CheatNOW.nl
CheatNOW.nl Cheats
HOME WORD LID FORUM START BOOKMARK FAQ CONTACT ADVERTEREN

Cheats zoeken

Zoek je een cheat, trainer, hint of tip?
Titel van spel:
Platform:

Nieuwste 10 cheats

Populaire cheats

Laatste reacties

16/04Euro Truck Simulator door berrypc
22/03Euro Truck Simulator door thijsbom111
01/03Pokémon Ruby/Sapphire/Emerald door FALLOUT
17/02Pokémon Ruby/Sapphire/Emerald door pokemaster1
17/02Pokémon Emerald door pokemaster1
13/02Runescape door ALI456
13/02Need for Speed: Underground 2 door FALLOUT
11/02GTA: Grand Theft Auto: San Andreas door FALLOUT
07/12Need for Speed: Underground 2 door Pack Leader
26/11GTA: Grand Theft Auto: San Andreas door Someonet2know

CheatNOW cheat index


Kies hier de beginletter van de cheat codes, trainer, hint of tip:
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ0123...

Tomb Raider V: Chronicles

PC Walkthrough voor Tomb Raider V: Chronicles

PLATFORM: PC
TOEGEVOEGD DOOR: zLiTo
REACTIES: 391


08 maart, 2003 om 12:05 - 62.221.198.30
Suggestie door Eke, eke_gamernet@hotmail.com

Tomb Raider 5
HOOFDSTUK 1:

ROME

Lara is op zoek naar "The Philospher's Stone". Om deze te vinden moet ze eerst 3 sleutels zoeken om de Gate te openen die haar dan naar die steen zal leiden. Kijk uit voor de schurken Pierre en Larson. Deze 2 jagen op Lara gedurende dit eerste deel welke bestaat uit 3 levels en zich afspeelt in Rome

Level1: Streets of Rome:

Als je dit level begint, ga dan eerst, links, het BACKSTAGE AREA binnen. Dit gebied dient als een TRAININGS Level waar je Lara's nieuwe bewegingen enzo kunt gaan oefenen, dus waar je de besturing van dit spel onder de knie kunt krijgen. Ook al voel je niets voor deze training, ga hier toch even kijken want je kunt hier ook een aantal aardige en nuttige items op pakken.

Ga naar de Walkway boven je hoofd door op de vorklift of de krat te klimmen, spring daarna over het gat en ga de volgende kamer binnen. Doe hier een Running/Jump over het volgende gat en volg dan de passage naar de volgende kamer. Om over het volgende gat te komen dien je een Running/Jump uit te voeren waarbij je dan TIJDENS de sprong de GRIJP TOETS indrukt, zodat Lara zich vastgrijpt aan de richel aan de overzijde. Is dat gelukt, trek haar dan omhoog op de richel en loop dan verder naar het volgende gat. Om hier over te komen dien je een Side Jump naar links uit te voeren. Als je het gebied bereikt waar je aan het plafond een METALEN ROOSTER vast gemaakt ziet, Spring dan omhoog en grijp het plafond rooster vast en via Monkey Swing ga je, hangend aan het plafond rooster, zo naar de tegenover liggende zijde van deze kamer. Beklim dan, links, de ladder en ga dan de hoek, links, om en laat Lara 1 level omlaag vallen op de richel. Kijk de kamer in en vindt hier een Alkoof,



doe dan een Running/Jump naar de top van het rooster en pak de Flares (1) en een Medkit (2) en nog een Medkid (3). Rust even uit op een lager gelegen metalen richel, rechts als je met je gezicht naar de Alkoof staat. Je bereikt deze richel door middel van een STANDING JUMP en ook weer terug. Doe nogmaals een STANDING JUMP om het platform boven aan de ladder te bereiken. Kruip (Crawl) door de lage passage naast de ladder en ga dan links. Je moet nu via Lara's nieuwe TUMBLE MOVE Lara naar beneden laten vallen naar de grond onder je om daar de Schakelaar om te zetten. Deze Schakelaar opent dan de deur naar de volgende kamer. Ga dwars door deze kamer en klim dan op de kratten/dozen en spring daar vandaan naar de waterpoel. Duik het water in en zwem door de tunnel. Aan de andere kant van deze tunnel laat je Lara haar borst(en) vol zuigen met zuurstof en duik je naar de bodem. Vindt hier onder water in een hoek de volgende tunnel. Zwem er door en je bereikt een kleine kamer waar je een Revolver en een Shotgun vindt.



Ook ligt hier een Medkit voor ons Laraatje klaar. Ga terug door de onderwatertunnel en zwem dan weer naar boven en verlaat het water. Dus verlaat de waterpoel en ga verder tot aan een "touwbrug". Negeer deze, laat Lara hier naar beneden springen voor een paar items, ga dan de kamer met de planken binnen en pak hier de Flares van één van de planken en vindt dan de lege planken. Deze kun je bewegen, dus duw/trek aan deze planken en je vind een paar geheime bergplaatsen; In één ervan vindt je Revolver Ammo en in de andere vindt je Uzi Ammo en je EERSTE Secret, Rose 1, verborgen op de plank.



Ga terug naar het gebied, onder de "Touwbrug" en klim hier op de krat en dan naar het bovenste level en verlaat dit gebied dan door de deur. Onderzoek ook even de planken voor een Medkit. Aan het einde van deze passage vindt je een hendel waaraan je kunt trekken om de deur te openen. Spring naar beneden de volgende kamer in en ga terug naar buiten, de straat in waar je bent begonnen. Volg deze straat, totdat je aan je rechter zijde de ingang van een steeg ziet. Ga de steeg binnen en volg deze. Bij de fontein wordt Lara aangevallen door een Hond, dus Kill. Draai rechts en volg de smalle steeg verder, rechts van het Café, tot dat je komt bij een Gat (lijkt wel wat op een MOND) in de muur. In dit gat bevindt zich een Schakelaar, dus bedien de Schakelaar. Er gaat, aan het einde van de 1e straat, nu een hek open. Ga dus terug door de steeg en ga dan, links, het nieuw geopende gebied binnen, voorbij het nu geopende hek

Vindt hier weer een Gat in de muur met daarin een Schakelaar. Bedien weer de Schakelaar en doe dan ONMIDDELLIJK een Reverse Roll en REN dan hier weg om de VLEERMUIZEN te ontwijken die Lara meteen aanvallen. Terwijl je dus deze korte passage verlaat, zie je een nieuw blok welke naar voren is gekomen. Via dit blok kun je nu naar boven klimmen naar de richel met de pilaren. Ga dan verder over de Balkonnen en ga dan door de opening, net voorbij de Rood/Witte Lounge Stoelen. Spring naar beneden. Lara bevindt zich nu in een Hall met 3 ramen



Schiet deze 3 ramen aan diggelen en pak uit de eerste 2 vensters de Revolver Ammo en een Medkit. Klim door het 3e raam een richel op en spring dan naar de overzijde en neem dan de eerste afslag naar links. Klim hier naar boven naar de Walkway en pak daar de GOUDEN SLEUTEL. Klim dan terug naar beneden (waar je vandaan kwam) en volg de passage rond naar links naar het volgende Balkon. In een Filmpje krijg je dan te zien waar je de zojuist gevonden sleutel moet gaan gebruiken. Een blaffende hond kondigt alvast Lara's volgend probleem aan.



Spring over de railing en land op de rood/wit gestreepte luivel van het Café. Ga, achter het Sign, even zoeken naar wat Flares. Vanuit hier kun je nu makkelijk die hond onder vuur gaan nemen. Spring verder naar beneden en steek de binnenplaats over naar het hek. Ontsluit dit hek nu en ga dan door de passage erachter. Als je het volgende gebied binnen komt, hou dan je Pistolen gereed. Larson zal nu zo ongeveer moeten verschijnen en wil het met Lara meiske gaan uitschieten. Larson staat op het balkon links, dus begin onmiddellijk te schieten zodra je de hoek om gaat. Blijf op hem vuren, ondertussen uiteraard wel zijn kogels ontwijkend. Uiteindelijk neemt Larson de benen. Onderzoek de donkere gebieden achter de pilaren en je vindt een Medkit ergens in de hoek. Vindt, tegenover deze plaats waar je de Medkit vindt, de ingang en ga er door en dan naar links. Volg de "afrit" naar beneden, naar een gebied met Kratten/dozen en pak hier de TUIN SLEUTEL (Garden Key) op. Ga terug via de "afrit" naar boven en ga dan naar de volgende "oprit" die rechts naar boven gaat. Je kan nu Larson weer zien, dus OPEN FIRE totdat hij weer weg rent. Gebruik nu de "Touwbrug" om naar de overzijde te geraken en spring naar beneden de steeg in.



Vindt, en trek aan, de hendel en je kunt nu terug keren naar de fontein. Ga nu terug naar de gang met de 3 ramen, welke je daarstraks stuk geschoten hebt. Klim door deze ramen en laat Lara de kamer eronder in vallen. Kill snel de hond, welke aanvalt. Holster je wapens en activeer de deur om deze te openen. Zodra deze deur open gaat, springt een hond Lara tegemoet. Doe snel een Back Flip, onderwijl je pistolen trekkend. Doorzeef de hond. Ga de nieuwe kamer binnen en hier vindt je wat Shotgun Ammo in een krat en ook een Medkit. Ga dan door de andere deur deze kamer verlaten en volg dan de passage naar een hendel. Trek aan de hendel en het hek gaat open en je kan nu weer terug naar de Fontein. Dus ga terug naar de fontein en ga dan door het hek welke je eerder al had geopend. Ga verder naar het kruispunt en ga hier linksaf om dan te komen voor een ingang, zoals je in de foto hieronder kunt zien



Ga door deze ingang en ga dan meteen rechtsaf en ga door de lange gang. In een nis, links, kun je wat Revolver Ammo vinden en ook is er in deze gang een gesloten houten deur, die je nu niet kunt openen. Onthou deze deur, want hierachter kun je de laatste Secret vinden. Dus ga verder door deze lange gang en beklim dan, aan het eind, de trappen op naar boven. Pak de Revolver en ga dan verder de "oprit" op naar de BLAUWE deur. Pak, meteen links in de volgende kamer, de LASER SCOPE en combineer deze nu met je daarstraks gevonden Revolver. Ga dan naar het hek aan de overzijde van de kamer. Gebruik de Revolver en de Scope om het slot stuk te schieten en ga dan door het hek en pak de 2e TUIN SLEUTEL. De kamer ondergaat een invasie van RATTEN, dus GET THE HELL OUT OF HERE!!!! Ga terug naar de voorgaande straat, ga langs de gesloten hekken en aan het einde ga je naar links. Je vindt 2 SLOTEN. Gebruik hierop je 2 TUIN SLEUTELS. De Hekken, die je daarnet dus passeerde, zijn nu dan open, dus ga hierdoor het nieuwe gebied binnen



Bekijk de film, welke start als je bij het gebouw aan komt. Maak een notitie van de kamer, aan de kant met de waterpoel en ga dan de smalle steeg, rechts van het hoofdgebouw, in en ga dan naar rechts en volg de passage helemaal naar de Bell Tower. Onderweg zul je waarschijnlijk een hond moeten afmaken. De camera maakt nu een ronddraaiende beweging, zodat je een mooi uitzicht krijgt op dit nieuwe gebied.



Gebruik je Revolver met de Scope en schiet ermee op de Bell. Hierdoor gaan de hekken open. Ga dan naar links van de Bell Tower en vindt de smalle passage (op de foto hierboven is dat de 1) welke nu open is. Klim naar boven en doe dan een Standing Jump en in de sprong een GRIJP naar de volgende passage aan de overzijde. Ren snel door deze passage en bedien de Schakelaar, ren dan snel terug, op de vlucht voor de Vleermuizen. Nu is de Deur naar de Bell Tower open. Ren dus snel terug, maar stop bij de afgrond wel weer om die Standing Jump terug te maken. Ga door de nieuw geopende deur, onder de Bell Tower, maar rechts eerst de Revolver Ammo ophalen. Binnen ga je naar achter in de kamer en dan naar links. Trek aan de hendel welke in de achtermuur zit. Hiermee breekt er één van de VogelBeelden in de vorige kamer waardoor daar een Duif (Dove) zichtbaar wordt. Ga terug naar dat beeld en druk op je actie toets. Ga dan door de andere passage, voorbij het andere VogelBeeld, en volg de "opritten" naar boven, maar pas op..je komt aan bij een dodelijke valstrik.



Loop naar de rand en draai Lara dan helemaal om zodat je ze met haar rug NAAR de rand staat, laat haar dan achteruit aan de rand omlaag hangen (1), Laat haar aan de rand hangen en ga dan "hand over hand" langs deze rand naar rechts tot ze voorbij de BATTERING RAM is en klim dan de nis in (2). Trek hier aan de hendel om het overgebleven Beeld te laten barsten. Laat Lara dan naar beneden vallen (2) op de vloer van de kamer onder haar en ga hier terug naar dat tweede VogelBeeld en druk weer op de Actie toets.



Er is nu een nieuwe ingang open gegaan, vlakbij de voorkant van het gebouw en daar zal je dan de eerste van de 3 GATEWAY KEYS vinden. Maar ga hier nog niet naar toe want er zijn nog 2 Rozen te verdienen. Ga dus eerst terug naar de passage waar je daarstraks door een zwerm vleermuizen werd aangevallen. Hier vindt je NU een aantal geheime nissen, die NU open zijn en in deze nissen vindt je nu een Medkid en Rose 2. Ga dan terug naar de stenen muur bij de trap naar de Bell Tower, doe hier een Running Jump naar de andere muur



En volg deze muur naar linksom totdat je vanaf deze muur naar/op het rode dak kunt springen. Volg het dak totdat je vanaf dit dak naar de Toren kunt springen (1) en daar vindt je dan een Medkit en wat Revolver Ammo. Nu opzoek naar Rose 3: Deze vindt je achter die afgesloten Houten Deur in die lange gang. Je kan een korte route nemen als je, vlak bij de plek waar de vleermuizen je aanvielen, Lara laat vallen op een richel beneden. Heb je eenmaal die Houten deur bereikt, dan is deze NU open, dood snel de hond die aanvalt als je door deze deur gaat en pak dan van een plank een Medkit en Rose 3.

Ga nu terug naar het gebouw met de Bell, ga hier, voorin, de nieuwe kamer binnen en pak hier dan je 1e Gateway Key. Hierdoor start de EINDFILM VAN DIT LEVEL.

Level 2: Trajan's Market



Vanaf je startpunt heb je hier, aan beide zijde van Lara, een deur waar je door heen zou kunnen gaan. De ingang, rechts, brengt Lara naar een gebouw waar ze een doos vindt met daarin een Laser Scope, dit in het geval je in het vorige level de Scope bent kwijtgeraakt. Is dan niet het geval dan hoef je hier niet daartoe. Ga dus het gebouw links binnen en schiet hier de doos/krat stuk en pak dan de Koevoet. Ga dan weer naar buiten en ga naar 2 volgende deuren, rechts. Gebruik de Koevoet om de deur te openen. Net, voorbij deze deur, vertakt de straat zich, maar dat stuk ga je pas later verkennen.

Schiet de box stuk en pak dan de Medkit en klim dan op de richel om vanaf deze richel de 2e verdieping te bereiken. Hier vindt je een "Touwbrug"



Voordat je over dit touw gaat, spring even naar de richel onder het raam (1). Lara komt aan deze richel te hangen, dus trek haar omhoog en pak hier een Medkit. Spring terug en ga nu over het "Touwbrug" (2) naar de tegenoverliggende richel. Spring over de gebroken vloer delen heen en je bereikt een opening, boven rechts, loop hierdoor naar buiten en over de walkway naar een hek, draai hier naar rechts en je kijkt naar een schuine muur.



Spring naar het schuine deel van de muur (1) en dan naar de richel (2) daar weer voorbij. Doe dan een Long Running Jump naar de vensterbank (welke boven die "Touwbrug" is) om er dan de Shotgun Ammo te pakken. Herhaal de Running Jump terug naar de richel en ga dan het gebouw binnen. Hier moet je naar de beneden vloer gaan en dat doe je door Lara eerst onder je op een richel te laten "vallen" en dan verder naar beneden naar de vloer. Pak hier de Revolver Ammo en de Flares. Spring omhoog naar de volgende richel. Lara blijft eraan hangen, dus trek haar OP de richel en ga dan het volgende gebied binnen en loop door totdat er een FILMPJE start. Hierna kun je naar de vloer springen.



Ga naar de 2e Arch en klim, via de muur met de "laddersporten", achter op de kolom, naar boven. Als je bij de top bent gekomen, schuif dan naar links, de hoek om en dan via een korte "afrit" naar beneden om te landen op een vlakke richel (S zie de 2 foto's hieronder). Zorg er nu voor dat je Lara op het hoogste punt van deze richel neer zet. Mik haar volgende sprong dan naar het LAAGSTE punt van de volgende richel (2). Eenmaal daarop geland, maak je dan een korte sprong naar een volgende richel (3), deze leidt Lara naar een volgende kamer waar ze een touw vindt. Trek éénmaal aan dit touw en er start weer een filmpje waarin dan een nieuwe locatie zichtbaar wordt. Op richel (4) kan Lara nog wat Uzi clips vinden. Na het filmpje ga je terug naar richel (3) en hier mik je naar de ingang welke geflankeerd wordt met de beelden en spring je daar naar toe middels een Running Jump, terwijl je in de sprong de GRIJP toets indrukt, voor het geval je spring snelheid tekort komt. Doe dan een SAFETY DROP naar de vloer onder je en ga dan de nieuwe kamer binnen, die je daarnet door de ruk aan het touw, hebt geopend. Pak hier de Medkit en de Revolver Ammo van de zijkant van het beeld, draai dan om en maak aanstalten om deze kamer weer te verlaten. Als je bij de deur aan komt, steek dan een Flare aan en zoek in het licht van de flare naar een richel in het donkere gebied rechts. Deze richel vindt je achterin waar die reuze ronde deur uit rolde. Klim dus op deze richel, val dan naar beneden een kleine kamer binnen. In deze kamer pak je met behulp van je koevoet een Coin uit de muur. Zodra je deze Coin pakt komt er een zwerm ratten binnen, dus draai snel om en ren terug naar de kamer met het beeld. Steek de Coin in het Slot (in de voet van het beeld). Hierdoor gaat het hek open, dus ga hier dan door naar het volgende gebied. Maar voordat je dat doet kun je ook eerst even terug gaan naar het gebied waar je Lara naar beneden liet "vallen" toen je de Uzi Clips pakte.



Je zou daar dan nu een valluik moeten ontdekken, die ook al open was toen je de Coin gebruikte. Ga door dit valluik naar beneden en pak daar onder dan Shotgun Ammo en Rose 4. Klim er uit en ga terug naar de hoofdstraat (aan het begin van dit level) en ga dan nu door het hek, welke je daarstraks al had geopend.



Vindt de nieuwe passage en volg deze steeg tot aan een "grot" met een waterval. Vindt hier een korte steeg (1) en ga hier in naar achteren en pak de Revolver Ammo, ga dan terug naar het water (2) en duik erin. Zwem onder de waterval door, klim dan uit het water en op de richel en ga door de grote stenen deur. Er start een Filmpje. Pak, vlakbij je, de Revolver Ammo, want na wat je in het filmpje al zag, zul je deze ammo zo meteen wel kunnen gebruiken.



Je krijgt nu te maken met de eerste van de 3 level Boss ontmoetingen in dit level. SAVE SAVE eerst maar even. Deze BOSS, we noemen maar even "the Head" vuurt groene lasers uit zijn OGEN op Lara af, en dat doet pijn. Lara moet deze laserblasts zien te ontwijken en dan, tussen 2 laserschoten in, de OGEN van "the Head" uit zijn kop schieten. Je kunt zien wanneer "the Head" zijn "ogen" aan het OPLADEN is. Gebeurd dat, doe dan vlug een side step of een Flip om uit zijn schootsveld te geraken. Gebruik de Revolver en de Laser Scope om via de Sniper mode de Ogen van "the Head" te vernietigen. Probeer het volgende: Ga je verbergen achter de eerste hoek, welke deze kamer ingaat, gluur dan om de hoek deze kamer in en schiet snel zijn beide groene ogen stuk. Je zou dit moeten kunnen doen zonder dat "the Head" ook maar in Lara's buurt komt.

Nadat je "the Head" hebt verslagen, pak je het Mars Symbol en ga je verder naar de achterzijde van de kamer en hier klim je op één van de gerezen platform, aan beiden zijde van de ingang. Spring omhoog en grijp je vast aan het rooster boven je hoofd en trek je dan omhoog. Doe nogmaals een Jump om boven op de rode machine te landen. Hier pak je dan Rose 5. Val terug naar beneden en ga naar de tegenoverliggende zijde en vindt hier een rond luik



Pak bij (1) in de hoek de Revolver Ammo en ga dan vlakbij het bruine gedeelte van dit ronde luik staan (2) en druk je actie toets in om de deur te openen. Val er door het kanaal eronder in.



Er zijn hier 3 onderwater passages te onderzoeken. Kijk hier ook uit voor Ratten, die je hier in zwermen kunt tegenkomen, zeker als je te dicht komt bij die metalen roosters in de buiten muur. Mochten er ratten verschijnen, duik dan het water in en blijf onder water totdat de ratten terug de muur in verdwijnen. Goed: Duik en zwem door de dichtstbijzijnde passage (1) en pak dan een Medkit. Vindt daarna de tunnel in een hoek (2) en zwem hierdoor naar de Machine kamer. Pak hier Shotgun Ammo en gebruik de Koevoet op de Valve Wheel. Nu moet je terug gaan naar de kamer waar je je laatste Rose vond. Hier gebruik je dan het Valve Wheel op de grote Rode Machine. Hierdoor komt die dodelijke propeller, die je de doorgang door de overgebleven tunnel blokkeerde, tot stilstand. Dus spring weer door het ronde luik het water in en nu kun je dan door tunnel (3), de onderste tunnel. Ga verder vooruit en dan naar links naar een kleine opening (1) (zie foto hieronder)



Zwem door deze opening een kleine ruimte binnen en pak hier de Medkit. Zwem terug door de opening en volg dan de tunnel (2) tot aan een volgende draaiende propeller. Volg de waterstroom naar rechts en je komt uit bij een gat in het plafond. Zwem dus omhoog, door dit gat, de volgende kamer binnen. Klim uit het water en draai aan het Valve Wheel in deze kamer om de propeller uit te zetten in de watertunnel onder je. Duik dus terug deze tunnel in en zwem terug naar die propeller, je kan er nu dus langs, door de smalle passage rechts van de propeller. Zwem omhoog langs de omhoog gaande passage en verlaat het water in de volgende kamer. Ga vooruit het volgende gebied in tot aan een hek welke dichtklapt en zo dus je uitgang blokkeert. Pak de Shotgun en de Shotgun Ammo. Bewapen jezelf met deze wapens en ga de volgende grote kamer binnen.

Je 2e Level Boss staat hier al op Laraatje te wachten, Dus save game. Dit is de Gladiator en om deze te verslaan dien je Lara steeds defensieve actie te laten uitvoeren, zoals: Back Flips en Jumps waarmee ze dan zijn aanvallen moet ontwijken. De Gladiator vuurt Energy Bolts op Lara af, of valt haar aan met zijn zwaard. Wacht op een aanval van hem en SPRINT dan weg in de tegenover- gestelde richting, draai dan snel om en vuur op hem, waarbij de Shotgun je beste optie is, maar je dient wel dicht bij hem in de buurt te zijn om hem te raken. Je kunt hem niet in één keer uitschakelen maar moet hem stukje bij beetje vernietigen. Als je op hem vuurt zullen delen van hem "afbreken". Blijf zijn aanvallen ontwijken en blijf op hem vuren totdat hij volkomen vernietigd is. Door zijn vernietiging gaan er 2 hekwerken open en zal een raam breken.

Verlaat dan dus dit gebied door middel van het platform, maar vergeet niet die Medkit en de Shotgun Ammo mee te nemen welke je kunt vinden op een richel op je weg naar buiten. Voordat je dan naar beneden de straat in springt, grijp je nog de Medkit, links, en dan ga je terug naar de hoofdstraat's kruispunt. Je zou nu vlakbij het punt moeten zijn, waar je dit level ook begon.



De metalen deur die je opende met de koevoet, zou nu rechts van je moeten zijn (1) en de nieuw geopende hek (2), welke naar Rose 6 leidt is links voor je.

Ga nu terug naar de "grot" met de waterval en zwem nu door de nieuwe onderwater tunnel, links. Pak de Medkit en het Venus Symbool op je weg naar de volgende kamer. Het wordt gevaarlijk nu, dus je zou nu even kunnen gaan SAVEN. Na een kort filmpje is het aan te raden om je pistolen uit de holsters te toveren, want Larson komt ons Lara weer lastig vallen. Schiet op hem tot dat ie gewond raakt. Het feit dat je erin slaagt om Larson te verwonden, brengt je wel meteen in confrontatie met je 3e level boss.



Deze 3e Boss is de Gateway GUARDIAN, en het zijn er een paar tegelijk, schieten VuurBollen op Lara af, en deze zoeken, net als een geleide raket, hun doel. Wordt Lara hierdoor geraakt, dan vat ze vlam. Mocht Lara dan niet meteen gedood worden, dan kun je haar laten "afkoelen" als je snel de waterpoel kunt bereiken en dan dus het water induikt. Ook als je erin slaagt om deze vuurbollen te ontwijken, kun je nog ernstige schade oplopen van de explosie als zo'n vuurbol je mist en dan EXPLODEERD tegen een muur vlak bij je. Deze Guardians kunnen ook BIJTEN, maar alleen als je Lara te dicht bij ze laat komen. Je beste positie van waaruit je het gevecht kunt aan gaan is ergens tussen de bomen en de straatlichten te gaan staan. Hier vandaan kun je op elk van de HOOFDEN gaan schieten, maar alleen NET VOOR DAT ZIJ HUN VUURBOLLEN lanceren op Lara. Wacht tot je ziet dat hun monden zich vullen met VUUR en hun hoofden naar ACHTEREN bewegen, SCHIET DAN ZEER SNEL ACHTERELKAAR met je pistolen op de Hoofden, maar mik wel op één hoofd tegelijk. Ik bedoel, je moet ze dus stuk voor stuk uitschakelen. Met elk hoofd dat je weet te vernietigen, neemt het gevaar voor Lara af. Als je dit gevecht overleeft en dus gewonnen hebt, kun je 4 dozen vol met Shotgun Ammo oprapen en een Medkit. Steek dan je 2 Sleutels in de Sloten om de Gateway te openen en ga naar binnen. Maak een serie van Running Jumps naar elk van de Platforms en als je op het laatste platform springt, valt deze, met Lara de put in en het volgende level binnen.

LEVEL 3: COLOSEUM:

Ga verder door de kamers tot aan een plek waar je een blok met een ring erin vindt, in de hoek rechts. Duw deze steen zo ver als kan de muur in, ga dan de hoek om en je vindt Rose 7. Ga door de passage en er start een film waarin je ziet dat de grond begint in te storten. Hou je dus gereed om een Running Leap te doen over het gat met de lava en zo de overzijde te bereiken.



Ga terug naar de ingestorte passage en hier laat je Lara over de richel hangen. Glij haar dan rondom het smalle gat naar links en trek haar daar weer omhoog en kruip verder. Spring daarna het volgende, lager gelegen, gebied in en druk hier op de knop om de deur te openen in de vorige kamer. Klim dan weer terug naar boven en kruip terug. Nu moet je, bij het zelfde gat als daarnet, omdraaien, achteruit over de rand, zodat Lara aan de richel komt te hangen en dan moet je haar naar rechts laten glijden om terug te kunnen keren in die grote kamer. Hier is nu bovenin een nieuwe deur open waardoor je in een lager gelegen gedeelte van dit level komt. Maak je gereed voor wat actie zodra je de vloer bereikt want Lara wordt onmiddellijk aangevallen door een leeuw. Gebruik de Shotgun met de Wideshot Ammo voor dit soort Close Range gevechten. Vindt, en druk dan in, de knop in de muur om de uitgang te openen. Een 2e Leeuw valt aan. Kill en ga dan het volgende gebied binnen.



Beklim de muur naar de top en daar vindt je een voetstuk met daarop Gemstone Piece 1. Ga de volgende ruimte in en bevecht de Gladiator welke aanvalt via een nieuw geopende deur. Ontwijk zijn aanvallen terwijl je gelijk op hem vuurt met je favoriete wapens. Daarna doorzoek je de ruimte waar ie uit kwam en je vindt er een Medkit. Volg de oprit omhoog naar het hogere level en naar nog een Gladiator. Tijd voor een tactische terugtocht naar onderaan de oprit. Hij komt je niet achterna, maar jij kunt hem nu vanaf hier beneden makkelijker klein krijgen. Is ie dood, ga dan terug over de oprit omhoog en pak de Revolver Ammo en gooi de Schakelaar om in de achtermuur. Ga verder omhoog en dan rechtsaf naar een volgende oprit. Hier moet je een Gladiator EN een Leeuw verslaan. Gebruik hiervoor de Shotgun met Wideshot Ammo. Daarna doorzoek je weer de ruimte waar deze 2 vijanden uit kwamen en je vindt een volgende kamer waarin je dan Uzi's en een Medkit zult vinden.

Ga nu terug naar het vorige, lager gelegen, level en vindt hier die grote kamer en ga daar dan in. Hier is het je doel om de 2e Gemstone te bemachtigen. Hiervoor moet je wel door de puzzel zien te komen en deze puzzel heeft een TIJDSLIMIET. De volgende 4 foto's (hier onder) laten je dit gebied zien vanuit verschillende gezichtshoeken. De nummers op deze foto's zijn dus hetzelfde als de getallen die ik gebruik in het nu volgende deel



(

Ga naar het centrale podium, spring dan naar de linker muur en ga voor het touw staan. Kijk naar het midden van de kamer en trek dan 3 maal aan het touw om zo, op het centrale platform erboven, een voetstuk omhoog te laten komen. Spring nu terug en ga nu zo staan dat je naar het platform, rechts, kunt springenen doe dan een Running Jump vanaf de hoek (1) (foto links boven). Als je bij gekomen bent van de landing op de volgende richel (2) (foto links boven) ga je rennen en doe je een Running Jump naar richel (3) (foto links onder) en vervolgens naar (4) (foto rechts boven). Loop hier naar boven, trek je hier omhoog, en draai naar links en spring dan snel naar positie (5) (foto rechts boven). Vanaf hier spring je naar (6) (foto rechts onder) naar het podium met Gemstone Piece 2. Nu kun je op je gemak dit gebied verlaten door de deur, tegenover de ingangdeur waardoor je dit gebied binnen kwam, maar Lara valt door een valluik naar beneden en dondert van de rotsen af. Lara slaagt erin zich vast te grijpen maar hangt nu boven een hele diepe put. Pierre verschijnt en hij wil de Gemstones hebben. Na de ontmoeting met Pierre wil je terug naar de plek waar je zojuist de 2e Gemstone vond. Om daar te komen moet je Lara "hand over hand" langs de smalle richel" laten gaan (waar ze zich aan vast greep toen ze naar beneden viel) tot aan een Driehoekig gevormde richel. Hier trek je Lara omhoog deze richel op.



Vindt de opening (1) en grijp daar vast aan de richel, trek je omhoog en ga de Gemstone kamer binnen. Klim naar het bovenste gedeelte door dezelfde route te volgen die je daarstraks ook ging, alleen nu kun je het wat rustiger aan doen, en ga dan naar dat valluik waar Lara zonet door naar beneden viel. Maak NU een Running Jump erover heen en je komt in een kamer waar je Rose 8 vindt. Heb je deze gepakt, laat Lara dan gewoon weer door dat valluik naar beneden vallen en ga daarna naar de andere uitgang.



De deur gaat open als Lara de "oprit" oprent. Combineer de 2 Gemstone Pieces in je inventory met elkaar en steek het geheel dan in het slot. Als de vloer begint te "breken" doe je, zeer snel, een Reverse Roll gevolgd door een Running Jump naar richel (1) aan de overzijde van de kamer. Dan doe je een volgende Running Jump naar de opening (2) over het gat heen, ga dan aan de richel hangen en "glij" rondom naar positie (3) en verder naar de hoek en laat Lara daar naar beneden vallen zodat ze dan door de opening (4) kan gaan.

Gebruik het Blok om de kamer boven je te bereiken, pak je Shotgun uit je holster en reken af met het Gladiator/Leeuw combo. Doorzoek de ruimte en je vindt de Colloseum Key en deze kun je gebruiken om de grote deuren te openen. Maar save eerst. Deze grote deuren leiden je naar de LEVEL BOSS.



Dit is de THOR GLADIATOR. Om deze te verslaan volg je dezelfde procedure als bij de andere gladiators, alleen is deze jongen ietsje taaier en sterker. Aangezien Lara, na dit gevecht AL HAAR WAPENS KWIJT ZAL RAKEN, hou je dus nergens meer rekening mee, ook niet met eventuele buren die gaan klagen over geluidsoverlast, maar knal je er nu lustig op los met alles wat je nog aan wapens en ammo bij je draagt. Zorg er wel voor dat je Lara steeds ontwijkende bewegingen laat maken, want het zou jammer zijn als het verhaal hier al voor je is afgelopen doordat ze, door jouw geklungel, een dodelijke ram krijgt van de Thor Gladiator's hamer. Heb je er voor gezorgd dat Lara ook dit weer heeft overleefd, dan wordt de uitgang onthuld in de muur tegenover de ingang.

In de volgende kamer vindt je een tablet met een andere Colloseum Key. Ga terug naar de vorige ruimte en gebruik deze sleutel op het slot om de volgende passage te openen. Ga de Grot met het vreemde licht binnen, en negeer de schat die je daar ziet liggen, voor nu.



Maak een Running Jump over de eerste richel en dan nog een maar dan met een GRIJP over de 2e richel zodat je bij de "kruipruimte" uit komt. Kruip hierdoor en je vindt de laatste rose in dit level, Rose 9. Ga terug over de richels heen springend en ga nu naar de Philospher's Stone en pak deze van de muur met je koevoet en Lara's avonturen in Rome zijn ten einde gekomen.

Op naar HOOFDSTUK 2

HOOFDSTUK 2:

ONDERZEEBOOT:

Level 4: Naval Base

Lara gaat in dit 2e deel op zoek naar de Spear of Destiny, een prehistorisch kunst object, waarvan het gerucht gaat dat deze op de bodem van de oceaan ligt, in het wrak van een onderzeeër. Uiteraard is Lara niet de enige geïnteresseerde voor deze schat. De baas van een Maffia tak heeft een Russische admiraal van de onderzeedienst ingeschakeld om hem naar de schat te brengen, en jij gaat er nu voor zorgen dat Lara ook mee gaat, maar uiteraard niet als geïnviteerde gast.

Als je begint, bevindt Lara zich al binnen de muren van de marine basis. Ga de trappen af tot aan een deur waardoor je het pakhuis binnen gaat. Er start een film waarin je een glimp krijgt van de gevaren die hier binnen op Lara "liggen" te wachten. Ren snel naar binnen en ren naar de Metalen Opbergkasten tegen de tegenoverliggende muur, een beetje naar links onder het raam van de controle kamer. Pak de Silver Key uit het kastje en ren dan dwars door het pakhuis naar de gesloten deur, achter de stapel kratten, aan de overzijde. Gebruik de zojuist gevonden sleutel op deze deur en ga dan de trap op naar een groot raam. Ruim, in de controll room de Guard uit de weg en pak de Access Card die door één van hen op de grond wordt achtergelaten. Doorzoek de kast in de hoek en pak er een stel Uzi's uit. Ga nu terug naar beneden, naar dat kastje waar je de sleutel vond. Gebruik hier de Access Card op de gesloten deur, links. Kill de hond en ga dan verder naar binnen en zoek hier naar een ventilatie schacht met een los zittende deksel. Blaas die deksel open en klim dan deze schacht in en hier vindt je Rose 10. Terug naar de kastjesruimte en gebruik dan hier nu je Access Card op de deur, rechts van de kastjes, en ga die ruimte binnen.

Ga de trap op omhoog naar het volgende level. Hier dien je Lara enige moeilijke sprongen te laten uitvoeren, onderwijl die gigantische mechanische klauw, ontwijkend. Ik leg het uit aan de hand van onderstaande foto:



Zodra je binnen komt, doe een Running Jump vanaf de gebroken railing (1) en land op de onderste container (2). Trek Lara omhoog op de krat (3) en ga dan goed staan zodat je haar naar, via een Running Jump, naar de kratten (4), links van je startpunt, kunt laten springen. Als je op deze krat land, ga dan een beetje naar rechts staan en maak dan een, moeilijke, Running Jump naar de dichtstbijzijnde kratten op (5). Dit is een moeilijk sprong, dus eerst maar saven. Zodra je op deze krat land, komt die klauw eraan. Snel, trek je terug op de richel (ik denk dat je even achteruit moet) zodat je ruimte krijgt voor een aanloop om over het gat te kunnen springen naar krat (6). Klim verder omhoog naar de top krat en doe dan onmiddellijk een Running Jump naar het gat in de railing bij (7). Grijp de richel vast en trek Lara omhoog en ga naar binnen voordat de klauw Lara "inhaalt". Nu kun je die knop indrukken om daarmee de deuren te openen en een film te starten.

Na de film, waarin je dus zag waar de volgende uitgang zich bevindt, kun je even snel de kastjes doorzoeken om er een Medkit en een paar Uzi Clips te vinden. Druk op de knop om een volgende deur te openen en ga terug naar de richel van waar je al die vorige sprongen bent begonnen. Nu je dus uit bereik bent van die klauw, neem je even de tijd om de top kratten te doorzoeken en je vindt nog wat bruikbare items. Bij de (X) vindt je op een zilverkleurige krat, links, een Medkit en, rechts, vindt je ergens wat Uzi Ammo, maar je moet wel een paar sprongen doen om deze items te bereiken, dus..zie maar, maar ik denk dat je nooit genoeg Ammo kunt hebben. Ben je hiermee klaar ga dan naar de nieuwe uitgang en ga daar dan door een nieuw gebied binnen. Volg de brede passage en kill de 2 Guard aan het eind. Ga dan de linker passage in en volg deze en exit, buiten klim je dan op met sneeuw bedekte krat, welke hier in de kraan hangt.



Maak dan een Running Jump naar de onderste krat (1) tegen de muur, klim dan op de stapel kratten en pak Rose 11 (2). Spring terug naar de grond en gebruik dan je handige Access Card om door de gesloten deur (3) te kunnen gaan. In de volgende ruimte Kill de Bewaker en pak je zijn Zilveren Sleutel. Bemerk dat de machine een GELE STOP (Fuse) mist. Ga terug naar de vorige passage waar je dus daarstraks linksaf ging om bij deze kraan en Rose 11 te komen, en ga daar nu de tegenoverliggende hal in. Deze brengt je bij een gesloten deur en deze open je met de Zilveren Sleutel die je daarnet van die gedode bewaker af pakte. Er start een filmpje waarin de slechterik van dit hoofdstuk wordt geïntroduceerd.



Als het filmpje voorbij is, spring je over de gaten naar (1) om op de richel (2) te geraken, vlakbij de onderzeeër. Pak hier de Laser Scope en de Desert Eagle Ammo en spring dan naar beneden op de grond. Zelfs met een Safety Drop en daarna een Roll als je op de vloer terecht komt, zul je enige schade oplopen. Open de deur met je Access Card en trek je pistolen om er de wachthond mee uit te schakelen. De kastjes in dit gebied bevatten enige aantrekkelijke items. Voordat je hier weggaat doe je er verstandig aan al deze items even in Lara's zakken te stoppen en zeker niet de Desert Eagle en de FUSE te vergeten. Ga het lager gelegen gebied in



en vindt hier het luik (1) in de rechter hoek helemaal achterin. Nu volgt er een moeilijke zwempartij. Spring door het luik, en zwem naar beneden tot aan een "kruispunt" in de tunnel. Ga hier de tunnel rechts in en blijf zwemmen totdat je weer boven water komt in een geheime kamer waar je Rose 12 vindt. Ga dan terug door de onderwater tunnel naar dat kruispunt en ga nu naar links en je komt boven water in de DOUCHES. Druk hier op de knop om de deur, links, te openen als je de douches uit gaat en je bent terug in de hoofdpasage. Steek over naar de tegenoverliggende hal en ga hier terug naar buiten en je komt vlakbij de kraan uit. In je inventory, doe je de Laser Scope aan je Desert Eagle en hou je deze verder maar gereed. Met dat ding "verwijder" je even de 2 sluipschutters, die zich bevinden achter de ramen, boven je. Één zit er links boven voor je, en de andere bevindt zich in het raam rechtsboven. Gebruik de Sniper Mode om ze uit te schakelen en ga dan de kamer met die machine binnen en plaats hier de Fuse in het juiste slot van de machine en zet deze machine nu aan. Er gaat nu een deur open en Lara moet snel even een Hond killen. Druk dan, in de volgende kamer, op de knop waardoor je de Kraan/Krat combinatie goed zet waardoor je Lara toegang geeft tot de onderzeeër



Een Running Jump vanaf de rode krat brengt Lara dicht genoeg bij zodat ze de hangende krat kan grijpen en vanaf daar doe je weer een Running Jump naar de Onderzeeër. Hierdoor start dan de eindfilm voor dit level.

Level 5: SUBMARINE:



Goed, eerst maar het slechte nieuws. Lara is gevangen genomen en zit opgesloten en is ook al haar wapens weer kwijt. Dan nu het goede nieuws: Daar waar Lara nu is, is ze ook dicht bij de plek van de eerste Secret voor dit level. Ga links, tussen de kratten (X), en je vindt de 4 stangen tussen de kooien in. Grijp ze vast en trek één van deze stangen los. Lara heeft nu weer de beschikking over een Koevoet. Gebruik deze dan meteen maar op het deksel van de ventilatieschacht, om de hoek naar rechts, en kruip door het ventilatieschachtensysteem tot je bij een ladder komt. Klim de ladder op en ga verder totdat je komt bij een gat in de schacht, hang het gat in en klim er naar beneden via de voetgaten in de muur. Ongeveer halverwege naar beneden is er dan, links, een korte tunnel en deze brengt je bij Rose 13. Terug naar het gat en naar boven naar de ventilatieschacht. Ga vooruit naar de Fan en beklim de volgende ladder omhoog en je komt bij een paar Power Cables. Laat Lara een volgend gat in vallen en dan aan de rand hangen en laat haar dan "hand over hand" naar de volgende richel "glijden" en klim daar dan op. Open het luchtgat en spring erdoor de kamer eronder in. Hier vindt je op wat planken een Medkit en een Batterij. Klim terug omhoog en ga dan verder naar de ladder. Als je boven aan de ladder bent gekomen hoor je een gesprek tussen de Admiraal en Sergei (ze zijn niet echt origineel in dit soort spelletjes als het om Russische namen gaat). Ga verder naar het einde van deze tunnel en ga via de volgende ladder naar beneden. Kruip door de volgende schacht en open het luik om de keuken in te gaan. SAVE



Sluip (dus gewoon LOPEN) nu voorzichtig naar de nietsvermoedende kok en geef hem een ram op zijn kop met je "koevoet" als je tot vlak achter hem bent geslopen. Als hij je ziet of hoort zal hij je aanvallen en zal Lara uiteindelijk dit niet overleven en moet je een eerder save moment herladen om opnieuw te proberen. Pak de Bronzen Sleutel van de kok af en ontsluit hiermee de voorraadkamer. Doorzoek hier de planken en je vindt een Zilveren Sleutel en....je Pistolen, in een lade. Verzeker je ervan dat je deze wapens gebruiksgereed hebt, want je hebt ze zo dadelijk nodig. Gebruik de Zilveren Sleutel dan op de afgesloten deur, vlakbij de rode telefoon. Hierdoor kom je in de Mess. Hou je pistolen in de aanslag als je de Mess binnengaat. 2 mannen vallen Lara onmiddellijk aan, maar ze zijn niet zo moeilijk te verslaan. De deur naar links brengt je in een badkamer met een Guard erin. Schakel deze uit en pak dan de Shotgun Ammo en keer terug naar de Mess kamer en ga dan door de deur, tegenover de badkamer. Volg de gang naar links, dan rechts en kill de Guard in de hal. Ga verder naar het eind van de gang en ga hier naar rechts en open de Airlock. Beklim de ladder en ga verder naar een volgende voorraadkamer.



Hier kill je nog 2 Guards en als dat is gebeurd kun je de kratten onderzoeken naar een Medkit, Shotgun en BELANGRIJKER de AQUALUNG. In de hoek, onder de Medkit vindt je ook een gebroken krat. Open deze met de koevoet en pak er dan Rose 14 uit. Ga nu terug naar de Mess en open hier het Airlock, rechts van de TV. Volg de passage naar een kamer met flikkerende lichten.



Dood de Guard en klim dan op de krat, spring omhoog en druk je GRIJP toets in om zo het luik boven Lara's mooie hoofdje te openen. Klim in de schacht en ga erdoor tot aan het 2e nauwe gat. Ga hier rechtop staan en spring omhoog naar de geheime hoek rechts, voor Rose 15. Ga dan terug naar de schacht en kruip erdoor naar het luik, dat zich net achter de hoek naar links bevindt. Open het en spring in de kamer eronder. Dood snel de Guard die binnen komt en doorzoek dan alle lades en je vindt nogmaals een Batterij. Volg de volgende pasage.



Je komt bij een gat in de vloer, net voorbij de gang die naar links gaat. Klim in dit gat naar beneden tot op de walkway onder je en kill de Guard. Ga verder, voorbij de Airlock links en verder vooruit naar het slaapgedeelte aan het einde van deze gang. Verzamel hier een Medkit en Shotgun Ammo. Ga terug naar die airlock (waar je zojuist voorbij ging), open deze, ga erdoor, kill guard. Klim de ladder op en je komt in het DUIKERS gebied.



ER zijn hier 4 deuren waar je MOGENLIJK door kunt gaan. Ga naar de rechter deur en ga erdoor. Kill de Sailer en pak de Suit Console. Terug naar de hal. Ga hier naar de deuren aan het einde en door de deur die al open staat. Kill de Guard en ga terug naar de gesloten deur in de vorige ruimte. Ga hierdoor en pak dan de Diving Suit (de enige op de grond). Je kunt deze niet echt oppakken, maar wel activeren door in je inventory wat te doen. Combineer de Suit Console met de Aqualung, dan combineer je de 2 batterijen met elkaar. Benader dan het borst gedeelte van de EDS Suit en gebruik de gecombineerde items daarop. Hierdoor start er een film waarna je het volgende level binnen komt.

Level 6: Deep Sea Diving:

Save meteen, want dit is weliswaar een kort, maar gevaarlijk opwindend level. Lara zal worden aangevallen door Mini duikboten die raketjes op haar arme hoofd zullen afvuren. Lara heeft enige defensieve maatregelen in huis en de mogelijkheid tot ontwijkende bewegingen waarmee ze deze raketjes kan ontwijken, MITS ze maar dicht bij de oceaan bodem blijft. Waak over haar "borsten"..eh.sorry.ik bedoel, hou haar zuurstofverbruik goed in de gaten. In gevaarlijke situaties zal Lara sneller gaan ademen, en dan dus meer zuurstof verbruiken, en dit kun je zien aan het sneller op en neer gaan van..Jawel. Later wordt het gebrek aan voldoende zuurstof echt lastig.



Als je de duikboot verlaat, duik dan meteen recht naar beneden, ga dan vooruit tot dat je komt bij een punt waar je 2 kanten op kan. Ga hier naar rechts en ga rechtdoor tot aan het wrak. Hier wordt Lara dan aangevallen door een miniduikbootje. Ga nu, zig-zaggend zwemmend de raketten ontwijkend, naar het wrak van de U-boot. Door je zigzag bewegingen kunnen de raketten niet gelockt worden op Lara. Mocht je toch in het gevaar komen dat je op het punt staat geraakt te worden, gebruik dan een Chaff Flare om hiermee, tijdelijk, de raket uit koers te brengen. Blijf weg van de "muren" want deze remmen je af en snelheid is hier uitermate gewenst.



Als je de U-boot nadert, begin dan gelijk te zoeken naar een onderwater opening (X in de foto hierboven). Het is vlakbij de achterzijde van de onderwater Canyon, rechts onder. Ga hier vlug door naar binnen en volg de korte tunnel naar Rose 16. Exit de alkoof en ontwijk onmiddellijk de mini-sub aanvallen. Ga terug naar het "kruispunt" en ga nu de andere kant (links) op. Je zwemt tegen een sterke stroom in als je probeert uit deze Canyon te komen en daardoor zwem je maar zeer langzaam en dus ben je nu een gemakkelijk doelwit voor de raketjes van de mini-sub. Dus gebruik hier maar de Chaff Flares indien nodig. Ga rechtdoor naar het volgende open gebied.



Zodra je dit gebied binnen komt zwemmen, zwem dan meteen naar rechts en je vindt nog een wrak. Zwem daar naar toe, maar hou één oog op die nieuwe mini-sub, die hier binnen komt gevaren. Vindt de smalle opening in de hoek, links achterin, als je over het wrak heen zwemt. Zwem door dit kleine gat en gebruik een Chaff Flare om jezelf te beschermen tegen mogelijk inkomende raketten. Als je dan het volgende gebied, veilig, bereikt, wordt het een beetje donkerder. Vindt, desondanks, een smalle tunnel in de ronde rotsen voor je, en zwem daar door heen. Zwem naar onderen en dan vooruit, dan naar links en weer vooruit totdat je een opening bemerkt in het plafond boven je. Zwem hierdoor, ga dan rechts en ga de volgende kamer in en dan door nog een opening welke een beetje naar links van Lara is. Zwem ook door deze opening en er start een filmpje waarin Lara dan de Spear of Destiny vindt en een instorting haar Duikpak beschadigd. Het zit haar ook niet echt mee hoor, maar tja..ze had ook gewoon thuis kunnen blijven de afwas doen.

Nu, met nog maar een beetje zuurstof in haar tanks, moet je Lara toch veilig en wel terug zien te krijgen in de grote duikboot. Het is misschien een goed idee om maar te beginnen met SAVEN. Zwem terug op je schreden door de onderwater grot en in de open gebieden doe je er goed aan Lara's zwemtempo wat op te voeren, maar in de nauwere doorgangen moet je toch langzaam aan doen, want teveel stoten tegen de muren kost je zuurstof en dan haal je het niet terug naar de onderzeeër. Als je de grot verlaat, gebruik dan een Flare om de inkomende raketjes van koers te brengen, die door de daar geparkeerde mini-sub op ons arm Lara'tje worden afgevuurd. Ga terug door de nauwe passage en dan door dat open gebied, waar weer een volgende mini-sub is, en uiteindelijk kom je dan weer bij je "eigen" Sub. Probeer gedurende deze reis de controle over Lara te behouden en NIET de muren te raken. Sorry...het is moeilijk maar meer kan ik er ook niet aan doen.

Je zou nu zo ongeveer de Sub moeten kunnen zien, dus ga door de laatste onderwater opening in de rotsen en ga naar ONDER de Sub om bij de Airlock te komen



Zwem omhoog door het gat naar het einde van dit level. Lara heeft nu, waarschijnlijk, geen zuurstof meer, maar de HealthBar geeft je nog een paar seconden respijt, net genoeg om boven water uit te komen en je kunt weer gewoon ademen.

Level 7: Sinking Submariune:

Tja..Denk je net dat het veilig is om uit het water en weer aan boord van de duikboot te kunnen gaan, blijkt dat klo.ding te zinken. Flikkerende lichten en gevaarlijk blootliggende Elektra-kabels maken het gevaarlijk, zo niet onmogelijk om heelhuids door de onderwater gelopen gangen van de Sub te geraken. Je komt waarschijnlijk in de verleiding om je Flares te ontsteken, om wat licht in de duisternis te krijgen, maar zorg er wel voor dat je TENMINSTE 2 van die dingen bewaard voor het eind van dit level. Herinner je ook dat je de Pistolen kunt gebruiken om je onmiddellijke omgeving even "op te lichten".

Lara wordt "begroet" door Sergei en zijn trawanten, als zij zich uit haar duikpak hijst. Na een kort filmpje, zijn deze menselijke dreigingen geëlimineerd, maar er dient zich al snel een nieuwe dreiging aan. De duikboot is zwaar beschadigd en zinkt nu snel naar de bodem van de oceaan. Klim de ladder, achter je af, naar beneden en pak je pistolen op, Kill de Guards, naast de torpedo's en pak de Uzi Ammo en de Ammo voor de Desert Eagle. Bedenk dat je, na dit level, toch niks mee kunt nemen, dus gebruik alles maar.



Klim de ladder op naar het hoger gelegen dek en ga daar de corridor rechts in. Deze staat in brand. Spring over de eerste vlammen heen en ga dan de kamer links binnen. Doorzoek de planken en vindt de Uzi, terug de gang in en spring over de volgende stel vlammen heen. De veiligste manier om over deze vlammen te springen is, om Lara met haar rug tegen een wand te zetten en dan via een SIDE FLIP over de vlammen te laten jumpen. Het filmpje laat zien dat het volgende gedeelte van de gang "onder stroom" staat.



Spring op de dichtstbijzijnde tafel en maak dan een serie Standing Jumps om door de ruimte te kunnen komen, zonder in contact te komen met het dodelijke water op de vloer. Als je zover bent dat je naar de andere zijde moet gaan springen, zorg er dan voor dat je op de GRIJP toets indrukt (ik geloof dat Lara dan moet bukken om niet haar hoofd te stoten, doet ze dat wel dan valt ze alsnog in het water en dat is GAME OVER). Spring door het "vallende water" heen de volgende gang binnen.



Ga naar rechts, en aan het einde van die gang ga je de voorraad ruimte binnen. De zeeman, achterin, heeft zijn rug naar Lara gekeerd, dus je hebt het voordeel van de verrassingsaanval, als je meteen schiet. Pak zijn Access Card en doorzoek de planken voor een Medkit. Ga dan terug naar en door de Mess ruimte (zeg maar de kantine van de schuit), spring in de vlammen gang weer over de vlammen. Voorbij de vlammen, ga je naar rechts en dan naar links en verder naar het einde. Hier vermoord je even die vent in de kamer, rechts, en pak je wat Uzi Ammo.



Gebruik de Access Card op de Airlock. Je kan nu niet naar rechts want daar is de gang onderwater en de stroomkabels maken die gang tot een dodelijke val. Ga dus verder rechtdoor en beklim de ladder. Ga voorbij de onderwater staande kamer, links, en volg de gang rondom tot dat je komt bij de Controll Room. Open hier de Airlock in de achtermuur (1) en ga daardoor dan de Donkere kamer binnen. Praat met de Admiraal. Hij geeft Lara een Zilveren Sleutel, en deze ontsluit zijn StateRoom. Ga terug naar de controle ruimte en schiet de beschadigde rooster(2) van de luchtschacht stuk.



Spring op de tafel en spring dan omhoog om Lara het ventilatiekanaal in te krijgen. Volg de ventilatietunnel tot aan een valluik in de vloer en open dit dan. Val erdoor naar beneden de kamer in. Zoek hier de Schakelaar (1), hoog aan de muur en spring daar dan naar toe om deze Schakelaar te bedienen. De deur in deze kamer (2) is afgesloten, maar onthoud deze deur voor straks want daarachter ligt de laatste Secret. Ga terug het ventilatiekanaal in en volg deze terug naar de Controll Room. Gebruik je pistolen om onderweg wat licht te hebben.



Dus terug in de controll room, ga je terug naar de onderwater staande kamer welke voorheen te gevaarlijk was om te betreden. Nu kun je hier wel naar binnen en je vindt er een Medkit en een Nitrogen Canister en de Desert Eagle met extra Ammo. Ga terug naar de gang en ga rechts en ga via de vlakbij aanwezige ladder naar beneden, naar de gang die voorheen onder "stroom" stond. Gebruik de Sleutel van de Admiraal om de deur te openen en ga de Stateroom binnen. Hier vindt je een Medkit en een groene Oxygen Canister in de kastjes. Wees gereed voor het gevecht zodra je de Stateroom verlaat. Er vallen een paar matrozen aan en één ervan laat dan een Bronzen Sleutel vallen, als hij sterft.

Ga nu terug naar de vorige hal, spring weer over de vlammen en ga weer de Mess hal binnen. Ga terug naar de keuken, door de deur links en waad door het nu veilige water en pak je Rose 17, die hier op de vloer ligt, vlak bij de plek waar je die kok een doodsklap gaf.



Terug naar de Controll Room. Klim hier weer het ventilatiekanaal in en ga daar door, terug naar de kamer waar je eerder de elektra uit zette. Gebruik daar dan de Bronzen Sleutel op die afgesloten deur in de Donkere kamer en ga er dan door naar binnen en onderzoek de lades en je vindt Rose 18. Ga dan terug door het ventilatiekanaal naar de Controll Room en ga de kamer in waar de Admiraal zich bevindt. Klim hier de ladder op en gebruik de Nitrogen Canister in het linker Slot en de Oxygen Canister in het rechter Slot en Lara's onderwater avontuur komt tot een goed einde.

Op naar HOOFDSTUK 3

HOOFDSTUK 3:

TEENAGE GIRL LARA

Dit hoofdstuk neemt ons terug naar Lara's avonturen als een teenager. Lara is, als een verstekeling, aan boord van een schip. Dit schip is op weg naar een mysterieus eiland. In dit hoofdstuk komt het meer aan op je vernuft, dan op je vechtcapaciteiten, want Lara is geheel ongewapend en blijft dat ook. Hoe, jij als HardCore actiegamer, dus door dit hoofdstuk moet komen weet ik ook niet. Lara's doel is het vinden van het gestolen hart van een Undead creatuur.

Level 8: Gallows Tree



Ga weg van het gat en ga naar links en naar die diepe Canyon toe. Ga op de juiste plek staan en doe dan een Running Jump over de Canyon en land op de lager gelegen richel (1). Spring dan omhoog en grijp je vast in de scheur in de rots (2) boven je hoofd en "glij" dan naar links de hoek om naar (3), Val naar beneden en doe een zijstop tot stilstand. Spring over naar de helling (4) en druk op Grijp zodra je daar land, zodat Lara zich vastgrijpt aan de rand, want doe je dat niet dan glijd ze van de helling de diepte in. Spring dan naar beneden naar (5) en daar zoek je de opening van de grot in de klifwand, rechts van je. Of links van je als je met je rug naar de klif staat. Spring in de "mond" van de grot en er volgt een aanval van een zwerm vleermuizen. Ren weg en ontwijk ze totdat ze allemaal zijn weggevlogen, ga dan de grot in en pak de Medkit en Rose 19.

Verlaat de grot, door te gaan hangen aan de richel en je dan naar beneden op de grond van de Canyon te laten vallen. Doe hier een paar sprongen naar vlakke richels om bij de platte steen te geraken, klim hier dan op en spring dan omhoog, trek Lara op en ga de tunnel in. Deze tunnel brengt je naar nog meer richels en uiteindelijk kom je dan weer uit op de plek waar je dit level ook begon.

Ga nu vanaf hier terug (via de sprongen 1, 2, 3, 4 ) naar die hellende pilaar, dus naar positie (4), Lara glijd dan weer naar beneden en je laat haar weer aan de richel hangen, maar nu laat je haar dan langs deze richel naar positie (6) "glijden", dus naar rechts de hoek om. Ga nog verder langs de richel "glijden" tot dat Lara boven een opening, onder haar, komt te hangen. Laat dan de Grijp toets los zodat ze naar beneden valt, maar DRUK DEZE TOETS IN HAAR VAL METEEN WEER IN, zodat ze zich vastgrijpt aan de rand van dat gat, trek haar dan omhoog de grot in



Kruip hierdoor naar de andere kant en spring dan naar de grond. Draai naar rechts en klim op de korte stenen richel en kijk naar de opening in de muur aan de overzijde. Op het plafond van deze grot groeit wat vegetatie. Kijk daar naar, Spring omhoog en grijp deze begroeiing vast en laat Lara nu via de Monkey Swing naar de overzijde gaan, naar de richel. Pak de Medkit, die je vindt in een ondiep gat, rechts, en glij don de helling af naar buiten. Er start een filmpje, als Lara het vuur nadert



Zoek de pilaar, langs de muur waar je zonet dit gebied binnen kwam, klim dan, achter deze pilaar, de muur in omhoog (1). Eigenlijk spring je eerst omhoog en grijp dan de hellende richel vast, en trek je omhoog. Je begint weg te glijden, dus doe snel een Back Flip naar de top van de pilaar (2) en daar pak je dan Rose 20. Spring terug naar de grond en ga dan door de exit (3), net voorbij de pilaar.



Kijk omhoog naar het plafond en je ziet er richels aan. Dus spring omhoog en hang aan de plafond richel en Swing nu van richel naar richel door deze passage naar de andere zijde en ga dan de volgende gang in. Vleermuizen vallen aan en Lara kan ze alleen maar ontwijken door weg te rennen. Uiteindelijk vliegen de vleermuizen wel weer weg. Aan het einde van deze gang is er een richel waarop je klimt en dan draai je om zodat je de volgende sprong kunt zien, die je moet maken. Doe dus een Standing Jump en land in de Bron met het kapotte dak. In het volgende deel is het zeer gemakkelijk om te verdwalen of om te verdrinken, dus SAVE hier eerst maar. Laat Lara even flink ademhalen en duik dan onderwater.



Ga onderwater naar de eerste afslag en ga hier naar rechts. Volg deze tunnel naar de volgende afslag en ga hier weer naar rechts, deze keer door een erg nauw gat. Ge verder het lager gelegen gebied in en hier zie je een gat in het plafond (1). Negeer dit, daar boven is geen lucht. In plaats van dit gat in te gaan, ga naar links en volg deze nieuwe tunnel naar een verticale schacht, zwem hierin en deze brengt je dan naar de welkome en broodnodige lucht. Dus lucht happen en zwem dan voorbij het dock, rechts en klim daar uit het water en op de hellende muur. Doe een Back Flip als je het water uit gaat om precies te landen op die vlakke richel achter je. Ga het huis binnen door te kruipen door de opening achter je. Eenmaal binnen pak je de Medkit van de vloer en doorzoek je de lades en vindt je daarin een Rubber Tube. Ga dan terug naar de waterpoel en klim hier op het Dock.



Ren, om de ratten te ontwijken en spring over de muur naar de overkant (1, 2 en 3). Meer ratten wachten hier op ons Laraatje, dus klim snel in die opening, dan Crouch en Crawl door het gat om weer terug te keren in het gebied met het kampvuur.



Als je een klein maar dik creatuur ontdekt= IMP, hou er dan afstand van, ren weg. Ga langs het vuur naar de lagere opening (1) in de verste linker hoek. Kruip daar snel door want de Imp, en waarschijnlijk ook ratten, zitten nog steeds achter Lara aan. Volg het pad aan de andere zijde (je kunt weer rechtop staan) en ga verder naar het volgende gebied met de richel.



Ren, eerst, die mistige hoek in, onder de richel (1) en pak daar de PitchFork, welke verborgen ligt in het donker naar rechts. Ren terug onder de richel vandaan en Spring gelijk omhoog en grijp de richel (2) vast en trek je daar op. Als de Imp vlakbij is, moet je hem waarschijnlijk even afleiden, door even weg te rennen, zodat ie bij deze spring plek weggaat. Anders loop je het gevaar door zijn klauwen geraakt te worden als je omhoog springt. Ben je eenmaal bovenop de top dan ben je buiten het bereik van deze Imp. Ga je inventory in en combineer hier de PichFork met de Rubber Tube zodat je dus een Catapult krijgt. Met deze Katapult kun je nu gaan schieten op die ketting aan de muur (3) net binnen in de geblokkeerde gang daar. Hierdoor start er een Filmpje en daarna is die gang open en kun je erdoor naar de kamer met de Bellen.



Je kan hier de Iron Clapper oppakken. Deze vindt je bij (1). Ga dan naar het gat bij (2) en spring daar naar beneden. Als je die gang verlaat zou je in een kamer moeten komen, links van je, met een stuk hout welke verborgen is, achter de tafel, op de grond. Dit is je Unlit Torch en deze hou je of in je hand of je laat hem vallen als je moet gaan springen. Je kan niet klimmen of "glijden" langs richels met dit ding in je handen. Verlaat deze kamer weer en ga het draaiende pad op omhoog, langs nog wat lege kamers met tafels erin, tot dat je een groot kruispunt bereikt.



De kamer, rechts, (1) heeft een brandende toorts. Hiermee kun je dan je eigen toorts aansteken. Ga gewoon naast die toorts staan en druk op je actie toets. Direct voor je is er een gat met een ladder (2) en deze gaat naar beneden, naar Lara's uiteindelijke doel.. Bemerk het modderige pad (3) op, links van Lara, dat is de uiteindelijk uitgang voor dit level, als ze gevonden heeft wat ze hier zoekt. Gooi je brandende toorts in het gat (2) en daal dan de ladder af, op de bodem pak je de toorts weer op. Volg hier de nieuwe gang tot aan een afslag. De bruine vloer, voor je, zal ineenstorten als je er over heen gaat en Lara valt dan diep naar beneden en wordt gespietst aan ijzeren spiezen en zal een afgrijselijke dood sterven.



Dus ga maar niet over die bruine vloer, maar ga naar rechts en ga daar de "oprit" op omhoog, ga dan naar rechts bij de T-kruising en ga naar de brandende toorts, voor je. Hiermee kun je nu ook nog je eigen stok aansteken. Ga door de tunnel, rechts waar je een aantal vleermuizen ziet fladderen. Laat dan je toorts weer vallen en kruip dan voorzichtig door/langs de gouden Spikes naar de Medkit en naar Rose 21 aan het verre einde van deze kruipruimte. Ga terug door de Spikes kruipen en pak je toorts weer op. Ga dan naar de T-kruising, tegenover de muur toorts, en ga hier naar rechts. Ren hier de helling op, langs de vleermuizen die aanvallen. Als je bovenaan bent gekomen gebruik je je toorts om de bruine wortels aan het plafond in de fik te steken



Nadat dit fikkie vanzelf weer is gedoofd kun je dan het HEART pakken. Er start een film waarin we Lara in gesprek zien met Father Patrick over haar "vergissing" en waarin we te horen krijgen wat ze vervolgens moet doen. Ga naar de uitgang die ook Father Patrick gebruikte, pak de Medkit voorbij de hoek en glij de helling af naar beneden om terug te keren bij het kampvuur.



Volg nu het eerdere pad naar daar waar je eerder je toorts oppakte. Ga dan vooruit, maar ga deze keer NIET door dat gat. Ga NU de helling op naar de RODE deur en steek hier het HEART in het gat, naast deze deur. Er start een filmpje waarin we zien hoe verscheidene Imps uit de verschillende gebouwen komen. Ga door de nu geopende deur, links van Lara, en er start nogmaals een filmpje waarin we zien hoe ons kleine meiske een kleine horde van die mormels verslaat met haar Iron Clapper. Als je weer de controle over Lara hebt gekregen, spring dan in het gat om te ontsnappen aan de 2 overgebleven Imps. Volg dan de gang naar een brug. Ontwijk de vleermuizen, als je op de brug een Medkit oppakt, en volg het pad dan verder naar het volgende level.

Level 9: Labyrinth

Ga naar die hoekige bank, links van Lara om de film te starten. Ga daarna naar de voorzijde van de kerk en vindt hier de 3 stenen knoppen en druk dan op de middelste, dan op de linker en als laatste op de rechter knop. Bekijk de volgende, angstaanjagende, film en ga daarna naar links. Je kijkt nu naar de Urn in de muur. Bemerk, links, het spookachtige skelet. Blijf er maar op een afstandje van zodat ie Lara niet aanvalt en ga voorzichtig naar de deur waar je, in het eerste filmpje, die geestverschijning door zag gaan. De skeletten zullen verdwijnen en weer verschijnen in nieuwe locaties en ze creëren een soort DOOLHOF waar je Lara doorheen moet loodsen. Hier volgt een makkelijke (en veilige) route door dat doolhof.





Blijf aan de muur met de knoppen en loop naar de hoek. Loop tussen het stel kerkbanken door naar de pilaar, ga hier om naar links om een volgende skelet te ontwijken. Ga verder vooruit, langs de volgende kerkbankjes en ga dan hard naar rechts rondom het eind waar de volgende skelet staat te wachten. Ga naar de rechter hoek en pak hier het Bone Dust op. Ga nu terug naar de voorzijde van de kerk, volgens dezelfde route (maar dan andersom). Gebruik de Bone Dust en dit vat vlam en stuurt de skeletten naar hun eeuwige rustplaats terug. Ga dan nu naar die deur, links achterin de kapel.



Ga naar binnen en zoek hier naar een verborgen richel (1). Klim hier op en trek aan de Schakelaar. Hierdoor gaat er in de ruimte waar je de Bone Dust vond, een hek open. Ga daar dan nu naar terug en door dat nu geopende hek, rechts van het skelet, de nieuwe gang in. Uit het gat in de verste muur pak je een Medkit en druk je op Actie om Rose 22 te pakken. Ga dan terug naar de helling welke naar beneden gaat, naast het punt waar je daarstraks die Schakelaar gebruikte.



Glijd naar beneden een met vleermuizen gevulde kamer binnen en spring dan in het gat in het midden. Voer dan een Safety Drop uit om in de waterpoel te belanden, klim er dan uit en er start weer een film waarin je ziet hou je verder moet gaan. Ga de houten "oprit" op tot aan een opening in de muur en volg de passage dan tot dat je komt bij een brug met een kapotte railing.. Richt naar het deel met de gebroken railing en doe dan een Running Jump om Lara aan de richel (1) te laten hangen en haar dan rondom de hoek langs deze richel te laten "glijden" tot dat ze een richel bereikt waar ze zich aan omhoog kan trekken. Draai om en doe een Running Jump vanaf deze richel naar de richel op positie (2), net buiten de ingang van de tunnel. Pak Rose 23 van uit deze tunnel en doe dan een Running Jump terug naar de vorige richel en laat Lara, al hangende aan deze richel, terug gaan de hoek om naar links. Trek haar dan weer de richel op en doe een Running Jump terug naar de brug. Steek nu dan de brug over en trek aan de Schakelaar om het centrale platform te draaien en om een aantal bruggen omlaag te zetten. Ga over de nieuwe brug en verder omhoog over de houten "oprit", ga naar rechts om over een hoger gelegen brug te gaan en je komt in het centrale gedeelte. Negeer de Schakelaar en ga naar rechts, nog meer "opritten" op omhoog en ga helemaal naar de top. Hier kun je even kruipen naar een Medkit. Ga nu terug naar de vorige opening, waar je daarstraks voorbij ging, en volg deze gang naar de volgende brug.



Steek deze brug over en pak het Bestiary Book (1), spring dan over het gat en ga door de deur (2), welke zojuist open ging. Ga verder tot dat komt bij een gebied met een aantal gebroken Walkways langs de muur. Je moet hier dus springen en klimmen om helemaal boven in te geraken, en je krijgt hulp van een spookachtig wit licht. Pak, op de onderste vloer, de medkit, doe dan een standing Jump om je aan de richel van de 1e Walkway, vast te pakken en trek Lara erop.



Ga de "oprit" op tot dat je de muur ziet met de reliëfs erop (1) en de blauw getinte kruipruimte in de verste muur. Doe hier een hoek Jump




Advertentie


Reacties, cheats of tips

« vorige 1 2 3
...
37 38
39
volgende »

 Gepost door Maddy op 27 november, 2008 om 23:49

GN "Sickness"

12770 posts
Controls hier voor de scope helemaal naar beneden scrollen

 Gepost door louise_horses op 05 december, 2008 om 20:58

n00b

5 posts
hiii ik ben nuu bij level 8 ik heb zo'n soort kip achter me aan zitten hoe krijg ik hem weg??? xxxx

 Gepost door GekkeHenkie op 07 april, 2009 om 11:43
n00b

5 posts
ik het eerste level in die trainings area kan ik die alkhof nergens vinde als ik die monkyswing heb gedaan en dan die boor op geklommen ben zegt hij laat je 1 lvl vallen maar daar kan ik nix vinden zou iemand mij kunne helpen mijn mail is rood_wit_blauw_@live.nl (als t kan ook foto`s ik ben niet de slimste thuis

 Gepost door GekkeHenkie op 07 april, 2009 om 11:55
n00b

5 posts
ik heb wel er de flaires en de 2 medicits gevonde maar niet de alkoof

 Gepost door Maddy op 07 april, 2009 om 23:42

GN "Sickness"

12770 posts
Klik Hier Of Hier met screens

 Gepost door GekkeHenkie op 08 april, 2009 om 11:53
n00b

5 posts
ik heb nog een vraag ik ben nu in t 2e lvl maar ik moet aan een tou trekken ik heb er een als ik die ladder p klim dan lings van de ladder ga me omlaag laat glijden n kleinstukje dan ga k t venster in en dna naar t plato en dan licht taarnaast n richel waardoor ik de kamer in ga met een touw maar als k aan dat touw trek dan gebeurt er nix:S ik word hier gek...

 Gepost door Maddy op 10 april, 2009 om 00:36

GN "Sickness"

12770 posts
Level 2, Trajan's Markets. Ga links de kamer binnen en schiet het blik stuk, neem de koevoet en ga dan de tegenoverliggende ruimte binnen. Doe hier hetzelfde. Mocht je hem nog niet hebben dan heb je nu de laser-sight. Ga naar buiten en open de derde kamer rechts met de koevoet. Schiet het blik stuk, klim dan op de steiger en verder omhoog, maar voor je het touw opgaat pak eerst de medikit in het raam. Klim nu over het touw en vervolg je weg. Aan het eind draai je rechts en spring naar de muur en dan naar het platformpje. Draai rechts en je kunt nog wat munitie ophalen. Spring weer terug en laat je zakken helemaal naar beneden. Pak de flares en de munitie, klim weer naar boven en vervolg je weg. Een filmpje neemt het over........ Hang en laat je vallen, ga rechts en naar de achterkant van de derde pilaar. Klim omhoog, en ga om de hoek en laat je vallen. Draai rechts en spring, maak dan een schuine sprong naar de kamer en trek 3 maal aan het touw. Ga weer naar buiten en spring terug. Spring dan naar de andere kant en vanuit hier naar de volgende muur en van daaruit naar het raam voor de uzi-clips. Spring nu schuin naar links en trek aan het touw. Een film neemt het over......... Ga hangen en laat je gerust vallen, draai je om en loop rechts de opening in. Er is nu een luik open, zak naar beneden voor munitie en secret nr. 1. Ga nu weer naar rechts en ga voorbij de tweede pilaar de ruimte binnen, ga dan links en klim er de stenen op. Draai rechts en laat je zakken. Wrik met de koevoet de golden coin los en ga terug naar de eerste ruimte, ga dan links en pak de spullen voor het beeld. Plaats de golden coin in het standbeeld. Een hek gaat open, draai je om en volg het pad naar buiten. Ga links door de opening en loop de hele straat uit. Pak aan het eind de munitie en draai om, loop terug tot je rechts water ziet. Duik in het water en zwem naar het hek links, pak de medikit en klim dan achter de waterval uit het water. Ga door de opening en ga rechts, neem de munitie en dan voorzichtig!!!! ( saven ) In het filmpje zag je de metalen octopus, deze heeft dodelijke stralen uit zijn ogen. het is de bedoeling om beide ogen kapot te schieten met je revolver en laser-sight. Probeer het maar eens, zodadelijk de tip hoe het heel makkelijk gaat. Ga met je gezicht richting muur staan en schuifel langzaam naar rechts tot net in de deuropening, richt en schiet zijn ogen kapot. Ga nu de ruimte binnen en pak het mars-symbol op de plek waar eerst de octopus zat. Ga rechts de opening binnen en ga op de rechtersteen, loop naar de rand en trek jezelf op de balk waar de lampen aanhangen. Spring van hier op de rode kast voor secret nr. 2. Loop nu de kamer uit naar de tegenoverliggende ruimte en pak daar de munitie, open het putdeksel en laat je zakken en loop het riool in. Spring in het water, in de bovenste smalle opening ligt een medi-kit. Ga dan de tweede smallere opening in en volg de gang tot je boven komt, klim eruit pak de munitie en het valve-wheel. ( met je koevoet ) Ga nu terug naar de kamer waar je zojuist secret nr.2 hebt gepakt en gebruik het valve -wheel op de schroefdraad, draai er een keer aan. Ga terug het riool in, je kunt nu helemaal naar de onderste smalle opening, zwem dan eerst links en volg de weg tot je uit het water kan klimmen. Pak daar de medikit, zwem dan terug en ga , vervolgens rechts en dan helemaal naar boven, klim uit het water en draai aan het valve-wheel. Spring weer het water in en je kunt nu wel de kleine doorgang rechts inzwemmen. Zwem verder tot je weer boven uitkomt, klim uit het water en neem de munitie. Neem even verder de shot-gun, deze heb je dadelijk hard nodig, loop door en de film neemt het over..... Schiet de Romein neer met je shotgun en een filmpje neemt het over.... Spring in het raam, pak de spullen en loop naar buiten, links ligt nog een medi-kit. Laat je hangen en vallen, ga nog niet het water in maar loop eerst links terug naar het begin van dit level. Ga door de opening bij het hek en ga links, ga aan het eind links, hier ligt secret nr. 3. Ga nu terug naar het water, ga links door de opening en neem het venus-symbol, zwem nu het zwembad in en klim eruit. Je bent weer in de tuin met het huis met de 3 drakenkoppen, een filmpje neemt het over..... De bad-guy neemt je onder vuur, schiet hem neer en de film neemt het over... Nu moet je het opnemen tegen de 3 draken, pas op want ze spuwen vuur. Rondom het huis liggen nog spullen, raap deze op want je hebt ze hard nodig, de munitie in de tuin laat maar liggen voor later. Gebruik je shotgun en succes!!!!! Ik heb er al mijn kogels op verschoten. Eenmaal alle 3 dood verzamel je de overige kogels en plaats dan de 2 symbolen bij de deur in de muur, een kort filmpje neemt over.

 Gepost door MODwarfare2 op 10 april, 2009 om 07:31

GN "Die Hard"

549 posts
wat voor game is dit???

 Gepost door GekkeHenkie op 14 april, 2009 om 12:07
n00b

5 posts
dit is een heel oud dus niet al te goed uitziend en besturing is ook niet echt optimaal maar wet tof ols je van oude spellen houd

CheatNOW.nl © 2016-2017, is een product van Desert Productions