CheatNOW.nl
CheatNOW.nl Cheats
HOME WORD LID FORUM START BOOKMARK FAQ CONTACT ADVERTEREN

Cheats zoeken

Zoek je een cheat, trainer, hint of tip?
Titel van spel:
Platform:

Nieuwste 10 cheats

Populaire cheats

Laatste reacties

16/04Euro Truck Simulator door berrypc
22/03Euro Truck Simulator door thijsbom111
01/03Pokémon Ruby/Sapphire/Emerald door FALLOUT
17/02Pokémon Ruby/Sapphire/Emerald door pokemaster1
17/02Pokémon Emerald door pokemaster1
13/02Runescape door ALI456
13/02Need for Speed: Underground 2 door FALLOUT
11/02GTA: Grand Theft Auto: San Andreas door FALLOUT
07/12Need for Speed: Underground 2 door Pack Leader
26/11GTA: Grand Theft Auto: San Andreas door Someonet2know

CheatNOW cheat index


Kies hier de beginletter van de cheat codes, trainer, hint of tip:
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ0123...

Discworld

PC Walkthrough voor Discworld

PLATFORM: PC
TOEGEVOEGD DOOR: zLiTo
REACTIES: 0

Act I

Haal eerst je portemonnee(? = pouch) uit je kast. Na een bezoekje aan de Arch Chanselor moeten we een boek halen uit de bibliotheek, maar eerst moeten we je kist ophalen
Haal de bezem uit de kast (closet (is beneden)) en maak daarmee je kist (in je kamer op de kast) wakker. In de kist vind je een banaan, geef die aan de aap(did you get the number of that donkey kart) in de bibliotheek. Nu heb je het boek (feest) geef dit aan de Arch Chanselor.
Nu moeten we de 5 onderdelen voor een drakendetector vinden.

- Magische staf
Verwissel de staf van de oude man in de eetzaal (die paarse) met de bezem en wees blij met je staf

- Imp
Praat buiten met de tovenaar op het bankje; hij laat zien hoe de poort open moet (neem de kikker mee). Ga naar de stallen (rechts onder op de kaart) en pak wat mais uit de zak. Ga daarna naar het steegje ( een stukje links boven de stallen), naar de alchemist(helemaal aan het andere eind van het steegje) . doe de mais in het bakje (= flask) en kijk naar de camera
Druk op het rode knopje. Ga weg bij de camera en pak de imp die in de camera zit, dit zal je niet lukken want hij is te snel, dus moeten we naar het winkelplein (= square) en pak een tomaat. Deze gooien we naar de belastingbeambte die aan het schandblok hangt
Nu pakken we nog een tomaat en daarna de worm
Nu gaan we naar de speelgoedwinkel (in de straat) daar pakken wij het bolletje touw waarmee wij de worm vastbinden. We gaan terug naar het steegje een sturen de worm naar het gaatje waar de imp inzit wees blij met je nieuwe imp

- Draken adem
we gaan naar het paleis ( om binnen te komen moet je gewoon met de wachters praten)binnen ge komen gaan we door de deur met de ster erop, daar pakken de het spiegeltje aan de muur
stop deze in je eigen zak, NIET in de kist
ga naar het steegje en staf op de vliegende steen, je bent nu op het dak. Beklim de toren, maak een gezelige babbel met de dood, en hang de spiegel aan de top van de vlaggenstok beweeg de spiegel om de braak te laten komen. Nu kun je terug naar het steegje( doe dit door door het raampje te klimmen, gooi onderweg de ladder naar beneden

- Magische rol
in de square praat je met de "starfish" nu kun je zakkenrollen ga naar de kapper in de straat en kijk naar de haarroller in het haat van de vrouw, hierna praat je met de vrouw.
Praat nu met de kapper en als hij aan zijn vriendin denkt rol je zijn zakken

- metalen container
we gaan naar de psychiaterals wqe dit twee keer doen kunen we het vlindernetje meenenen. Ga naar de achterkant van de universiteit en zet de ladder tegen het raampje, stop wel eerst het vlindernetje en je eigen zak. Vang dan de pannenkoek met het netje. Ga nu naar de keuken en pak de koekenpan

breng alle 5 dingen naar de Arch Chanselor en vind dan met de draken detector de draak, hij zit ergens linksonder in de stad

Act II

Ons doel is om het geheime genootschap onthullen en een gouden object van elk lid mee te nemen

Met al het goud van het koninkrijk (en jongens toch wat is dat veel NOT!!) gaan we naad de bibliotheek. We geven al het goud aan de ongure man en krijgen een gouden banaan, die we aan de aap geven nu kunnen we naar L-Space. Nu kunnen we zien hoe het boek gestolen word. Verlaat de universiteit net zo als de dief en volg hem, nu weten we waar de schuilplaats is. Ga nu naar het park en stop de kikker in de mond van de dronken Rincewind, nu vangen we de vlinder met het netje. We gaan naar de straat en laten de vlinder los op de lamp bij de pottenbakker, neem ook de pot mee. Ga nu via L-Space weer terug naar het heden en ga naar de wc in de straat hier vinden we een cape
Nu gaan we naar de bar (Broken Drum) en bestellen een drankje neem de pul en een pakje lucifers mee. Achter de barman staat een fles "Counterwise Wine" kijk ernaar en praat erover met de barman neem het glas mee
We gaan nu weer naar het verleden (L-Space) en gaan meteen naar de schuilplaats hier draaien we de regenpijp in de richting van de deur en gaan achter het hek staan, als de dief komt zet je het glas tegen de regenpijp, nu weet je het wacht woord.
Ga naar de deur en trek da cape aan. Nu gaan we gezellig meedoen met de ceremonie van het broederschap

Nu weten we wie de leden van het genootschap zijn en nu gaan we hun gouden objecten stelen

- Mason
eerst hebben we het paspoort (? = gatepass) nodig. Ga naar de bar en praat met de angstige man, hierna gaan we naar de herberg en halen het laken van het bed.
Nu gaan we in het verleden naar de herberg en verkleden ons als spook
We gaan weer naar de bar (in het heden) en praten weer met de angstige man en gaan weer naar het verleden en verkleden ons weer als spook en beangstigen de arme man alweer (het leven is hard) nu pakken de het juwelen kistje en hebben. HET PASPOORT (en wat zijn we blij) deze geven wij aan de wachters bij de stadspoort zodat we naar buiten kunnen. We gaan naar de rand van de wereld en kijken naar de kokosnoten.
Nu gaan we met de boom schudden en vissen dan de kokosnoot uit het water. Nu gaan we weer terug naar de stad, stop onderweg even bij de bergpas daar vinden we een ei en een veer. Aangekomen in de stad gaan we naar de schuur (waar de draak is ) en pakken daar de schroevendraaier, gebruik deze om een gat te maken in de kokosnoot. We gaan weer naar de square en praten met de "starfish" hij verteld ons dat hij ons de begroeting leert als we bewijzen dat we een man zijn. We gaan naar de psychiater, na een tijdje wachten mogen we naar boven hier verkrijgen wij papieren die handig zijn om langs de paleiswachters te komen. We gaan het paleis binnen en praten met de werker (die vent met de eieren/kuikens/kippen) nu mogen we de "shades" in. Ga naar de keuken en haal daar een zak meel. Nu gaan we naar het verleden en gaan daar naar de wc in de straat, lees de graffiti op de deur en ga naar de Shades, hier gaan we naar het huis helemaal achterin. We praten met Big Sally en geven haar het ei, de kokosnoot en het meel. De zojuist verworven onderbroek (bloomers) geven we in het heden aan de Starfish. Nu kennen we de begroeting en hebben een bh. We gaan naar de Shades en doen de begroeting met de Mason, nu hebben we een gouden troffel

- Dief
zet de bh op de lader en leg hem tegen de hut (hovel) in de shades.
Ga daar naar binnen, als we de sleutel proberen te pakken zal de dief zich omdraaien maar als we hem kietelen met de veer kunnen we de sleutel wel pakken nu kunnen we weer gaan
(vergeet de ladder niet!)

- Dunnyman
Koop in de square een donut en geef deze aan de Dunnyman. Ga naar de psychiater en praat met de vrouw. Geef het briefje aan de kapper en "behandel" de Dunnyman
nu hebben we de gouden tand

- Visverkoper
We gaan weer naar het verleden. We gaan naar de bar en starten een gevecht, we doen dit door naar het schilderij achter het kleine mannetje te kijken en als hij niet kijkt zijn glas om te draaien. Als de uitsmijter binnen is zetten we de ladder tegen de trommel boven de deur en pakken de drumstok, die gebruiken we om - in het heden - de gong in de eetzaal van de universiteit te luiden. Nu kunnen we buiten de universiteit de zak met "prunes" pakken
Nu gaan we naar Nanny Ogg's huisje in het donkere bos, daar vullen we de pot met de custard in de kookpot.
We gaan weer naar de visman en binden daar de octopus vast met het touw. We gaan naar de WC en doen de custard en de octopus in de wc-pot. Leg nu de prunes bij de kaviaar zodat de visman naar de wc gaat nu kunnen we z'n gouden riem stelen

- Nar
Haal eerst een vuilnisbak van de universiteit(die staan achter, waar jhe ook die pannenkoek hebt gevangen) en het badschuin uit de herberg. Ga nu weer naar het paleis en gooi het vuilnis over de nar J. Nu gaan we naar de kamer van de nar en gieten het badschuim in het bad, we kunnen nu de hoed van de nar stelen.

- Schoorsteenveger
haal de kerstmanpop bij de speelgoedmaker en een ton buskruit en vuurwerk in het kratje bij de stadspoort. Haal ook een pakje lucifers bij de bar
ga naar het dak bij het steegje en stop de pop in de schoorsteen van de alchimist
ga nu naar de alchimist en zet de ton met buskruit in de openhaard, gebruik het touwtje als lont. Steek nu (buiten) de lont aan

Breng alle gouden objecten naar de draak en ga dan weer naar de square koop dan van Ogg het tapijt en als ze je wil kussen steel je haar boek, ga nu weer naar het verleden en pak het drakenboek voor de dief dat doet en verwissel de kaft met die van Ogg's boek
Zet nu het vervalste boek terug. De dief zal komen en steelt het boek. (JenjoyJ)

Act III

We moeten de dingen vinden die van jou een held maken, Praat effe met de old-timers, de amazone, de tovenaars, en big Sally. Nu ga je weer terug naar Nobby (bij de stadspoort) en los je het wat-heb-ik-nodig-om-een-held-te-zijn-raadsel op. Nu weten we wat we nodig hebben.

- Magische Talisman
eerst gaan we naar de Hide-Out en kloppen we op de deur , nu hebben we een taart. Nu gaan we naar de alchimist en vertellen hem waar hij nog meer maďs kan halen, als hij weg is stelen we de camera. Dan gaan we naar de stallen en lezen het bordje op bumper van het karretje. Dan krijgen we een nieuwe plek op de kaart om heen te gaan dus dat doen we dan maar. We kloppen op de deur en babbelen even dan gaan naar de achterkant van het huis en praten weer met Rampkin. We kloppen weer op de voordeur en als Rampkin open heeft gedaan lopen we naar de achterkant van het huis en pakken daar de rozet, de riem en de spijker. Dan krijgen we weer dorst en gaan weer naar de bar en kopen daar een glas cactus sap, nu hebben we een nieuwe worm. Dan gaan we weer naar de square en kopen daar van Dibbler een zakje bloedzuigers. Dubbelklik op het zakje om de bloedzuigers eruit te halengebruik het zakje om de paleis wachters uit te schakelen. Binnen kunnen we naar de kerkers. Daar laten we de worm los op het muizenhol. We ontdoen de rat van zijn vermomming en hebben een nieuwe imp, deze stoppen we in de camera.
We gaan weer naar Ogg en praten met haar over het waarheidsdrankje we eten wat van de taart en kussen Ogg. Hierna volgen we haar wol tot we uitkomen bij een schaap. We zetten de rozet op het schaap en maken er een mooie foto van. Als we gaan nemen we ook de hamer mee. We gaan naar de visstal en pakken daar de foto van de octopus
We zetten de foto van het schaap in het lijstje van de foto van de octopus en gaan naar de bar. Hier slaan wede spijker in de paal en hangen de foto van het schaap op.
Me praten met de man aan de tafel en hales wat te drinken. Giet het waarheidsdrankje in zijn bierje en geef het aan hem, nu weten we waar de tempel is dus daar gaan we heen
(nieuwe plek op de wereldkaart). Hier vinden we de monnik weer
we leggen het tapijt op de brug en weg is de monnik, we gaan naar binnen
.
we pakken de blinddoek en binden de riem aan de kist nu doen we de blinddoek om, de kist brengt je naar het altaar.
Vul je geldzak met zand en verwissel die met het oog van het offer
Nu hebben we het eerste object voor een held.

- Snor
vul de pot met water uit de wens put is het bos, doe nu wat zeep uit de herberg in de pot
ga naar het paleis en pak de borstel uit het bad, doe de borstel in de pot.
Ga naar de stallen en was het nummerbord van de kar schoon. Lees nu het nummerbord (rechtsklikken). Ga naar de hut is de Shades en pak daar het mes uit de tas, stop deze in Rincewind's zak. Ga naar de daken van het steegje en snijd de ladder los, ga nu weer naar beneden. De ninja zal van het dak vallen en wil het nummer van de ezelwagen weten, en dat weten we! Ga naar de square en vind daar de ezel aan het schandblok. Haal bij de kapper de schaar en het adresboek en ga weer naar de square en knop de staart van de ezel eraf

- "birthMark"
Ga naar de kerkers van het paleis en pak een bot van het skelet. Smeer het bot in met lijm bij de speelgoedmaker. Geef het bot aan de hond bij de herberg, en praat met de zeeman. Als hij om een glas melk vraagt haal je dit bij de herberghouder. Nu krijg je een fluitje.
Haal in de square een ei je krijgt dan een slang. haal een zak kunstmest achter de universiteit en ga nar de kast (closet). Steek hier de lamp aan (die staat aangeduid als "vorm"), pak de zak stijfsel en doe dat plus het kunstmest op de slang. Ga naar de eetzaal en verwissel de slang met de stok van de tovenaar. Verleng de stok van je vlindernet met de stok van de tovenaar.
Ga nu naar de kamer van de Arch Chanselor en pak de hoed.
Ga nu naar de Rand-van-de-wereld en blaas daar op het fluitje. Gooi nu een aangestoken rotje naar de dapagaai en vis hem daarna met je net uit het water. Ga weer naar de herberg en geef de papagaai aan de zeeman. Ga nu weer naar de Rand-van-de-wereld en pak daar de lamp van de vork. Zet nu de hoed op de vork (als dit niet lukt moet je naar de hoed kijken). Klim nu over de rand van de wereld naar beneden en haal het fluitje op, breng deze naar de zeeman.
Ga nu naar de kapper en praat met hem over tatoeages, hij stuurt je naar de "starfish". Ga daar heen en praat met hem. Ga nu naar de Dunnymachine en snijdt de rubberen band los stop deze in je eigen zak. Ga naar het steegje en beklim de toren, maak de rubberen band vast aan de top van de vlaggenstok en bungeejump!!!!

- toverspreuk
ga naar de bibliotheek en haal daar het boek. (het staat in de hoek waar de ongure vent stond)

- Camel-Flage
haal de spatel uit de keuken en schraap hiermee de as van de muur in de Shades, Voila!

- Magisch zwaard
ga naar her bos en sloop de hendel van de put. Ga nu weer naar de kerkers en gebruik de hendel op de pijnbanken. Je hebt nu een waard. Praat hierover met de poortwachter, hij stuurt je naar de dwergen (nieuwe plek op de wereldkaart). Ga erheen en praat met de dwergen. Ga nu weer naar de bar en krijg van de barman te horen dat de wijnkelder vol zit met vossen
we gaan naar de herberg en zien dat er iemand achter de deur staan. We praten met hem en schroeven dan de deur los. We praten weer met hem zodat hij de vossen gaat wgejagen. Je kunt nu naar de kelder om je pul te vullen met wijn
stop die in je eigen zak en geef hem aan de dwerg, geef hem dan je zwaard en verlaat de mijn.

Act IV

WAARSCHUWING: deze oplossing werkt misschien niet als je een patch hebt geďnstalleerd

Haal eerst de sleutel van Rampkin en ga naar haar huis.
Open de drakenkooi en ga naar binnen als in de gesmolten taart stapt laat je Rincewind niet omdraaien klik een paar keer voor hem dan loopt hij door. Pak Mambo met je rug naar de square en daar (echt daar nergens anders) steekje vuurwerk (aangestoken) in z'n keel.
Verlaat de square en kom terug en dan begint de ontknoping. Gooi de taart met het liefdesdrankje naar de draak.

The End




Advertentie


Reacties, cheats of tips


Nog geen reacties

CheatNOW.nl © 2016-2017, is een product van Desert Productions