CheatNOW.nl
CheatNOW.nl Cheats
HOME WORD LID FORUM START BOOKMARK FAQ CONTACT ADVERTEREN

Cheats zoeken

Zoek je een cheat, trainer, hint of tip?
Titel van spel:
Platform:

Nieuwste 10 cheats

Populaire cheats

Laatste reacties

16/04Euro Truck Simulator door berrypc
22/03Euro Truck Simulator door thijsbom111
01/03Pokémon Ruby/Sapphire/Emerald door FALLOUT
17/02Pokémon Ruby/Sapphire/Emerald door pokemaster1
17/02Pokémon Emerald door pokemaster1
13/02Runescape door ALI456
13/02Need for Speed: Underground 2 door FALLOUT
11/02GTA: Grand Theft Auto: San Andreas door FALLOUT
07/12Need for Speed: Underground 2 door Pack Leader
26/11GTA: Grand Theft Auto: San Andreas door Someonet2know

CheatNOW cheat index


Kies hier de beginletter van de cheat codes, trainer, hint of tip:
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ0123...

Star Trek Voyager: Elite Force

PC Walkthrough voor Star Trek Voyager: Elite Force

PLATFORM: PC
TOEGEVOEGD DOOR: zLiTo
REACTIES: 7

MISSIE 1: The Rescue:

Het spel opent met jou, MUNRO, staande in een vreemd ogende ruimte. Je ontvangt onmiddellijk een boodschap (via je communicator) van TUVOK. Druk op de TAB toets om de boodschap te nogmaals te kunnen zien. In het schermpje lees je dan nogmaals je missie orders. Je bent dus in een BORGCUBE en je opdracht is het om je team genoten uit de handen van de Borg te bevrijden. Liefst levend. Als je je weg probeert te vinden door de Borg Cube kom je uiteraard Borgs tegen. Probeer, in eerste instantie, ze te vermijden. Je KAN de eerste 3 Borgs die je tegenkomt doden met je Phaser, maar daarna zijn alle andere Borgs dus immuun voor jou Phaser omdat ze hun persoonlijke schild steeds aan de frequenties van jou Phaser kunnen aanpassen. Dus het is misschien beter om niet meteen te proberen de Borgs die je in het begin tegenkomt te doden, maar ze te ontwijken, totdat je een ander wapen hebt gevonden.

Ga vooruit en ga dan naar links. Je ziet een doorzichtig groen scherm welke een passage blokkeert en links ervan een groenachtige "doos" aan de muur. Die groenachtige "doos" aan de muur zul je in de Borg Cube veelvuldig tegen komen. Het zijn zgn. "DISTRIBUTIE NODES". Deze Nodes controleren dus de Force Fields waarmee sommige doorgangen zijn afgesloten. Schiet ze stuk met je Phaser en het blokkerende scherm verdwijnt en tevens dood je dan alle Borgs die in de buurt van de desbetreffende Distributie Node staan. Wacht even tot de Borg bij deze Node weg is en schiet dan 2* met je Phaser op deze Node. Het groene schild verdwijnt, maar tevens zijn nu wel de Borgs in de buurt gealarmeerd. Ontwijk ze. Ga dus door de nu open doorgang. De Borg rechts is gedeactiveerd (hij "slaapt") dus laat hem met rust. Kijk naar het einde van de gang en je bemerkt een "Plasma Filter" bij een klein rooster. Schiet het filter stuk en de explosie verwijderd ook het rooster. Kruip door het ontstane gat en draai dan rechts en je ziet een "Weapon Energy Terminal". Deze Terminals zijn heel handig want je kunt er je Energie wapens mee OPLADEN, dus onthoud waar ze zijn. Loop dus naar deze terminal en druk op je Actie toets om je wapen op te laden, kruip dan terug door de opening naar de gang. Ga links de helling op en ga bovenaan naar rechts, Je ziet verschillende Borg die gedeactiveerd zijn, maar maak je over deze Borgs maar niet druk. Probeer de rondlopende Borgs te ontwijken. Ga recht door de gang vooruit en je ziet rechts weer passage geblokkeerd door een groen schild, er komt een Borg doorheen. Draai naar links en je ziet aan de linker muur van de korte doodlopende gang weer een "Distributie Node". Dus vernietig deze Node en het schild verdwijnt. Ga dus door de nu geopende doorgang en ga dan naar links, je komt bij een Y-splitsing, ga rechtsaf de helling naar beneden af en loop door tot aan de muur beneden. Draai naar rechts en onder aan de volgende helling zie je een groot hek met een Plasma Filter ervoor. Vernietig het plasma filter om het rooster weg te krijgen en ga dan door de opening, draai rechts en je vindt er een Health Energy Terminal waarmee je je gezondheid weer kunt opvijzelen (Actietoets). Ook deze terminals moet je onthouden want je kunt er altijd weer naar toe als dat nodig is. Goed, ga terug naar de gang en ga terug de helling op, boven is dan links de eerste helling waar je daarstraks vanaf kwam en rechtdoor zie je links in de muur een klein rooster met alweer een Plasma Filter ervoor. Schiet op dit plasma filter en de explosie ruimt het rooster op. Ga naar het ontstane gat, Spring omhoog en buk dan en ga de schacht in. In de schacht draai je naar rechts en je ziet een ladder. Loop tegen de ladder op, kijk omhoog en hou dan je JUMP key ingedrukt om via de ladder omhoog te klimmen. Boven ga je rechtdoor, langs de groene paal met de lichten, erachter spring je naar beneden, rechtdoor, linksaf (even bukken) en nogmaals rechtdoor. Als je de rand nadert valt er voor je iets naar beneden. Spring ook naar beneden. Beneden ga je links of rechts van de kolom in het midden, naar achter de kolom en hier ga je in de nis op het platform staan. Druk op de Knop en het liftje brengt je een verdieping lager. Als de lift stopt, draai je om. Je ziet in de ruimte voor je een Borg bezig bij een controle paneel. Loop vooruit en dood de borg met je Phaser en met je Shotgun. Is ie dood, loop dan naar de achterzijde van dit controle paneel (je bemerkt 1 van je maten op die hier achter een Force Field gevangen is gezet) en loop tegen de IMOD gun op om dit op te pakken. Gebruik het meteen op de Borgs die komen "binnenvallen". Zijn deze uitgeschakeld, ga dan naar het controle paneel en gebruik dit d.m.v je actietoets. Je maat komt vrij en ook is nu het Force Field welke de uitgang achter het controle paneel afsloot nu weg. Ga even zowel je Health als de IMOD van nieuwe energie voorzien bij de terminals aan beide zijde van de uitgang en ga dan door deze uitgang de gang in. Volg deze gang de linkse bocht om en dan verder vooruit. Opeens zie je 2 van je andere teamleden, rechts uit een doorgang komen. Ze zijn in gevecht met een Borg. Ga ze met de IMOD een handje helpen. Je kan niet voorkomen dat 1 van je maten gewond raakt en zij beamen alle twee weg. Je andere maat blijft nog bij je. Er worden nu nog 4 Borgs ingeteleporteerd, dus KILL.(is hierna je healt miniem, volg dan deze gang gewoon helemaal rechtdoor en een paar hoeken om naar een Health Terminaal, laat daar je Health bij en keer dan weer hier terug) Na dit gevecht ga je rechts door de smalle doorgang (waar dus je twee maten uitkwamen), ga Links en rechtdoor naar de "Blauwe" ruimte. Er worden verschillende Borg ingestraald, dus Kill en loop dan verder deze ruimte in. Achter de centrale kolom is een doorgang die wordt afgesloten door een BLAUW Force Field. Je ziet helaas nergens een knopje om deze uit te schakelen, dus dit moet je blijkbaar ergens anders doen. Ga naar rechts en ga de nis in en op het liftplatform staan, druk op de knop en je daalt nogmaals een verdieping lager. Draai om en ga vooruit naar de ruimte met alweer een centrale kolom in het midden. Dood de 3 Borgs die in komen stralen en laad dan bij de Terminal aan de kolom je IMOD even bij. Ga naar rechts van de kolom. Je ziet een groene tunnel met nog een klein stukje van een rooster ervoor. Schiet dit stuk, buk en kruip door het gat en door de tunnel. Aan het eind van deze tunnel kom je bij een schacht. Spring naar beneden, dan rechtdoor naar de "blauwe" tunnel, buk en kruip dan door deze tunnel, naar de volgende hele diepe, hoge en brede schacht. Pas op dat je hier niet naar beneden valt. Kijk omhoog naar de centrale kolom. Boven op deze kolom zie je een Plasma Filter, schiet deze kapot. Er volgt een enorme explosie. Draai dan onmiddellijk om en ga terug door de blauwe tunnel, de ladder op en kruip terug door de groene tunnel, als je eruit komt staan er verschillende Borgs op je te wachten, maar de IMOD weet daar wel raad mee. Ga dan met de lift weer terug omhoog. Boven, nog meer Borgs. De deur die voorheen was afgesloten met een Blauw krachtveld is nu open, (helaas je komt te laat om je maat te redden) dus ga daar nu door en dan rechts. Je ziet een controle paneel naast een Groen krachtenveld. Activeer het paneel om het groene krachtenveld te deactiveren en ga dan door die opening. Je krijgt nu de mededeling op het scherm dat je een NIEUW GEBIED BETREED (Entering New Area). Het volgende level wordt nu ingeladen.

Incursion:

Als dat is gebeurd vindt je onmiddellijk links van je een Health Energy Terminal, dus vul indien nodig je health hier even aan. Ga dan verder door de gang en dan naar links. Je vindt een Weapon Energy Terminal aan de linker muur, dus laad je wapens even bij. Ga dan verder rechtdoor naar de links/rechts splitsing. Van links komen er een 4 tal Borgs aan. Kill ze. Ga dan naar rechts naar de volgende links/rechts splitsing. Hier komen de Borgs nu van zowel Links als Rechts. Kill en ga dan naar rechts, volg de gang links om en vul dan eerst bij de wapen terminal je wapens bij en vernietig dan de Distrubition Node. Ga nu terug naar de splitsing, ga links de gang in en ga nu rechtdoor, dus achter de kolom (ga niet weer links af want daar kwam je daarstraks vandaan). Volg de gang het rechter hoekje om. Rechts zie je een Plasma Filter aan de muur. Loop verder, ga rechts en er komen Borgs op je af, draai om en ren terug. De Borgs komen achter je aan, schiet het Plasma Filter aan flarden en de meeste Borg hebben het dan wel gehad. Leg de rest neer met de IMOD. Ga dan de helling op waar de Borgs vanaf kwamen, draai links en volg de gang. Aan het einde vermoord je even de Borg die in zijn alkoof rechts staat te rusten en ook de Borg die dan in komt stralen. Draai naar links en ga achter de grote liftknop even je wapens opladen. Activeer dan de liftknop. Voor je komt er een liftje naar benreden. Ren daar naar toe en ga erop. Je gaat omhoog, stap er boven weer af en ga links de gang in. Je loopt tegen één van je maten op die op de grond zit. Het is Chang. Hij wijst je waar de Borgs de rest van je teamleden hebben heen gebracht. Het is aan de overzijde van deze brede schacht. Jij moet dus de gang in aan de overzijde van de schacht. Je ziet aan beide zijde van de gang aan de overzijde, een groenachtig liftje op en neer gaan. Zo’n liftje is er ook aan de zijde van het platform waar jij nu bent. Ga voorzichtig vooruit naar de rand, draai rechts, en loop naar ietsje naar rechts, draai nogmaals rechts zodat je het liftje kunt zien. Als deze zich weer NAAR BOVEN BEGEEFT, dus van af een verdieping lager, dan ga je op het juiste moment erop en ga je ermee 1 verdieping hoger, ga er dan rechts van af op het platform. Van uit de gang links komen een paar Borgs, dood ze en volg nu deze bovenste omloop naar de overzijde van de schacht. Hier komen er weer een paar Borgs je lastig vallen. Dood ze en loop dan voorzichtig helemaal naar de rechtereinde van de omloop. Ga hier op het liftje als deze naar beneden gaat en ga er dan 1 mee naar beneden, stap eraf en ga rechts de gang in. Dood de ene Borg die hier rechts staat te werken en loop verder. Aan het einde zie je links en rechts een Borg in hun alkoven staan. Dood ze. Tussen de twee Borg Alkoven zie je een soort "zuiger" op en neer bewegen. Dit is feitelijk een lift. Ga naar de linker alkoof, draai dan naar rechts en als de "zuiger" helemaal beneden is, stap je erop en ga je ermee naar boven. Stap boven links ervan af, dood de 2 Borgs en loop helemaal naar achteren. Je komt op een volgende liftplatform welke nu vanzelf naar beneden gaat. Tijdens je korte rit naar beneden, draai je vast om. Beneden stap je het liftje af, en ga je naar rechts. Kill de Borg en loop vooruit naar de links/rechts splitsing. Je krijgt weer de mededeling dat je een New Area binnengaat. Ga rechtsaf, spring naar beneden en er wordt een nieuw gebied ingeladen.

Tactical Decision:

Is dit gebeurd dan loop je vooruit en je hebt je vermiste teamleden gevonden. Helaas, ze zitten gevangen in door Force Fields afgeschermde cellen. Eén van je teamleden ligt dood op een tafel. Tussen de twee cellen zie je een groot controle paneel welke door zijn eigen Force Field beschermt wordt. Dit Force Field moet je dus eerst uitzetten. Ga naar rechts (Achter de tussenmuur), dood de 3 Borgs hier en vernietig de groene Distribution Node. Hiermee heb je het Force Field uitgeschakeld. Ga naar de cellen terug en ga vlak voor het grote controle paneel staan en druk op je Actie toets. Er start nu een Filmpje., Uiteindelijk blijkt deze missie dus een trainings simulatie te zijn geweest op het holodek van Voyager en Tuvok is niet erg tevreden over je prestatie. De animatie vervolgt met een aanval van een Aliën schip op Voyager. Omdat gewoon Phaser vuur niks uithaalt, geeft Janeway het commando om de Foton torpedo's maar te gebruiken. Dit vernietigd het vijandelijk schip, maar Voyager beland ,via een isodimensenal rift in een soort ruimteschip kerkhof en is zwaar beschadigt. Nu begint feitelijk het spel pas echt. Je krijgt nu de Leader film te zien, dus de Voyager begin intro, waarna Janeway weer het een en ander uitlegt en je je nieuwe orders geeft. Missie 2 begint.

Missie 2: Condition

Voyager bevindt zich, na de aanval en vernietiging van het Aliën ruimteschip, ver van hun voorgaande locatie midden in wat lijkt op een space schroothoop. Al haar communicatie en voortstuwings systemen zijn offline. Jij, dus Munro, krijgt de opdracht om met de Turbo Lift naar Engineering op Deck 11 te gaan. Neem eerst even de tijd om hier op de brug van Voyager eens rond te kijken, maar neem ook weer niet te veel tijd daarvoor, want dan beland je in de Brig (cel) van Voyager en dan is het game over. Je opdracht is het dus om met de Turbo lift naar dek 11 te gaan. Vindt de Turbo lift, achter Tuvok, en ga erin, draai links druk op het controle paneel en je zakt naar deck 11, tenminste.......

Unavoidable Delays:

De Turbo Lift komt abrupt tot stilstand ter hoogte van Deck 9. Ga de lift uit en ga vooruit door de gang naar de links/rechts kruising. Draai naar links en je zit een collega aan een paneel werken. Een vrouwelijke college komt naar hem toe gelopen, ze praten wat en de vrouw loopt weer terug. Volg haar door de gang, links de hoek om. Het vrouwtje gaat links ook aan een paneel zitten werken en jij gaat dus maar de gang rechts in, want rechtdoor loopt dood. Ter hoogte van de volgende afslag links komt er vooruit in de gang iemand hard naar je toe rennen. Achter hem volgt een explosie en hij roept iets naar je over een "containment Field". Ga snel naar de Controle Console bij de splitsing, wacht tot je rennende collega op jouw hoogte is en gebruik dan je actie toets om het console te activeren, hiermede de gang voor je als achter je afsluitend d.m.v een Force Field. Er volgt nu een praatje met je collega die je verteld dat de enige nog werkende lift naar deck 11 zich nu ACHTER deze Force Field bevindt. Hij probeert, via de Console, het Force Field weer weg te halen, maar helaas dat lukt niet. Hij verteld je dat je opzoek moet naar het "override" paneel. Je missie objectives wordt nu geüpdate met nieuwe orders, die luiden dat je naar de centrale controle ruimte voor dek 9 moet gaan om daar het Force Field, die je zojuist hebt geactiveerd, weer te kunnen uitschakelen zodat je de Turbo lift naar dek 11 kunt bereiken. Dus, draai naar links en ga de enige gang in die je nu kunt nemen, dus rechtdoor. Halverwege deze gang is er links een deur die is afgesloten, en rechts een luik. Dit luik is de toegang tot Jeffries tube 9. Ga eerst nog verder door de gang naar de volgende links/rechts kruising, draai haar links en je ziet 2 mannen aan het werk in een gat, één ervan is Cheng, hij roept dat je het console hier moet gebruiken want deze twee mannen staan op het punt om geëlektrocuteerd te worden, dus loop snel naar de console en gebruik deze. Hierna verteld Cheng je dat je via de Jeffries tube hier op dek 9 de controle ruimte voor dit dek kunt bereiken alwaar je dan de "override" switch voor het Force Field kunt vinden. Ga dus nu terug door de gang naar het luik van de Jeffries tube. Loop tegen dit luik aan, deze gaat open, buk en kruip de Jeffries tube in. Helaas net binnen volgt er een explosie en een deel van het plafond komt naar beneden en het puin blokkeert je verdere weg door deze buis. Geen nood....draai om en ga weer de gang in. Voor je is nu, waarschijnlijk door de explosie, de deur waar je net niet door kan, wel open en je ziet een cirkelvormige ruimte. Het is de Jeffries Tube waar Chell het over had. Ga hierin, draai om en je ziet links een ladder. Klik de ladder om helemaal omhoog, draai ietjes naar rechts en je ziet een richel met weer zo'n hoekig beige luik. De ingang van Jeffries tube op dek 8. Spring op de richel, het luik gaat open, buk en kruip erdoor de Jeffries tube in. Hier binnen ga je naar het gat in de vloer en laat je je (voorbij de rommel in de buis eronder) naar beneden vallen Jeffries tube 9 in. Als je het goed doet ben je nu dus achter de puinhoop, ga verder door het volgende luik, door het vervolg van de Jeffries Tube en dan door nog een luik. Je beland in een cirkelvormige ruimte. De controle kamer. Links is hier een groot controle console, ga er naar toe en gebruik het. Ga dan weer de Jeffries Tube in en bij de versperring klim je weer naar boven (3*springen) en ga je terug naar de ladder en klim je naar beneden naar dek 9. Ga nu in de gang naar rechts naar de links/rechts kruising met het console waar je het Force field activeerde. Draai links en zie, het Force field is weg (het force field rechts is er nog wel. Ga dus de linker gang in, volg deze en ga dan weer links. Voor je zie je een collega aan het werk vlak voor een geopende TurboLift Schacht. Het is Renner. Ga naar hem toe en hij verteld je het een en ander. Shit, je moet dus naar de stuurboord zijde. Dus ga nu helemaal terug naar de Links/Rechts splitsing waar Cheng en zijn maat aan het werk zijn. Hier ga je rechtsaf, rechtdoor en nogmaals rechtsaf. Loop naar het einde van deze korte gang, draai naar links en de deuren gaan open. Ga naar binnen, loop naar en op het luik in de vloer voor de ladder. Deze gaat open, kijk naar beneden en begin de ladder naar beneden te klimmen. Er wordt nu een nieuw gebied ingeladen.

Hazard Duty:

Heb je weer controle, klim verder naar beneden en eenmaal beneden (je bent nu eindelijk op dek 11) draai je om en ga je door het luik de Jeffries tube in, kruip naar en door het volgende luik en SAVE.

Je staat op een rooster halverwege een smalle ruimte. Onder je is de vloer bedekt met een vloeibaar giftig goedje. Als je daarin terecht komt, ga je niet meteen dood, maar wordt langzaam je energie uit je beschermende pak gezogen. Dus je moet voorkomen dat je in aanraking komt met dit goedje. Rechts boven je zit een controle paneel waarmee je dit goedje kunt laten verdwijnen, maar je zult dit paneel eerst moeten zien te bereiken. Loop recht vooruit naar de rand van het rooster waar je nu op staat. Kijk naar beneden en laat je op de grijze doos onder je vallen. Draai dan op deze doos naar rechts en stap op het volgende rooster. Kijk voor je en je ziet in het midden van de ruimte een lang rooster uit de troep schuin omhoog steken. Spring van af waar je nu staat OP DAT ROOSTER, klim dan omhoog en Spring dan naar en op de grijze dozen bij de muur met de ladder. Via deze dozen bereik je dan de ladder, klim via deze ladder omhoog, draai naar rechts en spring op de bovenste walkway. Activeer hier het controle paneel en zie...het giftige goedje onder je stroomt nu weg. Klim weer naar beneden en ga naar het luik rechts, activeer hier links van het luik het controle paneel en het luik gaat open, ga erdoor de gang in. Links kun je niet verder omdat daar een Force Field is, dus ga rechtsaf naar de Links/Rechts Splitsing, ga hier naar links en loop de gang in. Er start nu een animatie waarin je van B'Elanna nieuwe orders krijgt. Je moet in Main Engineering de Warp Core Breach zien te voorkomen EN JE HEBT NIET VEEL TIJD. Je stapt dus vanzelf door de deur Main Engineering binnen en je krijgt weer controle over het spel. Een blauw Force Field blokkeert je weg vooruit. Loop ietsjes terug, of wacht gewoon even, en dit Field verdwijnt. Loop dan naar voren en meteen links is een console waarmee je de power uitzet. Helaas je hebt de Access code voor dit console niet. Loop door en ga naar rechts (dus VOOR de blauwe Warp Core rechts de hoek in) en je ziet een ander controle paneel met een ROOD scherm (hier in deze hoek rechts). Gebruik dit paneel om de Access code voor het vorige paneel te verkrijgen. Ga dan terug naar het eerste paneel en gebruik dit. Er volgt nu een waarschuwing van de shipscomputer dat over 30 seconden de WARP CORE explodeert, dus je krijgt nu ontzettende haast. Je moet naar de bovenste verdieping hier gaan. Ga rechtdoor en ga naar de Blauwe Warp Core. Ga hier links van en in de hoek voor je zie je een ladder. Ga via deze ladder omhoog, draai rechts en spring op de bovenste omloop. Loop recht door naar achteren (klein trapje af), ga rechtdoor dan links en dan naar de console voor je (links) en gebruik dit console. Als je op tijd bent heb je Voyager van de ondergang gered. Je krijgt een paar complimentjes van B'Elanna. Ga via de ladder weer naar beneden en verlaat Main Engineering door de deur. Je komt dus weer in de gang en krijgt onmiddellijk een oproep van Chachoty dat er Indringers aan boord van Voyager zijn. Je moet naar de Docking Bay gaan om daar een potje te gaan schieten.

Missie 3: DEFENSE:

Ga (vanuit Engineering) rechts af en dan rechtdoor door de gang. Er gaat links van je een deur open. Dit is de TURBO LIFT. Ga erin en gebruik het lift paneel om naar beneden te gaan (Munro zegt vanzelf waar ie naar toe wilt). Als de lift stopt wordt je opgewacht door Chang die je een Phaser geeft. Loop rechthoudt de lift uit. Je ziet de DOKTER bezig met een gewonde collega. Loop naar hem toe, wacht tot hij klaar is en druk dan op je actie toets om je health op peil te laten brengen als dat nodig is. Onthoud dat, als je in de schietpartij, die zo meteen begint, gewond raakt dat je dus hier de Dokter kunt vinden, die je dan weer oplapt. Bij de Dokter vindt je op de grond ook een Compression Rifle, dus pak deze op want je zult hem zo meteen nodig hebben. Ga links en voeg je bij je teamleden die daar voor de deur staan te wachten. Er volgt een korte briefing en dan ben je klaar om de indringers, achter de deur, te lijf te gaan. De veronderstelling is dat er maar 2 indringers zijn, maar hou rekening met meer. Zodra je door de deur de Docking Bay binnen gaat, ga dan meteen naar links, blijf een beetje achteraan staan, en GEBRUIK VOORAL JE ZOOM MOGELIJKHEID VAN JE VUURWAPENS en de Alternatieve vuurmode ervan.

In feite is hier verder niks over te vertellen. Je moet gewoon zoveel mogelijk van de vijanden die je ziet neerknallen. Er komen steeds nieuwe ingetransporteerd. Zorg dat je niet te veel health verliest. Gebeurd dit wel ga dan even bij de Dokter in de gang je Healt bijvullen. Als alle vijanden hier in deze Docking Bay zijn geëlimineerd, krijg je een noodoproep van Tuvok over je radio (ja echt waar zelfs Tuvok (de chagrijn) is wel eens in moeilijkheden). Tuvok is in grote problemen in Cargo Bay 2 waar hij onder vuur ligt door andere indringers en heeft jou hulp nodig. Voor dat je op weg gaat om Tuvok te gaan helpen, loop even door de Docking Bay heen om zoveel mogelijk geweren te verzamelen. Je zou hier nu de Scavenger Gun moeten verkrijgen welke meer vuurpower heeft dan je Phaser of Compression Rifle. Ga dan naar de rechterzijde van deze Bay naar de lift, ga erop en jij en je maat Foster gaan naar boven. Volg Foster over het platform naar een T-splitsing. Foster gaat linksaf, maar jij gaat hier eerst naar rechts om nog wat vuurpower te verzamelen, volg dan Foster verder. Foster opent de volgende deur en jullie gaan er door. Je komt bij een opening boven een grote ruimte. Schakel nu vanaf hier eerst zoveel mogelijk vijanden uit (denk om de Zoom functie van je geweren) voordat je de lift naar beneden gaat gebruiken, wat je uiteindelijk wel moet doen. Gebruik dus dan de liftknop rechts en je zakt naar beneden naar de vloer van Cargo Bay 2. Wel, leef je hier uit in het killen van alle indringers. Als dat is gebeurd verlies je vanzelf de controle over het spel en begint er weer een animatie waarin je ziet dat het schip van de indringers Voyager verlaat. Je krijgt weer controle over het spel. Pak alle Ammo op in de ruimte en loop dan naar Tuvok. Er start weer een korte animatie. Jij en je Hazard Team krijgen orders om te verzamelen in "the Hazard Operations" ruimte.

MISSIE 4: Hazard Ops.

Goed we zijn in de Briefing Room van het Hazard Team. Het gehele Team is hier verzameld en krijgt een briefing over de huidige situatie waarin Voyager zich bevindt. Tuvok legt uit dat Voyager langzaam, maar zeer zeker, Power verliest. Er is een schip vlakbij, en via Voyager scanners heeft de Bridge geconstateerd dat dat schip een werkende Power Source aan boord heeft waarmee Voyager zeer geholpen zou zijn. Verder verteld Tuvok dat ze geen levenstekens aan boord van dat schip hebben gedetecteerd zodat ze aannemen dat dat schip verlaten is. De bedoeling is dat het Hazard Team aan boord van dat schip zal gaan om de Power Source ervan naar Voyager over te brengen. Lt. Foster zal "Alpha team leiden en naar Controle Room A worden gebeamd, en jij leid dan Beta Team en zal naar Control Room B worden gebeamd. Tuvok benadrukt nog eens dat deze missie een "Fact Finding Mission" is en dat hij geen tegenstand van enige betekenis verwacht. Wel drukt hij het Hazard team nog op het hart dat wat er ook gebeurd de TECH jongens die meegaan TOT ELKE PRIJS BESCHERMD DIENEN TE WORDEN aangezien zij de POWER SOURCE moeten loskoppelen en naar Voyager moeten overbrengen. Ik zou er allemaal maar niet zo zeker van zijn...........

Na het praatje van Tuvok geeft Foster je de opdracht om naar de wapenkamer te gaan om wapens en andere spullen bij te steken en dan naar de Transporter ruimte te gaan zodat de missie kan beginnen. Hiermee eindigt dan deze lange animatie en krijg jij weer controle over het spel.

Je staat dus in de Hazard Ops ruimte, draai rechts ga de trap op en dan door de deur links. (Je kunt nu even, bij een paar gesprekjes tussen wat andere teamleden, luistervink spelen of meteen doorlopen naar de voorraadruimte) Ga door de deur rechts. Je komt in een gang, ga rechts en dan door de eerste deur links en je komt nu echt in de Equipement Room. Om je Equipement op te pakken loop je langs de linker en de rechterzijde van deze ruimte. Zodra je, links, je eerste Scavenger Gun oppakt zal Oviedo je vertellen over de nieuwe SNIPER mogelijkheden ervan en ook over de optie om er Granaten mee af te vuren. Deze Sniper mogelijkheid activeer je met de toets voor het Zoom commando en het afvuren van de granaten doe je door middel van de Alt Attack toets. Heb je deze twee toetsen nog niet ingesteld dan adviseer ik je om dat alsnog te doen via het optie menu en dan Attack/Look.

Oviedo nodig je nu uit om je nieuwe wapens eerst even op het HOLODECK uit te proberen. Dit kun je gaan doen of niet, de keuze is aan jouw. Besluit om wel het holodek te betreden (achter Oviedo) druk daar dan op één van de controle panelen en er start een simulatie missie waarin je je wapens kunt testen. Als je niet het Holo dek op gaat, maar nu meteen naar de transporter ruimte gaat, dan gebeurd er even niks. Je moet wachten tot het programma je andere teamleden ook naar Oviedo stuurt om zich te bevoorraden. Ik heb zelf hier wel het Holodek gedoe gedaan waarna het spel gewoon verder ging. Verlaat dan de voorraadruimte en ga rechts de gang in en ga dan door de eerste deur rechts (voorbij de kaart aan de muur). Dit is de Transporter ruimte. Nadat team 1 is weggestraald ga je op het platform op één van de witte cirkels staan, wacht een ogenblik. "Entering New Area" verschijnt op je scherm en je begint aan :

MISSIE 5:Data Retreval.

Na een korte animatie zijn jij en je 2 teamleden op het andere ruimte schip. Controleer je missieorders (TAB). Je moet hier dus een werkende computer terminal vinden, daar uit de data downloaden en deze terug naar Voyager brengen. Chell vindt bijna meteen een nog functionerende terminal en begint met het downloaden. Links van hem is een Weapon Terminal en rechts een Health terminal voor het geval je die straks nodig hebt. Terwijl Chell aan het downloaden is komt er een bericht van Foster dat ook zij een terminal hebben gevonden en aan het downloaden zijn geslagen. Tijdens dit bericht wordt Foster's team aangevallen en enige ogenblikken ondergaat jou team hetzelfde lot. Indachtig je missie orders stel je NU DUS ALLES IN HET WERK OM CHELL TE BESCHREMEN TERWIJL HIJ NOG MET HET DOWNLOADEN BEZIG IS. Je wordt aangevallen door gigantische "RUIMTE MOTTEN" . Kill ze en zorg ervoor dat Chell, terwijl hij nog aan het downloaden is niet dood gaat. Even zo plotseling als de aanval begon, houdt deze ook weer op. Chell is klaar. Ga naar voren en ga door de rechter deur, door de gang, spring over de drie gaten (of ga er voorzichtig langs) naar de volgende deur en ga hierdoor. Loop naar het einde van het pad naar de cirkelvormige verhoging met het paarse licht. Chell zegt dat het een soort transporter is. Kill wel even de Motten. Ga dan op de transporter en je komt uit links bij de volgende deur. Je 2 gezellen volgen je, door de volgende deur, 6 Motten te killen, Loop door deze ruimte en ga naar links. Pak het Ammo Kristal bij de volgende deur en ga dan door deze deur en door de volgende naar en op de volgende transporter. Je beland beneden. Kill de 4 of 5 Motten, draai om en ga links van de aankomst transporter even je wapens bijtanken. Draai dan weer om, loop naar de volgende deur, pak hier het Ammo Kristal en ga dan door de deur de volgende ruimte in. In deze ruimte is in het midden een "open Pilaar". De deur erachter gaat niet open. Chell roept iets over een Controle Panel hoog boven je. Ga naar de pilaar en klim er aan één van de zijkanten in en omhoog. (dus niet aan een "deurzijde" ). Boven spring je op de omloop en via deze loop je nu naar tot boven de deur waar je deze ruimte binnen kwam. Hier vindt je nu een Controle paneel (wordt pas als zodanig aangeduid als je er vlak bij bent). Gebruik dit paneel en je ziet dat er ergens een transporter de grond inzakt. Tevens is nu de deur achter de pilaar van slot. Klim of spring naar beneden en ga dan door die deur. Kill de Motten eerst even, en eenmaal door de deur komen er nog meer Motten op je af, dus....kill.

Ga dan eventueel rechts je wapens bijtanken en ook je health en vervolg dan je weg rechtdoor naar de volgende deur en dan door de volgende gang, weer een deur en je komt in een grotere ruimte. Weer Motten to kill. Links is hier een transporter en rechts vindt je een Health en een Wapen terminal. Nadat je alles hebt bijgetankt ga je dus de transporter in en je komt rechts boven uit. Ga door 2 deuren en je komt nu in een grotere ruimte. Stop blijf staan. Ga niet meteen verder. Er "zweven" hier rare dingen in de lucht die op je vuren. Gebruik je ZOOM optie om te Sniperen en kill al die zwevende freubels die op je vuren voor zover je ze vanaf jou plek kunt zien. Schiet voor alle zekerheid ook al die zilveren bollen stuk die je ziet. Ga dan verder het pad volgen en na een paar stappen kun je links in een nis een Ammo Kristal vinden. Ga nu even het pad af en naar rechts om deze ruimte verder te onderzoeken want je kunt hier nog zo'n kristal vinden en tevens een health en weapon terminal, maar pas op want je zult nog enkele van die zweef beestjes moeten neerknallen. Volg dan het pad door deze ruimte verder. Deze draait naar rechtsom en naar boven, ga hier door de deur en je komt uit bij de volgende transporter. Ga op deze transporter en dan door de volgende deur. Er volgt nu een korte animatie waarin jij en je 2 teamleden aankomen bij Section 29. Je krijgt van Foster je volgende orders. Blijkbaar kunnen jullie niet terug naar Voyager gebeamd worden omdat er een force field is die de transporter straal blokkeert. Deze moet eerst worden uitgeschakeld en die taak neemt team Foster op zich. Jou taak wordt het nu om opzoek te gaan naar de Computer Core en om deze dan uit te schakelen. Als de animatie voorbij is pak je de Ammo Kristallen (voor je en achter je) en tank je eventueel je Health bij. Voor je zie je tussen een paar uitstekels een Stasis Wapen. Ga door naar toe en probeer het op te pakken. Dit is het sein voor een massieve Motten aanval . Nadat je deze allemaal gekild hebt ga je nogmaals het Stasis wapen pakken. Deze keer lukt dat wel. Dit wapen krijgt zijn power uit de zelfde ammo kristallen die je hier vindt die je ook voor de Scavenger Rifle gebruikt. Links en rechts van de vindplaats van de Stasis gun is er een Health en een Wapen Terminal, dus laat eventueel alles even bij en ga dan door de deur links van de vindplaats van het Stasis Gun. Als je door deze deur en door de volgende krijg je weer "Entering New Area"

Deep Echoes:

Je krijgt weer controle en begint vooruit te lopen en dan doet Telsia opeens haar mond open. Ze wil blijkbaar voorop. Gun haar dat genoegen en volg haar dan. In de volgende ruimte worden er van 3 kanten, links voor je, rechts achter je en links van de deur, steeds Motten in getransporteerd. Het zijn er bij elkaar wel een stuk of 15. Kill ze en ga dan verder over het pad rechtdoor door de volgende opening. Na een bocht gaat deze gang omhoog en mondt uit in een kleine ruimte. Er volgt nu een animatie waarin we nu helaas Telsia verliezen. Zij wordt door die POD voor je op de kolom aan gevallen en lost op in moleculen.. Je kan even niet verder want de vloer voor je is bedekt met een dodelijk energie schild. Pak één van je wapens en schiet die POD (de "parel" op zijn kolommetje) rechts van de transporter aan diggelen. Je zult meerdere keren moeten vuren. Het vloer energie schild verdwijnt. Ga links eerst even de Ammo kristal pakken en ga dan naar en op de transporter. Je komt uit boven op een lang "balkon" boven een grote ruimte. Kill gelijk al die zwevende "kwallen" en achter in deze ruimte zie ook nog iets groens vliegen. Ik noem het maar een vliegende mot. Gebruik je ZOOM toets om deze neer te knallen. Je ziet dat onder in deze ruimte helemaal achterin er weer zo'n transporter cirkel is, alleen deze lijkt niet operationeel. Loop rechtdoor over dit "balkon" naar achteren en je komt bij een Controle Paneel. Gebruik dit en nu is die transporter beneden je wel weer actief. Spring naar beneden en ga dus op deze transporter. Je komt in de volgende grotere ruimte. Chell neemt de leiding, loopt naar achteren en vindt hier dus de MainComputerCore. Loop dus ook naar achteren, pak van links en rechts van de Core de Ammo Kristallen. Er zijn 4 Controle Panelen rondom deze Computer Core. Activeer ze alle 4. Chell zal zeggen wat er op de 4 consoles te zien is. Hij verteld ook dat je hier deze Computer niet kan uit zetten. Dat moet dus op een hoger gelegen level gebeuren. Hij vindt wel de Access Code voor de veiligheidsdeur (nu) links. Hij loopt door naar toe en maakt deze deur open en loopt weer terug. Dus ga terug richting ingang en ga nu door de deur rechts, volg gang, deze bocht wat en na de laatste bocht volgt er weer een Motten aanval van zo'n 20 Motten. Kill en ga verder. De gang bocht naar rechts en gaat dan omhoog, volg gang verder, bocht linksom, omhoog, bocht rechts, Health terminal links en Wapen Terminal rechts, ga verder naar en door de volgende deur een volgende grote lange ruimte in. Gebruik ZOOM om de Vliegende Mot achterin te killen. Meteen worden er dan weer zo'n 20 Motten ingestraald. Kill ze allemaal en loop dan, via het midden deel, naar achteren en ga door de deur. Volg gang, linkse bocht, omhoog, door deur en je komt in weer een ruimte. STOP en kijk eerst even rond. Links is er een transporter en een wapen terminal. Rechts is de eigenlijke ruime. In het midden is er een Kolom in de vorm van een "paddestoel"? De vloer rondom die kolom bevat weer een dodelijk energie field en rondom de kolom zweeft dus weer een vlieg mot. Achter de kolom zie je in een nis weer van die "Kwallen" hangen. Goed, ZOOM IN en Kill de Vlieg Mot en die Kwallen. Draai dan om Laad bij de terminal je energie wapens bij en ga dan op de transporter. Je komt dus uit in de nis achter de kolom. Loop naar voeren, maar niet op de vloer met het energie field. Schiet nu die "parel" voor de kolom aan gruzelementen (2*) en de vloer is nu veilig te betreden. Pak nu links van de kolom de 2 Ammo Kristallen en verlaat deze kolomruimte door de deur rechts. Volg gang en net voordat je de bocht naar links ingaat komen er uit die bocht achter elkaar een stuk of 10 Motten op je af. Kill, volg gang verder, deze gaat nu weer een stukje naar beneden, ga door deur en je komt in de ruimte BOVEN de Main Computer Core uit. Kijk even rond. Rechts is een deur en links een controle paneel. Loop naar binnen. Chell gaat naar de deur rechts om te proberen deze open te krijgen. Jij gaat naar het controle paneel links en activeert deze, loop dan verder naar rechts en activeer het volgende paneel. Er volgt een animatie waarin je ziet dat de Computer Core wordt uitgeschakeld en waarin je ervaart dat Foster's team wordt aangevallen. Er wordt nu een nieuw gebied ingeladen.

Encounters:

Is dat klaar dan ga je dus door de deur rechts de volgende ruimte binnen. Recht voor je is een Health+Wapen terminal+Ammo kristallen. Het pad draait hier naar rechts en gaat dan verder. Dus volg pad en kill de Kwallen. Volg de gang verder die bocht naar links en dan naar rechts. Chell rent opeens naar voren de volgende ruimte in, en voordat jij de kans krijgt om links in de gang de ammo kristallen te pakken komt er een zwerm motten op jullie af. Kill. Helaas heeft Chell tijdens dit gevecht ook de transporter achter in deze ruimte kapot geschoten. Ga eerst even de ammo kristallen pakken en links in de hoek je andere wapens bijvullen. Ondertussen doet Chell oppert Chell een suggestie om die transporter weer operationeel te krijgen. Hij heeft het over Vuurvliegjes. Draai je om naar de ingang van deze ruimte en Chell begint onmiddellijk op de terminal te schieten waar jij zonet die ammo kristallen op pakte. Help hem een handje door de andere terminal aan flarden te knallen. Kijk er komen vuurvliegjes aan gewapperd en zie....deze REPAREN de kapot geschoten terminals en ook de kapotte terminal. Handig om te onthouden......Ga nu dus achter in deze ruimte op de nu weer werkende transporter. Weer een gang dus volg deze. Deze draait naar links, pak de ammo kristallen en ga dan naar de poort. Stop!!! Je ziet voor je een MOT aan een terminal werken. Kill. Meteen komen er een hele zwerm Motten op je af. Kill en ga dan door de poort en volg de gang naar rechts, dan naar links en weer rechts draait en tenslotte uitmond in een grote hoge ruimte. Weer Motten..... Kill en ook de groene Zweef Mot verder op. Links vindt je Healt+Wapen terminals en links boven zie je de volgende poort waar je door moet. Ga dus rechts en vervolg je weg hier omhoog. Chell loopt naar de terminal links van de omhoog gang en zegt dat hiermee het Force Field dat de poort boven blokkeert kan worden uit gezet. Helaas moet één van jullie bij deze console blijven om op het knopje te blijven drukken. Chell biedt zich hiervoor aan, dus jij Rent nu omhoog en gaat daar door de poort. Chell blijft beneden achter. Zodra je door de poort bent gegaan komen er van voor je en links van je Motten op je af. Het zijn er een heleboel dus kill. Ook zweeft er hier weer zo'n groene Zweef Mot in de lucht die je moet neerhalen. Kill ze, pak links een ammo kristal, loop dan verder deze ruimte in, pak nog 2 kristallen en ga dan links in de hoek op de transporter die je brengt naar de boven omloop. Volg deze naar achteren naar de volgende transporter. Deze brengt je naar een lage smalle ruimte. STOP en kijk eerst even rond. Deze ruimte heeft een vloer welke bedekt is door een energie schild. In het midden is er een "eilandje" met daarop de paal met de parel. Als je de parel stuk schiet zal het bodem field verdwijnen, maar helaas, de vuurvliegjes herstellen de parel, en dus het schild, te snel voor je zodat je geen voldoende tijd krijgt om naar de overzijde naar de volgende poort te rennen. Kijk nog eens goed vlak voor je. Links zie je nog een controle paneel. Schiet nu eerst dit paneel aan flarden. De vuurvliegjes komen hier nu eerst op af. Wacht tot ze voorbij de parel zijn en schiet dan ook de parel stuk en REN nu snel naar de overzijde. Je red het nu wel. Aan de overzijde vindt je links Health en rechts wapen terminals, dus..... en ga dan door de poort verder, volg de gang die nu naar beneden gaat en dan naar links draait en uitmond in een gang naar rechts. Volg deze gang en je komt uit bij......FOSTER die in gevecht is met een paar Motten. Ga hem een handje helpen en ga dan verder rechtdoor, samen nu met Foster. Pak de ammo kristallen en volg de gang verder, deze draait naar rechts en dan komen er van rechts uit een transporter weer een boel Motten. Kill ze en loop verder. Je komt in een grote, hoge paarskleurige zaal. In deze zaal staan een boel pilaren. Loop naar rechts richting de groene poort en bekijk de pilaren. Jezus....je team maten zitten erin. Ze blijken nog allemaal in leven maar zijn in Stasis. Foster bediend het paneel bij de poort zodat het Groene Force Field verdwijnt. Ga door deze poort, volg gang , rechts bocht, ammo kristallen. Je komt uit op een omloop boven in een zaal. Zet 1 stap en er komt een oneindige stroom motten op je af. Begin te schieten, maar er schijnt geen einde aan de hoeveelheid motten te komen (tijdens het gevecht kun je dus even terug de gang in naar de terminals voor ammo en health). Ikzelf heb gewoon maar door gevuurd en na zo'n 50 motten was het wel gebeurd. Heb je geen geduld of geen ammo mee, REN dan door die stroom van motten heen helemaal over de omloop naar achteren en duik daar de transporter in. Je komt op een andere omloop. Loop naar voren en er start nu de eind animatie van deze missie waarin je de HOOFDMOT ontmoet die het een en ander uitlegt. Het blijkt allemaal een vergissing te zijn welke te wijten is aan een gebrek aan talen kennis. Ook blijkt al dat geschiet geen Mot gedood te hebben. Zij regenereren namelijk. Ook je team leden zijn, weliswaar gewond, maar niet dood. We sluiten vriendschap met het Motten volk en worden terug gebeamd naar Voyager en belanden bij Doc in de zieken boeg, alwaar je nieuwe orders krijgt van Foster. Einde Missie.

Missie 6:Renewal

We krijgen nu een paar tussen missies aan boord van Voyager.

Je bevindt je in de ziekenboeg. Loop naar de Dokter en gebruik je actie toets. De Dokter zal je dan "oplappen". Ook als je geen schade hebt opgelopen moet je dit doen, want het is onderdeel van je huidige Missie Orders. Verlaat de ziekenboeg door de deur en ga rechtsaf de gang in, volg deze naar de links/rechts kruising en ga hier links, en dan bij de volgende rechts. Loop naar en dan in de Turbo Lift en gebruik hier het paneel. Je gaat naar dek 4. (Entering New Area)

Union:

Verlaat de lift en ga helemaal door de gang en dan door de deur achterin, ga dan rechts en door de eerste deur links. Je bent in de Lounge. Dit lijkt een beetje onzinnig omdat hier absoluut niks te doen is, maar, alweer, het is onderdeel van je huidige missie orders en als je meteen vanuit de turbo lift naar de Locker Room zou zijn gegaan dan was daar niemand). Goed draai om en verlaat de Lounge en ga terug naar de eerste gang (dus waar je uit de lift kwam). Ter hoogte van de kaart links aan de muur in deze gang ga je rechts door de deur de Locker Room in en hier zijn nu je overige teamleden verzameld. Loop naar ze toe en na enige conversatie start er een animatie waarin je verzameld in de Briefing Room en waar Chakhotay de situatie uitlegt. Na de animatie heb je nieuwe orders gekregen. Verlaat Ops, via de Locker room de gang in, ga rechtsaf en loop naar Chakhotay. Hij wenst je nog even succes en loopt weg. Ga de eerste deur links door naar Oviedo, de Foerier, Pak hier links en rechts de noodzakelijke wapens en vergeet vooral de Grenade Launcher niet. Save Game en ga eerst even een potje vechten op het Holodek achter Oviedo. Hierna verlaat je de Wapenkamer, ga links de turbo lift in en ga naar Dek 10.

Departure:

Ga uit de lift, volg de gang helemaal naar achteren en ga door de deur, dan door de deur links. De crewman hier verteld dat ze beneden al op je staan te wachten en dat er problemen zijn met Clamps. Draai rechts, ga door de deur, loop naar achteren, ga met het liftje naar beneden en loop dan langs de neus van de Delta Flyer helemaal naar voren. Hier vindt je Foster, en ook Paris. Paris zal Foster informeren over een gaslek beneden in de ruimte onder de Delta Flyer en Foster geeft jou de opdracht om er te gaan kijken en om de Clamps waarmee de Delta Flyer vast zit los te maken. Loop helemaal terug naar het liftje, ga hier rechts naar de andere hoek en ga hier door de deur. Je kan nu met het liftje links naar beneden maar dat is niet echt een goed idee om dat je dan door het stromende gas moet. Inplaats daarvan schiet je rechts het glas stuk (De ruit meteen bij de deur), ga dan door de opening en loop voorzichtig over de richel rechts naar voren. Buk dan en kruip door het gat rechts, kruip verder naar achter en ga hier via de ladder naar beneden. Je land meteen voor een groot controle paneel. Gebruik dit paneel onmiddellijk om het gaslek te dichten. Ga dan door de deur rechts de volgende ruimte binnen en gebruik hier het paneel links. Je hebt hiermee de Delta Flyer los van zijn ankers gemaakt. Je wordt gefeliciteerd door Foster en krijgt de order om terug te keren. Ga door de deur rechts en je komt pal onder de Delta Flyer uit. Gebruik de ladder rechts in de hoek om omhoog te klimmen.

The Visit:

Nu volgt er een lange animatie waarin we zien hoe de Shuttle vertrekt en aankomt bij het Scavenger schip. Foster geeft nog wat laatste instructies en we beginnen aan

MISSIE 7:Dangerous Ground

De levels in deze missie zijn echt Half Life -achtig, dus veel Springen, Kruipen, door tunnels en Pijpen enz.

Goed je opdracht is duidelijk, check je orders anders even onder de TAB toets. In dit gehele level is het van belang om zo geluidloos mogelijk te zijn. Je mag dus niet ontdekt worden. Het betekent veel saven. (in het belang van deze walkthrough ben ik niet zo voorzichtig geweest, ik heb gewoon alle Klingons die ik tegen kwam neergemaait, anders schiet het niet op, en dat werkt dus ook)

Loop naar de ladder en klim naar boven en ga dan door de deur. Je ontvangt een boodschap van Foster. Loop rechtsdoor naar de volgende deur maar deze is op slot. Ga recht het kleine trapje af en dan naar links en gebruik het controle paneel om de deur boven open te maken. Terug het trapje op en dan nu door die deur de gang in. Je gaat naar links en krijgt weer een boodschap van Foster. Loop door de gang tot de afslag naar rechts. Dit is de ingang van een voorraad ruimte. GA NOG NIET NAAR BINNEN. Buk en kijk voorzichtig om het hoekje deze ruimte in. Je ziet een Klingon die, geleund tegen een stapel kisten, op de grond zit te slapen. Achter hem loopt een vrouwelijke Klingon heen en weer, wapen in de aanslag. Als dit Klingonninnetje nu weer VAN JE AF LOOPT (dus haar rug is dan naar jou gekeerd) loop je deze ruimte binnen en ga je je verschuilen achter de stapel kratten waartegen die Klingon links zit te slapen. Hierachter buk je en sluip je naar voren tot dat je van achter de laatste ton het midden pad weer kan zien. Wacht tot dat je voor je de benen van het Klingonninntje weer ziet. Als je ziet dat deze zich weer omdraait en weer van je af gaat lopen, sta je op en ga je vlug via het midden pad achter haar aan en ga je je verschuilen achter de stapel kratten rechts. Buk en probeer over de laagste krat te kijken (naar het midden pad) Op een gegeven moment kun je dan nog net het wapen van het Klingonninnetje zien. Deze draait zich weer om en loopt weer van je af. Snel (MAAR NIET RENNEN) sta op ga op het midden pad en volg de Klingon vrouw en duik meteen achter de stapel kratten LINKS. Buk weer, sluip naar voren zodat je weer op het pad kunt kijken en wacht tot de Klingon vrouw je weer voorbij loopt richting de eerste slapende Klingon. Sta op en ga op het midden pad en volg deze nu naar waar de Klingon vrouw vandaan kwam en ga door de deur.

Ga rechtsaf en door de volgende deur. Weer een laadruimte. Ga meteen je verbergen achter wat kratten rechts van de deur. Boven op de Walkway staan namelijk 2 Klingons. Je hoort ze maar kunt ze niet zien. Wacht achter de kratten. Opeens komt er van links een groot vies beest te voorschijn die dan door die Klingons wordt neergeschoten. Deze twee lopen boven nog wat heen en weer en verdwijnen dan ergens door een deur (kijk even omhoog tussen de stapel kratten kun je dan 1 van deze Klingons zien en je ziet hem en hoort hem dan ook weg gaan). Je bent nu alleen in deze ruimte en kunt nu even zonder gevaar op onderzoek uit gaan. Dus kom achter de kratten vandaan en onderzoek deze ruimte. Achter de kratten links vindt je een wapen terminal en aan de rechter muur een Health terminal. Bij deze health terminal klim je rechts op de stapel kratten met bovenop een ton. Eerst op de lage krat, dan op de volgende (hoek) dan op de volgende en dan op de bovenste ton. Vanaf deze ton spring je dan op de bovenomloop. Ga hier naar links naar een controle paneel. Gebruik deze en spring dan weer naar beneden. Ga dan naar de andere zijde van deze ruimte en daar door de nu geopende deur. Save.

GA NIET LINKS AF want dan kom je in een ruimte vol met Klingons en wordt je ontdekt, dus ga hier rechtsaf en door de deur. Wacht en kijk. Je ziet links een Klingon zitten. Hij doet wat onduidelijks bij een paneel in de rechter hoek. Hij staat op en loopt naar links en uit beeld. Wacht....De Klingon komt terug en gaat in de hoek weer gehurkt. Zijn rug is naar jou toe dus hij kan je niet zien. Ga dus achter de Klingon naar links en dan snel de ladder op, spring boven van de ladder. Ook hier is in de korte gang (tegenover de ladder) een Klingon aan het werk, ook deze heeft waarschijnlijk zijn rug naar je toe gekeerd, dus snel achter hem langs rechtsaf door de deur. Loop door de gang. Je komt bij een opening. Beneden je is een ruimte vol met Klingons en je weg wordt hier onderbroken want het Plafond, dus jouw vloer is stuk, maar je moet naar de overzijde zien te komen. Save. Draai rechts en je ziet een plank die twee van de draagbalken verbindt. Loop voorzichtig over deze plank en aan het eind neem je een aanloopje en spring je over het gat naar de volgende plank (beetje schuin naar links) en ga dan verder door de deur en SAVE ONMIDDELLIJK! Rechts in de volgende gang staat weer een Klingon. Kijk voorzichtig om het hoekie en je ziet dat ie rechts een gang in gaat. Dit is voor jouw het sein om nu naar en door de deur rechts te gaan. Je komt dan in een ronde ruimte. Ga naar achteren en je ziet een controle paneel onder een beeldscherm. Het is een soort video security systeem. Wacht tot dat je de Klingon (op het beeldscherm) ziet als ie voor de deur staat van deze ruimte. Hij gaat rechtdoor en nu gebruik je het controle paneel en je ziet dat er een deur open gaat. Blijf op de monitor kijken tot dat je ziet dat de Klingon weer terug komt, weer voor jouw deur gaat staan en dan weer links de gang in gaat. Verlaat nu snel deze ruimte door de deur en NU NIET MEER RENNEN, ga naar achter in deze gang, deze bocht wat, en door de geopende deur. In deze ruimte pak je nu links het eerste ISODESIUM Sample op. Hier vindt je ook een Ammo Kristal, health en wapen terminal. Pak alles op en gebruik dan het controle paneel achterin. Op het schermpje zie je nu dat in de kleine gang (waar die Klingon dus steeds inloopt) nu een andere deur is open gegaan. Ga dus terug door de gang, wacht bij de bocht en kijk voorzichtig de bocht om. Als je ziet dat de Klingon weer dat gangetje rechts in gaat ga dan achter hem aan en links door de deur. Spring door het gat in de vloer naar beneden en je land op een platform. Je hoort het gesnurk van een Klingon. Spring verder naar beneden en ga door de deur met de groene lichtjes. Ga nu links en dan nogmaals links. Je ziet een grote deur (rechts) die een klein beetje open staat. De ruimte erachter is vol met Klingons, dus loop er snel voorbij, zonder te rennen, ga nogmaals links aan het eind van de gang en ga dan via de ladder naar beneden. Beneden volg je de gang en zodra je door de volgende opening gaat duik je achter de kratten om je te verbergen want er zijn in deze ruimte ook weer een aantal Klingons. Er zijn er 4, waarvan er 3 aan de diverse muren aan het werk zijn bij controle panelen en 1 loopt er heen en weer op het pad tussen de kratten. Het is deze bewegende Klingon die je in de gaten moet houden. Blijf achter de kratten zitten wachten en zodra je die lopende Klingon voorbij ziet komen en hij zich weer heeft omgedraaid (en hij je dus zijn rug laat zien) loop je naar rechts (waar die Klingon vandaan kwam) en ga je meteen achter de eerste stapel kratten links je weer verschuilen. Wacht hier tot de Klingon je weer voorbij gaat, blijf links en ga snel naar en achter de laatste stapel kratten. Weer wachten tot de Klingon weer naar de andere kant gaat en je kunt dan veilig door de deur met de groene lichtjes, rechts. Save!. Achter deze deur kom je in een ruimte en hier is helemaal rechts een ladder. Ga richting deze ladder. Op je weg daar naar toe zie je een roodachtige kruipruimte met stoom in de rechter wand. Kruip hierin en kruip naar achteren om hier je 2e ISODESIUM Sample te pakken. Kruip er weer uit en ga nu verder naar de ladder. Klim naar boven. Je ontvangt nieuwe missie orders inhoudende dat je ergens een terminal moet vinden waarmee je Power kan omleiden. Ken zegt dat je die terminal op het bovenste level in de Engineering Area kunt vinden.

Dus klim verder de ladder op en spring op de volgende verdieping. Sluip achter de kratten om je te verbergen voor de 2 Klingons naar een volgende ladder links, klim deze halfweg op, draai om zodat je nog net hier de volgende verdieping in kunt kijken. Wacht even. Je ziet een Klingon van jouw links komen en hij gaat verder rechts. Zodra hij zijn rug naar je keert, klim je verder omhoog en spring je van de ladder. Ga meteen voor je, achter de stapel dozen schuilen, wacht tot dat de Klingon weer naar links ziet gaan. Hij verdwijnt door een deur. Ga links en dan helemaal naar achteren naar een controle paneel en gebruik deze. Telsia zegt dat het Oké is. Ga nu terug naar het begin van de gang. Je hoort twee Klingons praten. Wacht ongeveer 15 seconden nadat ze opgehouden zijn met praten en ga dan links en dan rechts door de deur waar ook die Klingon door ging. Voor je is een geopende deur. Ga daar door en dan ook door de volgende deur met groene lichtjes. Je krijgt nu weer de mededeling "Entering New Area".

Conflicting Views:

Deze wordt ingeladen en hierna meteen SAVEN! Ga door de deur voor je (ze hebben nu 3 groene lichtjes) en volg de gang naar links. Je komt in een ruimte waar een groep Klingons met een groep Malons staan te bekvechten over de Power omleiding die jij even eerder hebt uitgevoerd. Wacht tot dat deze bekvechterij is afgelopen. Verscheidene van hun verdwijnen door een deur direct onder je. Ga rechts over het rooster naar en op de ladder en klim naar beneden, hier ga je naar links (terwijl je dus met je neus naar de ladder staat) en dan rechtdoor. Je passeert een opening. Geen van de Klingons zal je opmerken zolang je maar blijft doorlopen. Ga links en je ziet het 3e en jou laatste ISODESIUM Sample op de grond staan. Even ervoor en Rechts is een deur waar je door gaat en er is een Wapen Terminal links. Ga naar de volgende deur en je begint een gesprekje met Foster. Hij vraagt je om Odell te gaan zoeken en dan pas naar de Exrtaction Point terug te komen. Kenn zal de deur voor je open maken. Ga door deze deur en je komt in een grote ruimte. De linker wand bestaat uit een metalen hekwerk. Je ziet dat er dicht bij de grond een deel enigszins los zit. Schiet dit deel aan flarden en kruip door de ontstane opening. Ga dan naar achter de "pijpen" en klim via de ladder naar beneden. Er van uitgaande dat je beneden met je gezicht naar de ladder komt te staan, draai je je om en loop je vooruit naar de ventilatieschacht. Buk en kruip eronder en SLA METEEN RECHTSAF de "roodachtig verlichte" tunnel in. Volg deze tunnel, maar hou een wapen gereed want in deze tunnel bivakkeren Space Insecten die je moet killen, de tunnel gaat naar links, rechts, links en nogmaals links en dan zie je rechts een vierkante opening die wit verlicht is. Hier ga je in en springt naar beneden en je gaat door de ovale deur met de 2 groene driehoekjes. Achter deze deur sta je op een rooster. Draai naar links en je ziet een schuin omhoog staande plank. Ga via deze plank omhoog naar en op een richel en volg deze naar rechts tot op de hoogte van de grote krat in het midden. Spring van af de richel op deze krat, draai naar links, loop naar de rand en spring dan naar beneden op het midden pad. Loop een paar stappen vooruit tot dat je ter hoogte van de ladder rechts van je bent. Draai dan dus naar die ladder en RUN/JUMP op de ladder. Klim deze ladder niet helemaal tot naar boven, maar ga ongeveer halverwege omhoog, draai dan rechts en spring op de richel (dus halverwege de ladder). Volg deze richel naar rechts, schiet het rooster weer stuk, kruip er door en in de ruimte erachter spring je op het schuine deel, draai rechts, spring op de pijpen, draai links en kruip de volgende tunnel in. Volg deze naar het eind, draai links en ga door de opening en VERSCHUIL JE METEEN ACHTER DE PILAAR (dus blijf aan deze kant van de pilaar). Er zijn twee Klingons in deze ruimte. 1 ervan is aan de overkant aan het werk bij een paneel en de andere loopt aan de andere zijde van "jouw" pilaar heen en weer. Kijk voorzichtig aan de rechter kant van de pilaar om het hoekje. Rechts aan de overzijde krijg je de aanduiden voor een controle paneel en je ziet dat daar ook een pad rechts de hoek in gaat. Wacht nu achter je pilaar tot dat je ziet dat de Klingon aan de rechter zijde blijft staan met zijn rug naar je toe, loop dan snel rechts de hoek in (richting controle paneel.) Je moet hier naar de andere zijde lopen (dus het pad rondom volgen) naar een controle paneel. Gebruik dit om ergens pompen uit te zetten. Draai je om en ga naar rechts (je kunt eventueel een Kristal mee pakken). Kijk om het hoekje en wacht tot dat je ziet dat de twee Klingons in het midden van de ruimte via een lift naar beneden gaan. Ga dan de grotere ruimte in en ga rechts naar het controle paneel (waar die ene Klingon bij aan het werk was). Gebruik dit paneel om de Klingons beneden te verzuipen. Draai dan naar links, ga vooruit, linksaf en ga door de nu geopende deur in de linker hoek. STOP. Je bent nu bovenin de ruimte met die grote krat waar je eerder van af de richel op sprong. Nu staat deze ruimte helemaal onder water en de krat drijft in het midden. Je moet nu, via deze krat, naar het platform aan de overzijde (rechts). Hoe....Wel doe een RUNNING/JUMP vanaf de deur opening tot op die krat, of loop rechtdoor over de plank en stop op de plek waar deze plank het dichtst bij de krat is, draai dan naar de krat en spring erop. SAVE zodra je op de krat bent want nu volgt er een tamelijk moeilijke sprong. Het platform waar je nu op moet springen heeft een uitstekels die bijna, maar net niet helemaal, tot bij de krat komt, wel op die uitsteeksel moet je nu springen. Is het gelukt dan klim je via de ladder op het platform naar boven en ga je door de volgende deur. "Entering New Area".

Conflicting Views part 2:

Achter deze deur sta je boven een ruimte. Onder je hoor je een aantal klingons praten. Recht voor je is de weg stuk. Draai meteen naar rechts en je ziet 2 pijpen. Laat je in het gat van de onderste pijp vallen, draai dan om, buk en kruip door de groenachtig verlichte buis naar het einde. STOP hier. De pijp komt uit in een vierkante verzamel ruimte waar nog 3 andere pijpen in uitmonden. Rechts van, rechtvoor je en links boven je. Helaas staat er op de bodem van deze ruimte een fikse laag giftig "water". Je moet naar de overzijde naar en in de pijp rechtvoor je. Er drijft een rooster en een smalle pijp in het "water". Ga op deze smalle pijp en loop naar het einde ervan. Ren dan snel door het laatste stuk met giftige troep de buis voor je in en ga hier op het rooster. Draai in deze pijp naar rechts (de weg links is door puin afgesloten). Je ziet in deze pijp een aantal roosters. Je moet nu door deze pijp heen en dat doe je dan door van het ene rooster op het andere te springen en er voor te zorgen dat je niet in de giftige troep tussen de roosters terecht komt. Dus volg deze pijp, deze bocht twee keer naar links en je gaat verder van rooster op rooster naar het einde. STOP . De pijp mond uit in een smalle hoge ruimte. Rechts voor je zie je een brede richel met achteraan een deur. Op deze richel staan vlak voor de deur twee van die Insecten. Kill ze eerst even van uit de pijpmonding. Voor je zie je een grote kist drijven. Spring van uit de monding van de pijp op deze kist (RUN/JUMP) en dan vanaf de kist op de smalle richel erachter. Loop nu via deze richel naar achteren, ga rechts en naar de deur. Helaas, deze heeft 2 rode driehoekjes en gaat dus niet open. Kijk even omhoog en je ziet rechts boven deze deur een Wapen terminal. Draai je om en loop naar achteren, dus naar de witte ton naast de pijpmonding waar je zo-even uitkwam. Klim op de ton, dan op de pijp en dan op het platform. Ga links en volg het platform richting de wapen terminal. Hier moet je nog even springen om de terminal te bereiken, vul je wapens bij, spring terug en volg het platform nu terug en voorbij de ladder vindt je rechts in de hoek een Health terminal. Vul eventueel je Health bij en ga dan naar de ladder en klim omhoog. Bovenaan ga je naar links en neem je de eerste rechts een korte gang in. Aan het einde klim je hier de korte ladder omhoog. Buk en kruip de kruipruimte in en ga meteen linksaf. Kruip nu door de kruipruimte, deze draait naar links, kruip verder en je hoort een paar Klingons onder je praten. Kruip verder, de ruimte draait naar rechts en eindigt bij een gat. Spring naar beneden maar probeer te landen op die witte dingen in de hoek. Beneden, draai je om en wacht je een ogenblik.....SAVE.

Tot hier was dit een STEALTH missie, dus het was van belang om niet ontdekt te worden. Wel dat is vanaf nu wel voorbij. Dus trek je favoriete wapen en wees gereed om er weer eens ouderwets tegenaan te gaan. (de Grenade Rifle is een goede keuze).

Goed loop door en ga door de deur links. Meteen links en rechts achter deze deur wordt je door Malons onder vuur genomen, dus KILL. Ga dan naar achteren en door de LINKER deur. Draai rechts en kill de Malon achter de krat. Je ziet dat achter hem nog een deur is met daar ook een Malon. Ga die ook even killen en kom dan hier terug. Ga naar de linkerzijde van deze ruimte, vul eventueel rechts je health bij bij de terminal en ga dan links naar en op het liftje. Gebruik de Controles ervan, draai meteen om. Je zakt naar beneden en beneden dien je 3 Malons te killen. Ren dus meteen in dekking en gebruik je zoom optie om de Malons te killen. (Mocht je schade oplopen dan kun je met het liftje terug naar boven om bij de terminal weer health op te doen). Heb je de Malons te pakken genomen dan loopje verder deze ruimte door. De deur rechts gaat niet open, dus ga naar de achtermuur (de muur recht tegenover het liftje). Hier is een nis en je ziet in de muur een gat. Spring op de ton en dan in het gat, buk en kruip naar en door deze korte tunnel, welke naar rechts buigt en uitmond in een schacht. Kijk naar beneden naar de bodem van de schacht en je ziet Odell onder je liggen. Spring naar beneden naar Odell en er volgt een Animatie waarin het duidelijk wordt dat Odell gewond is en, helaas, maar 2 ISODESIUM Sample heeft weten te bemachtigen. Odell wordt weg gebeamt en het is nu aan jou om zijn 3e sample te gaan halen.

Kijk links en kruip door de korte tunnel. Kill meteen de Malon die in de volgende ruimte tegen een krat staat te duwen, of wacht tot hij links door de gang verdwijnt. Spring uit de tunnel. Links vindt je Health en rechts voor achter een aantal kratten in de hoek kun je een ammo kristal pakken. Ga dan door de korte doorgang links en je komt in een zeer grote ruimte. Het is een soort Cargo Bay en deze is verdeeld in twee helften welke door een grote diepe "kloof" zijn gescheiden. Ga meteen in dekken achter de grote stapel kratten recht voor je want er wordt meteen op je gevuurd. In het deel van deze ruimte waar jij nu bent bevinden zich 3 Vijanden die je eerst even moet uitschakelen (gebruik de Zoom optie), daarna draai naar rechts want aan de overzijde van de "kloof" staan nog 4 vijanden op je te schieten. Ook deze moet je uitschakelen. Als je de laatste hebt uitgeschakeld start er een animatie waarin je ziet dat het ISODESIUM Sample zich bevindt op een platform rechts boven de kloof en dat die van uit jouw zijde niet te bereiken is. Telsia komt te hulp om de kraan, die boven de "kloof" hangt in beweging te zetten, maar helaas Telsia wordt gevangen. Je hebt er een probleem bij want je nieuwe opdracht is nu om ook Telsia te gaan bevrijden.

Na deze animatie zie dat er boven de "kloof" nu een platform zich van links en rechts beweegt. Loop nu langs de kloof naar links en je ziet bijna aan het einde onder je in de kloof een vast platform met een gele ladder er op. Spring op dit platform en klim dan in de ladder. Je moet nu even de goede hoogte bepalen, want je moet net zo hoog deze ladder inklimmen dat je op dezelfde hoogte komt te staan als het heen en weer bewegende platform. Draai dus op de ladder op de goede hoogte naar links en als het platform op jouw hoogte is dan kun je er zo vanaf de ladder opstappen. Dit platform zal zich dus weer naar rechts begeven dus zorg ervoor dat je met je gezicht ook naar rechts staat zodat je het platform aan het einde kunt zien. Zodra het bewegende platform daar is neem je een RUN/Jump naar en op het vaste platform. Pak links het ISODESIUM Sample en ga dan ook links de ladder af naar




Advertentie


Gameinfo Star Trek Voyager: Elite Force

Meer cheats van Star Trek Voyager: Elite Force


PC preview van Star Trek Voyager: Elite Force

PC review van Star Trek Voyager: Elite Force

PC demo Star Trek Voyager: Elite Force

Download de demo van Star Trek Voyager: Elite Force »

PC demo Star Trek Voyager: Elite Force Holomatch


Reacties, cheats of tips

« vorige
1
volgende »

 Gepost door Frogger op 06 oktober, 2003 om 20:26
Pacman

67 posts
Ik ga deze cheat echt niet lezen [^] Dan ben ik over een uur nog niet klaar met lezen. Het spel lijkt me overigens wel gaaf net zoals de voorgangers. Deze zal wel weer wat betere graphics hebben

 Gepost door Ed Boer op 07 oktober, 2003 om 14:33
n00b

1 posts
Wat Louis Koot aflevert zijn geen cheats maar uitstekende walkthroughs. Zonder deze walkthrough zou je veel van het spel missen. Op de oude site van Louis waren de walkthroughs wel makkelijker uit te printen

 Gepost door octo op 07 oktober, 2003 om 17:40
Pong

30 posts
te lang

 Gepost door Frogger op 07 oktober, 2003 om 17:41
Pacman

67 posts
Zeg dat wel ja [^]

 Gepost door octo op 07 oktober, 2003 om 19:01
Pong

30 posts
joi meen je het

 Gepost door NNG op 27 maart, 2005 om 13:56

Sonic

244 posts
ik heb dit wel gelezen stuk voor stuk en zo heb ik mijn star trek voyager elite force uitgespeeld!

 Gepost door Alfa Warrior op 28 juli, 2006 om 14:47

PingWing

5762 posts
ik heb de demo en de eerste walkthrough werkt ook ik had het blauwe ''force field'' uit geschakeld maar ik gebruikte de cheat "noclip" dus ik kon hem niet uit spelen nu doe ik die cheat wel uit MUWHAHAHA

CheatNOW.nl © 2016-2017, is een product van Desert Productions