwijl je dat doet komen er voor je, via de helling, 2 Fanaten op je af en ze schieten op je. Gebruik de zoom functie van je geweer en kill ze. Onderaan de trap ga je nog niet meteen de helling voor je op maar draai je naar links en weer links, kill de Fanaat en loop langs de trap helemaal naar achteren, ga hier links en je bent op een eind plateau waar je rechts achterin bij de balustrade 2 kistjes kunt breken voor een Energie Cel en een Hypo. Keer dan terug op je schreden naar de trap en de helling en ga dan nu de helling op naar boven. Boven gekomen loop je door tot bij die grote pilaar die links staat. Draai rechts en je ziet een trap die naar boven gaat. (je kunt nu ook eerst even rechtdoor lopen de volgende helling af maar dat brengt je weer op zo'n eindplateau waar je een Krabje kunt schieten en een Energie Cel of een Hypo kunt gaan rapen.)
Ga deze trap op naar boven en boven kun je nu rechtdoor door de poort of naar links en rechts van de trap gaan. Ga eerst maar rechtdoor door de poort en blijf dan staan. Je bent in een smalle tussen hal met voor je een korte gang waar, achterin, de stenen deur je de verder doorgang belet. Links en rechts in dit halletje staat er een dikke korte pilaar. Loop naar één van deze pilaren en neem contact op met Obanak. Sisko verklaart aan hem wat hij ziet en zegt dat hij vermoet dat er knoppen op deze pilaartjes moeten zitten. Obanak verteld dan dat je ergens een knop moet vinden waarmee je het buitenomhulsel van deze 2 pilaartjes kunt laten zakken om dan de binnenste pilaartjes te voorschijn te krijgen. Ga naar de trap terug, maar niet naar beneden. Staande voor de trap kun je nu de Linker Buitenzijde en de Rechter Buitenzijde van de tempel gaan onderzoeken. Je moet beide zijden doen en het maakt niet uit welke kant je eerst op gaat. Laten we eerst maar naar LINKS gaan.
Dus staande voor de trap ga je links en volg je de "buitenomloop" langs de Tempel naar links. Na een paar stappen staan er links 2 pilaren met daarop een vuurpot. Tussen deze 2 pilaartjes is een smalle deur met daarop een Reliëf van een beeld. Loop naar deze deur en neem contact op met Obanak. Deze vertelt je nu dat je in de lege ruimte van dit deurreliëf een TABLET moet plaatsen om deze deur te openen. Met TABLET bedoeld Obanak dan een Artifact. Wel je hebt nu 1 Artifact in je bezit, dus plaats deze in de lege "buikruimte" van het Reliëf. De deur schuift de grond in. Ga naar binnen en kill gelijk de Vlieger. Je bent in een grote lege ruimte met meteen links een trap omhoog. Je kunt de gehele ruimte eerst gaan doorzoeken maar je zult niks vinden, dus ga maar meteen links de trap op. Boven loop je naar het standbeeld en druk je,rechts, op de muurknop. Het standbeeld draait om en je ziet hoe nu het rechterpilaartje in de hal zijn buitenlaag laat zakken en het binnenste pilaartje toont. Kill gelijk de Vlieger en ga de trap weer af en ga weer door de smalle deuropening naar buiten. Nu kun je eerst nog eventjes naar links en dan de gehele linker buitenzijde van de tempel doorzoeken. Je komt dan op een lang breed plateau met graftombes maar je vind aan die zijde alleen maar een krabje en een Fanaat
Dus keer terug naar rechts naar de trap en ga nu de andere zijde van de tempel onderzoeken. Ook hier vind je dan zo'n TABLET RELIEF deur tussen de twee pilaartjes, maar je hebt er geen Artifact voor. Loop dus helemaal naar achteren en je komt nu ook op een plateau met graftombes en een pilaar. Loop achter deze pilaar over het plateau en ga door de poortopening, kill de Vlieger en klim op het altaar voor je en pak het Artifact. Onmiddellijk volgt er een aanval van 2 Fanaten, 2 Vliegers en waarschijnlijk ook nog een Krab. Dus kill ze en keer dan terug naar die deur tussen de 2 pilaartjes en plaats er je nieuw gevonden Artifact op in de lege plek. Ook deze deur zakt de grond in. Ga binnen en kill de Krab en ga rechts de trap op en boven naar het standbeeld en druk op de muurknop.
Ook dit beeld draait en in het halletje zakt nu de buitenkant van de linker pilaar weg en zie je hoe die stenen deur in de gang open gaat. Keer terug naar dat halletje met de 2 pilaren. Bekijk nu deze 2 pilaartjes en je ziet dat ze beide 2 knoppen hebben en dat deze 4 knoppen dus dezelfde tekeningen hebben als de 4 knoppen op die grote Obelisk toen je voor het eerst de tempel binnen kwam en waar je toen deze tekeningen hebt overgetekend. Deze tekeningetjes heb je toch wel bewaard, want ook nu moet je deze 4 knoppen in een bepaalde volgorde gaan indrukken. Maar welke volgorde?
Loop het gangetje in. De eerste deur is nu dus open gegaan dus de gang is langer geworden maar de achterste deur is nu nog dicht. Wel, deze moet je dus met de 4 pilaarknoppen open maken. Boven deze achterdeur zie je dan weer de volgorde waarin je die knoppen moet indrukken (van links naar rechts gezien). Dus ga in deze volgorde die 4 knoppen drukken en ook deze deur gaat open. Ga er dan door en dan de trap voor je op en dan links of rechts verder (maakt niet uit) en de EINDFILM van deze Missie 2 begint.
Sisko is tot in de heilige tempel ruimte gekomen en bestudeerd de grote muurschildering. Worf en Kira beamen in en Worf maakt een Holografische Scan van de Mural. Iedereen beamt terug naar de Shuttle en via 2 Filmpjes en 2 Loadings belanden we weer op DS 9 in Ops in het kantoor van Sisko.
DS 9: IN OPS.
We zijn weer in Sisko's kantoor. Ga naar buiten en in de Ops ruimte ga je eerst even met iedereen praten voor een Update over de situatie. Vergeet vooral niet met dat Cardassiaans mokkeltje te babbelen. Dit is Terel (of Dejar, dat is mij niet helemaal duidelijk geworden). Zij wordt zo meteen je grootste vijand. Ga dan met één van de Turbo liften naar de promenade en ga daar weer door de luchtsluis om aan je volgende missie te beginnen.
Missie 3: Ds9 Pylon 2:
Deze missie speelt zich af in Pylon 2 van Ds9. Het begint met een aantal filmpjes, waarin ons Benjaminnetje in het geheime lab door Kerel wordt neergeslagen en zij vervolgens alle systemen van DS9 ontregeld en weg vlucht met de Orb. Na wat Loadings en nog een filmpje sta je met je snufferd voor een rode deur.
Ga door deze rode deur, door de gang en door de volgende deur. Je bent nu in een controle kamer met een grote "pilaar" en recht voor je weer een deur. Loop naar deze deur en als je daar bent opent er van rechts op het "balkon" een Cardie Boy het vuur op je. Kill hem. De deur gaat niet open, dus ga op dat "balkon" en gebruik daar, rechts, het kleine groenachtige consooltje. Je ziet nu hoe die deur open gaat. Voor je is er onder de trap een "kuil". Ga deze "kuil" in want daar kun je, links naast de trap in een kistje, een Hypo pakken. Ga dan de trap weer op en dan links door die deur. Loop door de gang en deze komt uit in een dwarsgang. Ga hier naar links en loop vooruit. Kill wat Cardie boys en ga gelijk de eerste afslag rechts in. Door de deur en volg de gang naar een controle ruimte. Kill de Cardie en druk op de console bij het raam. Je ziet hoe er nu een volgende deur open gaat. Pak, links, van het kastje de Disrupter Power Cel mee en ga terug naar de hoofdgang. Ga gelijk rechtsaf en loop naar de achterruimte. Je krijgt van Dax nu een waarschuwing over Cardassiaanse Turrets. Dit zijn Boobytraps die her en der aan de muren zijn bevestigt en je onder vuur gaan nemen. In de achterruimte draai je naar links en loop je de volgende gang in, richting de volgende ruimte. Je ziet een filmpje en weet dan dat er in die ruimte aan de achtermuur zo'n turret hangt. Dus voorzichtig de hoek om kijken en die turret uitschakelen (zoomfunctie Phaserrifle). Loop naar achteren en ga links het trapje op en druk er op de console. Ga trapje weer af, breek kistje bij de muur voor een energie cel en verlaat deze ruimte weer. Volg nu de gang terug en ga achterin de hoofdgang door de deuren. Je bent dan bovenin een volgende ruimte. Druk voor je op de console om beneden dat karretje dat het luik blokkeert, achteruit te rijden. Ga via de lift, links of rechts, naar beneden en schakel de Cardie uit en ga dan achterin door dat luik. Ga rechts naar de Generator ruimte, maar pas op want hier zijn twee turrets. Gelijk links is er een en ook links achter de generator is er een turret in de muur. Schakel ze uit en ga dan links achter door de deuropening naar de volgende kamer. Deze kamer heeft een hele wand met consoles en links achterin een deuropening. Deze opening is nu afgeschermd door een rood Force Field en in de ruimte erachter wandelt een Cardie boy heen en weer. Je kunt niet door het Force field heen. Neem even contact op met O'Brien voor uitleg. Trek je Tricorder en scan eerst even al die consoles. Je komt er zo achter dat in het midden van al deze Consoles er een Kast is. Druk links van deze kast op het toetsenbord om de kast te openen en pak er dan de Disrupter en de Respirator uit. Ga dan, op enige afstand, voor dat force field staan en scan. Mik op de achtermuur van de kamer achter het force field en je vind dan de Force Field Generator. Noteer de Frequentie. Trek je Handphaser en stel de frequentie in op dezelfde frequenties als van de Force Field Generator (als je in het optie menu een vinkje hebt gezet dat dit vanzelf moet gebeuren, dan gaat dit instellen van de frequentie nu van zelf). Schiet dan eerst, dwars door het Force Field heen, de Cardie dood en knal dan de Force Field Generator stuk. Het Rode Force Field verdwijnt, dus ga die kamer in, loop naar rechts achter en pak uit het verlichte paneel de Isolinear Rod. Je krijgt nu van Worf, Dax en Kira een Update over de situatie.
Goed, nu ga je dezelfde route terug, helemaal naar de allereerste ruimte (de ruimte met de "kuil"). Onderweg kill je nog wat Cardies. Als je weer in deze ruimte bent kil je snel, links de Cardie en loop je naar links achterin. (je bent dan nu tegenover dat balkon aan de andere kant van de "kuil). Kill nog een Cardie. Bekijk hier de muur. Je ziet een luik en een console, links in de hoek. Vraag O'Brien over dit luik en de achterliggende Jeffries Tubes. O'Briën waarschuwt dat de ruimtes achter dit luik nu gevuld zijn met gifgas. Dus zet je Respirator op om te kunnen ademen (dit doe je via de desbetreffende sneltoets op je toetsenbord), druk dan, links, op de console. Het luik gaat open. Kruip door het luik en volg de mistige korte tunnel. Deze doet je in een Cirkelvormige schacht belanden waar je ook naar beneden kunt. Doe dat niet, maar ga naar links en kruip door de volgende buis naar de volgende ronde schacht. Ook hier kun je afdalen, maar je moet naar boven via die ladder die voor je neus omhoog gaat. Je staat echter aan de verkeerde kant van deze ladder dus loop om het gat heen, draai je om en spring naar deze omhoog gaande ladder. Boven loop je om het gat heen en kruip je door de vierkante opening. Je komt in een dwars gang. Ga hier naar links en dan vooruit. Rechts zijn dan de deuren naar de Cargo Bay maar ze gaan niet open. Plaats dan, links in het paneel, je Isolinear Rod. Draai je weer om en nu kun je wel door deze deur. Doe dat. Er volgt een filmpje waarin we Jedar (of Terel) door de luchtsluis zien gaan naar haar shuttle). Loop door de volgende deur, ga dan rechts, dan links, schakel snel de Cardies en de Turret uit en loop door deze korte gang de volgende dwarsgang in. Ga rechts, kill Cardie en schakel de turret uit en ga dan rechts het gangetje naar de controle ruimte in. Er volgt nu een Loading waarna we in het filmpje zien dat je niet geslaagd bent in je opdracht. Jedar ontsnapt met de Shuttle en met de Orb. Einde Missie
We zijn weer terug in Benjamin's kantoor en krijgen van Dax, Kira en Worf een update over de ontstane situatie. Zij hebben het over de Ulysses Missie. Verlaat je kantoor weer en ga , in Ops, met één van de 2 Turbo Liften naar de Promenade. Ga hier dan weer door de Luchtsluis en begin aan:
Missie 4:Odessey Deel 1 SR-III
Waren de eerste 3 missies nog redelijk overzichtelijk en eigenlijk nogal tam, dat gaat nu veranderen. Maak je maar op voor een stevige portie klimmen/klauteren/springen/zwemmen en schieten. Je krijgt te maken met de Dominion en haar Jem'Hadar soldaten die ik in het vervolg maar Jemhaas zal noemen. Je krijgt ook te maken met "Vogels" en andere beestjes die je ook genadeloos naar de andere wereld helpt. Je gaat naar SR-III en moet daar zoeken naar het 14 jaar geleden neergestorte Federatie Schip de Ulysses.
Na de filmpjes ben je op SR-III geland tezamen met wat kadetjes. Loop vooruit naar de Escape Pod en klim in dat ding. Er ligt een lijk in. Boven het hoofd van het lijk pak je de Respirator op en dan klim je weer uit de Escape Pod. Buiten ga je naar links en dan ga je weer links zodat je aan de zijkant van de Escape Pod staat met je snufferd naar de rotswand. Zie je die "beklimbare" rotswandjes voor je. Wel, loop daar naar toe en klim 2*omhoog. Draai dan links om en volg dan het rotspad welke achter de Escape Pod langs gaat en dan naar rechts. Volg het verder en een Filmpje neemt het even over. In het filmpje zijn we het slachtoffer van een bomaanval en de cadet hier wordt ernstig gewond naar de Defiant gebeamt. Draai je terug om en loop terug richting de Escape Pod, maar na een paar stappen draai je rechts en zie je een tunnel in de rots. Ga door deze tunnel en kill onderweg het "Beest". De tunnel mond uit in een grote diepe grot met onder je een meer. In dit meer zwemmen heerlijke visjes, maar deze lusten jou ook wel. Spring naar voren naar het rotsplateau waarop je een lijk ziet liggen. Pak bij het lijk dan de spullen en draai je om. Loop naar de uiterste puntje van het plateau en probeer nu eerst of je wat van die visjes, onder je in het meer, te pakken kunt nemen. Kijk dan naar de achterzijde van de grot. Daar, rechts achterin, gaat de tunnel weer verder en daar zie je dan ook het volgende Baken al staan bij het lijk. Spring in het meer en zwem dus naar links ( of rechts, hangt er van af van welk punt je de plomp in springt) en klim daar er weer uit. Loop naar het Baken. Sisko download en verzend dan de gegevens. Pak nog even de items bij het lijk en vervolg je weg door de grottunnel. Kira meld zich. De Defiant wordt aangevallen door een Jemhaas schip. Jammer, maar je kunt er niks aan veranderen dus vervolg je weg door de tunnel. Je komt in een volgende hele grote en hoge en ook diepe grot. Voor je de afgrond, maar ook is er voor je een uitstekende rotspunt. Loop tot op het puntje van deze uitstekende rots, draai dan naar links en neem een sprong naar de richel aan de overzijde. Trek je omhoog en vervolg de weg over dit rotspad naar rechts. Je klimt dan 2 keer een klein beetje omhoog en staat dan op een plateau waar een hoge en puntige rotszuil de lucht in steekt. Deze word aan de voorzijde gestut door een rotsblok. Knal dit rotsblok uit de weg en de zuil valt om en is nu een rotsbrug waarover jij nu naar de overkant loopt. Klim dan op het lage muurtje, en dan klim je naar links verder een keer of 2 verder omhoog. Volg het pad verder en je gaat weer een tunnel in. Deze is verderop afgesloten door een groot rotsblok en wat kleinere rotsblokken. Knal die kleinere rotsblokken weg en loop dan verder naar achteren. Er volgt een Loading waarna je verder de tunnel uit loopt. Kira meld zich weer en verteld iets over een Luitenant aan boord van de Defiant die blijkbaar een Changeling is.
Als je de tunnel uitkomt ga je linksaf en hou je je alvast gereed om de Jemhaas te "ontvangen". Loop iets rechtdoor en ga dan links, tussen de twee rotswanden, een korte helling op, rechtdoor en dan ga je rechts het water in en loop je naar links door het water. Bij de "Boom" kom je weer op het droge. Loop nu gewoon rechtdoor het open gebied binnen richting het volgende Baken. Er beamen nu een paar Jemhaas in en deze hebben de vervelende eigenschap dat ze ook plots weer weg zijn om dan achter je weer op te duiken. Dus kill ze snel. Er zullen er wel een stuk of 5 of 6 in totaal zijn. Als je dit hebt overleeft dan loop je naar het Baken. Sisko zet dit ding uit en je pakt wat items. Draai een kwartslag naar links door (dus zodat je dan links van het hoofd van het lijk kijkt). Loop dan vooruit, en tussen de twee kleine rotsjes door naar achteren het water in. Draai dan rechts en loop naar de rotswand en draai weer rechts. Er gaat hier een scherpe steile helling omhoog. Volg deze helling omhoog. Halverwege zie je boven je een Jemhaas verschijnen. Zoom op hem in en kill. Volg de helling verder omhoog. Boven gekomen ga je rechts, vooruit en klim je bij het laagste deel omhoog (even opspringen). Draai dan links en klim verder omhoog naar de Escape Pod. Ondertussen meld Kira dat de Defiant is overgenomen door de Jemhazen.
Klim in de Escape Pod en verzamel de Items en klim er weer uit. Ga dan naar links naar de rand van dit plateau. Diep onder je zie je water glinsteren en een gele bloem. Daar is de ingang van de volgende tunnel waar je door moet. Dus klim hier in de hoek via een aantal verdiepingen naar beneden en ga dan die tunnel in. Volg deze en kill onderweg een 3 tal Jemhaas en vergeet ook niet in de hoeken en spleten van deze tunnel te kijken voor items. De tunnel brengt je weer buiten, maar ogenschijnlijk kun je niet verder. Voor je een hele hoge dikke en Vierkante ROTS met rondom een diep maar smal ravijn. Zowel naar links als naar rechts steekt er een platformpje uit deze vierkante rots en ook zie je links en rechts een platformpje steken uit de "gewone" rotswand. Wel, je route verder door dit spel gaat nu naar LINKS verder, maar ga eerst even naar Rechts van deze Vierkante rots. Dus spring op het platform aan de rechterkant van de vierkante rots, dan op het volgende platform en dan op de Wit/Grijze Rotsboog. Loop hierop naar achteren en bij het lijk pak je de Shield Emitter op. Deze beschermt je met een Schild. Spring dan, via de 2 platformpjes terug naar de tunnel, draai weer om naar de Vierkante Rots en spring dan nu op het platform aan de linkerzijde van de vierkante rots, dan op het volgende platform en hierop spring je dan aan de rechterkant naar beneden de kloof in. Volg de kloof naar achteren. Daar is een omgehakte boom. Ga pal links van deze boomstronk naar de groene muur en klim omhoog (je moet omhoogspringen en gelijk op je vooruit toets drukken en dat moet je op de juiste plek doen, het is eventjes zoeken naar deze juiste plek). Loop vooruit en klim nogmaals omhoog en kil de Jemhaas voor je. Loop vooruit en volg nu de route naar benenden tot op de boden van de kloof. Je killt nog wat Jemhaas onderweg. Na een paar sprongen omlaag ben je op de bodem. Volg de kloof verder, kill 2 Beestjes en dan kom je aan het einde. Klim hier 2 maal omhoog en loop op het bovenste platform naar de rand en STOP. Voor je ligt nu een Meer onder je voeten en in dat meer zie je al een Escape Pod die half onderwater ligt.
Klim op de richel direct onder je, zet dan je Respirator op en duik naar beneden het water in. Zwem, bovenwater, vooruit richting die half verzonken Escape Pod en je komt in het Meer terecht. In dit meer zwemmen van die vriendelijke visjes die je met je Handphaser even "bruinbakt". Zwem dan verder naar de Escape Pod, duik onder en zwem de Pod binnen en pak er de items. Zwem de Pod weer uit, zwem naar de oppervlakte en ga recht vooruit naar dat smalle rotsplatformpje waarop het Baken staat. Je loopt dit platform op en je zet het Baken uit en pak de items op. Spring dan van de linker zijde van dit platformpje weer het meer in en zwem naar rechts achterin. Duik onder en zoek het grote gat in de bodem van het meer. Het is groot diep donker gat, dus doe je Zaklamp aan. Kill visje en zwem dit gat in naar beneden, en daar moet je een beetje draaien en zoeken tot je de Ingang van de Onderwatertunnel hebt gelokaliseerd, hier onder in dit gat. Zwem door deze onderwatertunnel. Kill de visjes die jou belagen en zwem verder. Na een paar bochten zie je voor je, links en iets omhoog, wat roodachtige waterplanten in het schemerlicht van de tunnel. Daar moet je naar toe. In feite is hier een splitsing van de tunnel. Er gaat een tak naar rechts, maar deze tunnel brengt je in een grot waar je niet uit kunt, dus dat brengt niets. Nee je moet eigenlijk gewoon recht door, maar dan iets omhoog en een beetje links aanhouden, naar die roodachtige waterplanten toe. Daar gaat de tunnel verder, dus volg deze en even voorbij de waterplanten volgt er dan een Loading.
Na de Loading volg je de tunnel nog een ietsje verder en je komt weer bij wat Roodachtige waterplanten. Zwem hier OMHOOG naar de Oppervlakte en je komt boven water in een klein meer. Draai hier even rond op zoek naar de lage richel waar je uit het water kunt klimmen. Doe dat dus en op de richel loop je naar links en klim je verder omhoog bij het rechte muurtje. Loop dan vooruit, rechts, vooruit, rechts en loop over de omgevallen boomstam naar de overkant. Boven loop je vooruit en dan links de hoek om en loop je naar achteren naar de rand van deze richel, bij de boom. DAAR LIGT IE DAN VOOR JE IN HET VOLGENDE MEER. HET WRAK VAN DE ULYSSES!!!!
USS ULYSSES
Wel, wat je nu moet doen is gewoon via een aantal plateaus naar beneden klimmen/springen. Op één van de plateaus, onder je, staat weer een baken die je uitzet en dan klim je verder naar beneden. Als je op het onderste plateau bent aangeland dan zie je pas echt goed het wrak van de Ulysses voor je liggen in het meer en je ziet recht voor je de aanduiding erop: NCC 10767.
Goed, spring naar beneden het water in en zwem dan rechtvooruit naar het wrak en loop dan het water uit en de grote schotel van de Ulysses op. Je bent nu onderop deze schotel bij de letters NCC 10767. Kill gelijk de Jemhaas die boven je en links verschijnen. Loop dan recht omhoog, over de NCC letters tot je op de bovenste ring bent. Volg dan de bovenste ring naar rechts en je komt dan vanzelf op de rechterflank van de Ulysses. Volg deze flank helemaal naar achteren en kill onderweg de Jemhaas die verschijnen. Het is een heel eind naar achteren. Ga niet naar rechts op het donkere middendeel van de flank want dat brengt je niets. Achteraan gekomen spring je op de "achtervleugel" en volg je deze naar links. Aan het einde draai je naar links en voor je ligt dan de Linkerflank van het wrak. Ook deze heeft zo'n donkere midden gedeelte. Loop helemaal weer naar achteren en kill de Jemhazen. Achteraan ga je nu wel naar rechts naar beneden het donkere middenstuk op en ga je naar het lijk dat daar ligt. Pak de items op bij dit lijk en draai je om. Je kijkt nu over het middengedeelte weer naar de achterkant. Je ziet voor je een soort bunkertje staan. Loop daar naar toe. Bovenop dit "bunkertje" is het toegansluik tot Shuttle Bay 1. Het "bunkertje" heeft aan 3 zijden een "venstertje" met een knop. Laat Sisko bij al deze 3 venstertjes dus op de knop drukken om bovenop het "bunkertje" het luik te openen. Ga dan naar dit luik en spring erdoor naar beneden. LOADING.
Je bent nu binnen maar pas op een tussenverdieping. Loop naar het grote vierkante gat voor je. Onder je zie je nu de vloer van Shuttle Bay 1. Spring op de schuin naar beneden lopende balk. Loop er over naar achteren naar beneden. Het is hier donker dus doe je zaklamp aan. Draai naar rechts en spring van de balk naar beneden en land dan op de Container. Spring vervolgens op de volgende Container en dan op de vloer. Je bent nu in Shuttle Bay 1. Dit is een hele grote hangarachtige ruimte vol met her en der staande containers. Je komt hier ook Beesten en Vogels tegen die je dus neer schiet. Draai naar rechts en je ziet het wrak van een Shuttle. Loop die richting uit en draai dan weer rechts. Voor je zie je weer een groot luik in de vloer. Loop daar naar toe en ga op dit luik staan en draai dan naar rechts. Je ziet nu de eigenlijke hoofdruimte van deze Bay voor je liggen. Loop vooruit deze ruimte in en dan kom je op een gegeven moment bij een gesloten deur in de rechterwand. Dit is de toegang naar de Auxiliary generator en de Shuttle Bay Turbo liftschacht. Helaas is deze deur niet te openen. Draai je om zodat je de tegenoverliggende wand aan de overzijde van de Bay kunt zien. Je ziet dan op jouw niveau 3 deuren en ook, op de omloop boven de shuttle bay, 3 deuren. Steek recht over en ga dan een kort gangetje in, door een half openstaande deur en dan links. Je bent in een kort gangetje en kunt niet verder. Er ligt hier een lijk. Buk en pak het item naast het lijk. Ga terug naar de Shuttle Bay. Voor je aan de overzijde is weer die deur naar de Aux. Generator. Als je daar naar boven kijkt dan zie je daar boven nog een opening. Wel daar moet je door, maar hoe? Steek over naar de Aux.deur en draai dan links. Loop rechtvooruit tot je niet verder kunt door de stapels containers. Ga hier dan naar links, doe maar even je zaklamp aan, en vind de weg tussen de containers door naar de tegenoverliggende wand. Ga hier rechts en weer rechts en je bent dan in de andere zijhal van deze Shuttle Bay. Ook deze heeft zo'n groot luik in het midden.
Steek deze zijhal nu helemaal over naar de LINKER HOEK ACHTERIN. Hier staat een eenzame container die een smalle schacht in deze hoek blokkeert. Klim op deze container, loop er over naar achteren en klim dan op het kleine stukje looppad boven je hoofd. Draai hierop naar links en loop naar de Schacht. In de schacht is een ladder, maar spring eerst door de schacht naar beneden. Je land op een ijzeren looppad en je bent nu ONDER de Shuttle Bay. Spring maar niet verder naar beneden want dat levert niks op, maar volg het looppad. Na een paar stappen is er in de muur een kast die je open maakt en waar je de spullen uit pakt. Loop dan nog ietsjes verder over dit pad en je vind dan een Pulsar Geweer. Verder is hier niks, dus ga terug naar de schacht en klim dan nu de ladder helemaal op naar boven. Je komt boven op weer een ijzeren omloop boven in de Shuttle Bay. Volg dit pad naar achteren, linksom, kruip onder de balk door en volg het pad verder. Je kunt dan niet verder omdat het pad ophoud. Loop een stukje terug en je ziet dan dat het pad naar rechts gaat en oversteekt naar de overzijde van de Bay. Helaas is dit deel van het pad halverwege ingestort. Loop tot zover je kunt dit pad op en ga dan op de rechter smalle ijzeren steunbalk van dit pad en loop er over naar de overzijde. Daar kom je op een hellend gedeelte. Loop hierover naar rechts en ga dan door de opening (onder je is dan die Aux. Deur waar je niet doorheen kon). Loop door de gang en je komt in de Liftschacht. Loop hier naar de overzijde en ga door de opening. Je staat dan op een rooster en onder je is de Auxiliary Generator ruimte. Ga naar de rechterzijde van het rooster en spring hier omlaag. Je land op een lager rooster. Draai je om en loop via het omlaaghangende deel naar beneden. Draai rechts en voor je staat er aan de zijkant van de Auxiliary Generator een console. Loop er naar toe en druk erop. Helaas geen power. Draai je om en loop langs de generator naar de andere kant. Daar is een muurpaneel. Loop daar naar toe en je krijgt de mededeling dat je in dit paneel een Engineer Chip moet plaatsen. Heb je niet bij je. Draai je om en je ziet dan, onder het afhangende stuk rooster, een kastdeur. Open deze kast en pak er de spullen uit, o.a en vooral de Engineer Chip. Plaats deze nu in dat muurpaneel en ga dan weer naar de console aan de andere kant van de generator en druk erop. Gefeliciteerd, je hebt de Auxiliary Generator weer opgestart en er is nu weer stroom en je hebt nu toegang tot enige systemen van het schip.
Onder het afhangende roosterdeel is de doorgang naar de liftschacht, dus ga daar door en steek de liftschacht over, door de korte gang en je komt dan door de Aux. Deur (die dus eerder dicht was) weer in de Shuttle Bay. Blijf staan en kill de 2 of 3 Jemhaas voor je. Steek dan recht over naar de overzijde en klim dan links op de container en dan vanaf deze container op de omloop. Volg deze iets naar links naar de deur, druk op de knop om deze te openen en ga er door. Volg de gang naar achteren waar de gang dan rechtsaf gaat. Je komt bij een linksaf gang, kill de Jemhaas en ga eerst even nog rechtdoor, dan rechts, kill Jemhaas, door deur en achter in deze nu doodlopende gang pak je links van het lijk wat spulletjes op. Keer dan op je schreden terug en ga dan de rechter gang in en volg deze naar achteren. Daar spring je, rechts, door de schacht naar beneden. LOADING.
Na deze loading loop je rechtdoor door de gang. Deze gang loopt ook dood maar er is een groot gat in de gangvloer. Door dit gat zie je dat de gang onder je volledig onder water staat, maar niettemin is dit je enige keuze. Dus doe je ademhalingskapje op en spring door het gat. Zwem door de korte gang en deze komt uit in een hele diepe en ronde Turbo Lift Schacht. Zwem naar boven het water, naar links en klim daar uit het water en uit de schacht de volgende gang in. Loop over de "oprit" omhoog. Kijk uit want voor je staat een granaat gooiende Jemhaas, dus snel, kill. Draai je dan snel om want achter je staat nog een Jemhaas. Draai je dan weer om en loop naar het kleine gat in de gangvloer voor je. Spring er door. Je breekt door een glazen ruit en land in een gang onder je. Ga door de deur voor je. Je komt in een grote min of meer ronde ruimte. Kill snel de Jemhaas en loop dan helemaal naar links tot achter de "toonbank". In deze "toonbank" zie je een groot Console. Als je daar naar toe loopt krijg je de mededeling dat je Autorisatie nodig hebt wil je iets met dit console kunnen doen. Je krijgt ook een nieuwe opdracht en dat is toegang te verkrijgen tot het Bio Fysische Laboratorium.
Links in deze ruimte is de grote toegangsdeur tot dat Bio Lab en daar ligt dus ook de Orb waar naar je op zoek bent. Die deur open je met het rechter console waar je nu voorstaat. Alleen dat kan nu niet. Je dient eerst een Command Chip te gaan vinden en deze dien je dan ook nog eerst te programmeren. Dan keer je hier terug naar deze console. Maar eerst nu op zoek naar een Command Chip.
Ga naar voren naar de 2 gangen. Je kwam uit de rechter gang, dus ga nu de gang recht voor je in. Door de halfopen staande deur en dan ga je rechts de gang in. Loop door deze gang helemaal naar achteren en kill onderweg de Jemhazen. Voorzichtig nu want deze gang eindigt in de grote ronde liftschacht en het is een heel eind naar beneden. Blijf op de rand staan en kijk naar beneden. Een paar verdiepingen onder je zie je het glinsteren van het water. Een flink deel van de schacht staat dus onderwater. Als je goed naar beneden kijkt dan zie, door het water heen, aan de linkerkant van de schacht, en onder water, een rood verlichte opening waar een plank uitsteekt. Wel dat is de gang waar jij door heen moet. Dus spring naar beneden en je land in het water. Duik onder en zwem omlaag naar de Rood verlichte ingang waar de plank uitsteekt. Zwem door deze gang. De gang komt uit in het hele grote, hoge, diepe Centrale gedeelte van de Ulysses. Zwem gelijk maar recht omhoog tot je weer boven water bent. Haal diep adem. Je bent in een hele grote ruimte met links en rechts een hele dikke ronde toren. Ik weet niet welke kant jij nu opkijkt, maar draai je nu zo om, en kijkdan naar beneden, om onder water weer die rood verlichte ingang te zien van de gang waar uit jij zonet bent komen zwemmen. Als je die ziet (je blijft boven water) zwem dan naar rechts naar de ronde PILAAR die uit het water steekt. In deze Pilaar is een ladder. Klim deze ladder op en helemaal naar boven.
Je komt boven op een ijzeren omloop. Loop vooruit en naar rechts. Kill wat Jemhazen. Je bent nu op een punt TUSSEN de twee Controle torens. Ga naar rechts en ga de achterste toren in. Je komt in een grote controle ruimte met allemaal consoles. Loop door deze ruimte en ga door de "achterdeur" er weer uit. Je bent nu in het binnenste van deze ronde toren op een oploop. Volg deze naar rechts en ga dan rechts het korte gangetje in. Ga hier rechts door de deuropening en je bent in een smalle controle ruimte. Hier vind je, op de voorste console, de Command Chip. Nu deze nog gaan programmeren.
Verlaat deze ruimte en ga links door het korte gangetje en volg de omloop naar links en ga dan links de grote ronde controle kamer in. Loop hier weer door en er uit. Je bent weer in het centrale deel. Voor je zie je de ingang van de tegenoverliggende ronde toren. Ga daar de ronde controle kamer binnen en dan is er gelijk rechts een kleine lichte console met daarop een apparaatje. Plaats hierin je Command Chip en deze wordt nu geprogrammeerd. Verlaat de kamer weer naar het centrale deel. Je staat dus weer op het looppad tussen de 2 ronde controle torens. Er is een afslag naar links die naar een gang gaat. Dit pad is min of meer ingestort. Afhankelijk van de snelheid waarmee jij hier nu de command chip hebt gevonden en hebt geprogrammeerd, is er nu wel of niet een gat in dit pad. Is er geen gat dan kun je rennend over dit pad gaan richting de gang. Is er wel een gat dan moet je daar dus overheen springen en gelijk door rennen naar de gang.
Kill de Jemhaas die verschijnen en ren dan door de gang naar achteren. Voorzichtig want deze gang eindigt boven in de Liftschacht. Het is dezelfde liftschacht waarin jij, een verdieping lager, uit de gang naar beneden bent gesprongen om door die onderwater gang te zwemmen. VAL NIET DE SCHACHT IN. B




Advertentie


Reacties, cheats of tips

« vorige
1
volgende »

 Gepost door Bosjesman2 op 03 oktober, 2003 om 18:54
Sonic

227 posts
Dit is denk ik tot nu toe dan de langste walktrough die cn heeft.

 Gepost door onbekend op 03 oktober, 2003 om 19:03
En ik ben er zowat 10 minuten mee bezig geweest om alles te sorteren, ik heb zelfs Word moeten gebruiken!

 Gepost door Lasso op 03 oktober, 2003 om 19:04

GN "Sickness"

7467 posts
Och, hoe langer hoe beter. En goed issie zeker! We zijn zkr blij met die overname, maar dat snapt iedereen...

CheatNOW.nl © 2016-2017, is een product van Desert Productions